Az önce bir arkadaşın sorusuna cevap olması açısından sıcağı sıcağına yazdığım bir makale.
Benzer sorunlarla karşılaşan ve eklenti hakkında bilgisi olmayan arkadaşlar için de faydalı olacaktır. Zira filtre sisteminden çok daha faydalı ve tehlikesiz.
Son zamanlar teknoloji forumlarında literatüre geçen bir tanımlama var: ‘Bağırsak Reklamları’
Genel site içeriğiyle uyumlu olmayan ve malum sağlık sektöründeki reklamverenlerin içeriklerine genel olarak bu tabir kullanılıyor.
Bazı kullanıcılar bilmiyor ya da gözden kaçıyor olabilir. Bahsettiğiniz reklamları veren firmalar da sizin bu reklamları engellemek isteyeceğinizi zaten biliyorlar. Bunun için de tek bir link üzerinden değil, birbirinden farklı ya da alt alan adları üzerinden aynı reklamı yeniden veriyorlar. İş böyle olunca da istediğiniz kadar forumlardaki filtre listelerini kullanın, önüne geçmenizin çok da bir imkanı yok.
Aslına bakarsanız çare o kadar da uzağınızda değil. Sorunun hemen yanı başında.
Google Publisher Tool eklentisiyle, sayfalarınızdaki adsense reklamlarını kaynak link üzerinden engelleme imkanınız var. Manuel olarak gerçekleştirilen bu yöntemle, hangi içeriğin sitenizde yer almaması gerektiğini seçebiliyorsunuz.
Adsense hesap bilgilerinde genel olarak hassas içerik seçimleri mevcut fakat bu küçük eklenti yardımıyla sadece görsel olarak değil, sitenizin içeriğiyle zıt reklamları da engelleyebiliyorsunuz.
Eklenti ayrıca tıkladığınız reklamların daha önce ne kadar gösterildiğini, ne kadar kazandırdığını ve periyodik olarak reklamın sürekliliğini ölçmenize de yardımcı oluyor. Tıklama başına düşük maliyetli reklamları da bu sayede bularak gösterimini engellebiliyorsunuz.
Yapmanız gereken sadece Google Webstore‘daki bağlantıya tıklayarak eklentiyi tarayıcınıza yüklemek.
GooglePublisherToolbar
Yukrıda da görüldüğü gibi uygulama size gün içindeki kazancınızı anlık olarak göstermekle birlikte; haftalık ve aylık bazda da gelirinizi an be an takip etmenizi sağlıyor.
Ad Overlays yazısının olduğu sağ alt köşedeki kırmızı alana tıklayarak ‘ON’ yapıyorsunuz. Ardından sayfanızdaki reklamlar karşınıza çıkıyor. Eklentinin en güzel özelliği de bu tercihi yapmanızdan sonra sitedeki reklamlara tıklasanız bile aktif olmaması. Bu sayede reklamın üzerine tıklayarak geçmişte kaç kere tıklandığı, tık başına kazancı ve sayfada gösterimde tutulduğu süre içinde gelirinizi arttırmış mı yoksa düşürmüş mü bunların tamamını görebiliyorsunuz.
Bu sayede kısa bir süre içinde filtre listelerine gerek duymadan istenmeyen reklamların son bulduğunu görebilirsiniz. Sadece bu da değil, kazancı az olan reklamları da sitenizden kaldırdığınızda kaliteli ve ideal reklam gösterimlerini yakalama şansınız doğuyor.
Kendi sitemden örnek vermek gerekirse. Siteyi yeni caçtığımdan ötürü henüz filtrelenmemiş malum reklamlardan var.
Eklentiye tıkladığımızda karşımıza bu şekilde reklam bilgileri çıkıyor. 175 X 500 boyutunda reklam verilmiş.
Eklentiye tıkladıktan sonra ekranda reklam alanı pasif olacak. İstemediğiniz reklamın üzerine tıkladığınızda ortadaki resimde görülen alan karşınıza gelecek. Gördüğünüz gibi bu reklamı engelle alanında sitenin iki ayrı kaynak koddan gelen linkleri bulunuyor. Bunlardan birini seçip engelle dediğinizde artık o kaynak size reklam gönderimi yapamıyor. Ayrıca gördüğünüz gibi tahmini kazanç alanında reklamın henüz hiç tıklanmadığı ve bu tıklanmama durumundan ötürü de BBG'sinin belirsiz olduğu görülüyor. Daha uzun süreli reklam gösterimlerinde siz buradaki meblağlara bakarak düşük potansiyeldeki alanları da engelleyebilirsiniz.
KAYNAK: NTEKNOLOJI.COM