Mobil olduğum için detaylı yazmamda sorun olur diye PC'ye geçtim. Şimdi sorunuzun mantıken bir çok cevabı var ama önemli olan hangisinin daha çok verim almasıdır.
Benim mantığım şunu ön görüyor; Kurumsal ve Genel kategoriler ve dış SEO'nun 2 ayağının olmasıdır.
Kurumsal: Kurumsal firmaların index sayıları fazla olmaz, (Kurumsal firmaları kastım şudur; Zeytin fabrikası gibi 2 3 sayfalık ve çok az index sayfasının oluşu) Bu özellikleri taşıyan bir web siteye yaş oranına göre ve aralıklı çalışmalar sağlanması doğru ve sağlıklı olur.
Genel: Genelden kastım ise Teknoloji, Haber, Moda, Genel blog tarzı web sitelerini ilgilendirir ve dış SEO'nun 2 ayağı vardır. Bu iki ayağının sağlıklı yapılabilmesi için dikkatli olmak gerekir.
1. Çalışma biçimi; 200 içeriğiniz var ve bu içeriklerin tamamı özgün ve yararlı bilgiler. Bunları kafaya almak için alt sayfalara seo çalışması yapılabilir. (Alt sayfalardan kastım, siteadı.com/ali-ayseyi-seviyor bu bir içerik farz edelim. Bu içeriğe tanıtım yazısı almak ve o içeriğe bağlantı sağlamak o içeriğin üst sıraya taşınması demektir. Bu 2. ayak (Alt sayfalara SEO) istenilen zamanda yapılabilir. bu çalışma sonucunda aynı zamanda trafiğinizin de artmasını sağlar.
2. Çalışma biçimi; 1000+ içerik sağlarsınız sitenize ve direk Ana sayfaya çalışma yaparsınız, ana sayfa güçlü olduğu için alt sayfalar da fayda görür ana sayfa iyice oturduğu zaman ekleyeceğiniz her bir içerikte yüksek konumda olmanız doğal olacaktır elbette. Ana sayfaya çalışma yaparken içerik sayınızın bana göre minimum 1.000+ olması gerekmektedir. Neden derseniz arama motorları bunu spam olarak algılayabilir ki her gün güncellenen ve bazen saçma sapan algoritma edinen bu sistemlere sağlıklı konuşmak da ayrı bir mesele haline gelmiş.
3. Bir şık ise benim kendimce edindiğim tecrübelerime dayalıdır; Bir web sitenizin stratejisi nedir ? Kelime bazlı mı yoksa genel manada mı ? Bu ikisi arasında yapmanız gereken çalışma biçimlerini anlatacağım ki o zaman bana hak vereceksiniz. Sitesinin bir çok kelimede ve içerikte öncü görmek isteyenler TANITIM yazısı almaktan yanadırlar, ama kelime bazlı çalışanlar ise mesela Film siteleri, haber siteleri gibi siteler genelde text link (Footer Backlink) sağlamaktan yana olurlar.
Kimilerine göre Backlink çalışması zararlı görülse de, ben inanmıyorum ve denemelerimin sonucunda çıkan verimi anlatıyorum.
Kelime bazlı: Backlink
Genel içerik bazlı: Tanıtım yazısı
Bu yukarıda ki kelimeler bana göre çok doğru bir çalışma biçimidir. Aynı zamanda iyi bir strateji ile yapılan SEO çalışmasının verimli sonucudur. Ki son zamanlarda insanların şu sorusuna da bir cevaptır. '' Tanıtım yazısı mı, Text link (Footer backlink) mi '' Bunu farklı yorumlayanlar da olabilir ki onlar da eğer sonuca dayalı konuşuyorlarsa elbet de onlarda haklılardır. Ama bu piyasanın meşhur bir lafı vardır. Herkes SEO'cu abi :)
Benden de bu kadar Bilgim bunu ön görüyor ilk etapda söylemiş olduğum gibi :) Saygılarımla..
Heuristic ,
SEOPort ,
ZirveSEO ,
Byboo Değerli dostlar siz ne diyorsunuz :)