2015 yılını geride bıraktığımız bu günlerde, mobil yenilik ve tasarımda dünya lideri HTC, fotoğraf ve kısa video paylaşım platformu Instagram’da 2015 yılı boyunca Türkiye’nin paylaştığı ve beğendiği içerikleri inceleyen bir araştırmaya imza attı. 1 Ocak – 31 Aralık 2015 tarihleri arasında Instagram’da paylaşılan 250 binin üzerinde içeriğin incelendiği Instagram Türkiye 2015 başlıklı araştırmada paylaşımlar, aile ve arkadaşlar, gezi-tatil, yeme-içme, spor, etkinlik, selamlaşma, eşyalar, alıntılar-özlü sözler ve evcil hayvan kategorilerine göre sınıflandırıldı. Araştırmaya göre Türkiye’de Instagram kullanıcılarının yüzde 60’ı erkekler, yüzde 40’ını ise kadınlar oluşturuyor. Özellikle yılın ikinci yarısında önemli bir artış gösterse de paylaşımların yalnızca yüzde 5’ini videolar, yüzde 95’ini ise fotoğraflar oluşturuyor. Videonun popülerliğinin ise hızla artmaya devam etmesi bekleniyor.

HTC’nin gerçekleştirdiği ‘Instagram Türkiye 2015’ başlıklı araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de aile ve arkadaşları konu eden paylaşımlar açık ara zirveye oynuyor. ‘Aile ve Arkadaşlar’ konulu içerikler, tüm paylaşımlar içinde yüzde 32 oranıyla ilk sırada yer alırken, onu ikinci sırada yüzde 19 ile ‘Gezi-Tatil’ temalı içerikler, üçüncü sırada ise yüzde 14 ile ‘Yeme-İçme’ temalı içerikler takip ediyor. Dördüncü sırada yer alan ve hesap sahiplerinin takipçilerine günaydın, iyi günler, iyi geceler vb. diyerek seslendiği ‘Selamlaşma’ kategorisi ise yüzde 12 oranı ile dikkat çekiyor. ‘Alıntılar’ kategorisi altındaki paylaşımlar ise yüzde 7 oranıyla beşinci sırada yer alıyor. ‘Etkinlik’ ve ‘Spor’ kategorilerinin her ikisi de yüzde 6 oranıyla altıncı sırayı paylaşıyor. ‘Evcil Hayvanlar’ başlığı da paylaşılan içeriklerde ilk 8 kategori arasında yer alıyor.

Anneler Instagram’ın zirvesinde

Araştırma dâhilinde incelenen kategoriler içindeki popüler içeriklere bakıldığında en çok paylaşımın yapıldığı aile ve arkadaşlar alanında ‘anne’ ilk sırayı, ‘kardeş’ ikinci sırayı, ‘baba’ ise üçüncü sırayı alıyor. Bir diğer popüler kategori olan gezi ve tatil içeriklerinde ise ilk üç sırayı ‘deniz’, ‘tatil’ ve ‘sahil’ oluşturuyor. Diğer popüler konular arasında ise yeme-içme kategorisinde ‘kahve’, selamlaşma kategorisinde ise ‘günaydın’, ‘iyi geceler’ mesajları öne çıkıyor.

Çay ülkesinde kahve birinci

Yeme-içme kategorisi altında en çok paylaşılan içeriğin yüzde 27 gibi yüksek bir oranda ‘kahve’ olması dikkat çekiyor. Kahveyi ise ‘iftar’ konulu paylaşımlar takip ediyor. Yıl içinde sadece Ramazan ayı yalnızca 1 ay sürmesine rağmen ‘iftar’ konusunun yeme-içme kategorisinde yıl genelinde ikinci sırada yer alması dikkat çekiyor. Geleneksel içeceğimiz ‘çay’ ise yüzde 12 oranıyla üçüncü sırada yer alıyor.

Aile doğuda ve kadınlarda ağır basıyor

Türkiye’de kadınlar ve erkeklerin yaptığı paylaşımları da ayrı ayrı inceleyen araştırma, ‘özel günler’ ve ‘aile’ konulu paylaşımların kadınlardan, ‘spor’ ve ‘tatil’ konulu paylaşımların ise daha çok erkelerden geldiği belirtiliyor. Bölgelere bakıldığında ise, Türkiye’nin batısında gezi-tatil ve yeme-içme konularının daha çok paylaşıldığı, doğuya gittikçe ise aile ve arkadaş konulu paylaşımların ağır bastığı görülüyor.

En çok kitap ve şiir alıntılarını beğeniyoruz

HTC’nin gerçekleştirdiği ‘Instagram Türkiye 2015’ başlıklı araştırmanın, paylaşım başına en çok beğeni alan içerikleri değerlendirdiği bölümde ise yüzde 22 oranıyla ‘Alıntılar’ ilk sırada yer aldı. Bunu ‘Selamlaşma’ ve ‘Spor’ içerikli paylaşımlar takip etti. En çok beğeni toplayan paylaşımlar arasında ‘Yeme-İçme’ dördüncü sırayı alırken, en çok paylaşılan kategori olan ‘Aile ve Arkadaşlar’ ise yüzde 9 ile en az beğeni toplayan içerikleri oluşturarak araştırmanın dikkat çekici bulgularından birini oluşturdu.

Videoların şampiyonu kedi

Evcil hayvanların konu edildiği paylaşımlara bakıldığında ise tahmin edileceği üzere kedi konulu paylaşımlarının çok baskın olduğu görülüyor. Bu kategoride kediler yüzde 59 ile ilk sırayı alırken, onu birbirine yakın oranlarda köpek ve kuş takip ediyor. Instagram’da paylaşılan videolar içinde yapılan değerlendirmede ise Evcil Hayvanlar yüzde 23 oranı ile videolarla en çok paylaşılan konu olarak ön plana çıkıyor. Videolarda evcil hayvanları yüzde 18 oranı ile Spor ikinci sırada, yüzde 12 oranı ile Etkinlik ise üçüncü sırada takip ediyor. Paylaşılan evcil hayvan videolarında da yine en çok kediler yer alıyor.

HTC Türkiye’nin, Ogilvy PR ve TickTock Boom işbirliğiyle gerçekleştirdiği ‘Instagram Türkiye 2015’ başlıklı araştırmada, 1 Ocak – 31 Aralık 2015 tarihleri arasında Instagram’da Türkiye’den paylaşılan 250 binin üzerinde içerik incelendi.

kaynak : http://www.fabrikarehberi.com/instagramin-2015-enleri-belli-oldu.html