wmaraci reklam
lidertakipci

Elektromobil

9 Mesajlar 1.070 Okunma
advertseo
wmaraci reklam

EkipNetwork EkipNetwork akacak para hesapta durmaz Platin Üye
  • Üyelik 18.10.2013
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Mühendis
  • Konum Hatay
  • Ad Soyad H** M**
  • Mesajlar 1268
  • Beğeniler 360 / 359
  • Ticaret 170, (%100)
edit.
 

 

wmaraci
reklam

Gucluyazar Gucluyazar Proje Adamı :) Kullanıcı
  • Üyelik 28.03.2016
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Sağlıkçı Webmaster
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad M** S**
  • Mesajlar 1027
  • Beğeniler 372 / 319
  • Ticaret 15, (%100)
Aklım ermez mekanik-elektronik vb. işlere ancak projenizde size başarılar dilerim :)
EkipNetwork

kişi bu mesajı beğendi.

EkipNetwork EkipNetwork akacak para hesapta durmaz Platin Üye
  • Üyelik 18.10.2013
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Mühendis
  • Konum Hatay
  • Ad Soyad H** M**
  • Mesajlar 1268
  • Beğeniler 360 / 359
  • Ticaret 170, (%100)

Gucluyazar adlı üyeden alıntı

Aklım ermez mekanik-elektronik vb. işlere ancak projenizde size başarılar dilerim :)


teşekkürler hocam en azından konuma ilgi gösterdiniz :D
Gucluyazar

kişi bu mesajı beğendi.

Insecta Insecta WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 06.11.2016
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad U** V**
  • Mesajlar 135
  • Beğeniler 5 / 40
  • Ticaret 0, (%0)
hava kanalı olmuyacaksa tasarımın rüzgarı yarabilecek derecede dar ve rüzgarın gövdede yaratacağı basınca dayanacak derecede sağlam olması gerekicek ben istanbul üniversitesindeyim burdada 2-3 senedir araç denemeleri araçlar yapılıp yarışmalara sokuluyor ince hava deliksiz tasarımlar vardı şampiyonluk kazananda vardı aralarında ağırlık aslında bu işte en önemli kısımlardan hızlanmanın doğru sağlanabilmesi için kaplama üzerinde kullanılacak malzemenin iyi seçilmesi lazım batarya ve motorun konulacağı kısımlar daha çok tasarımınıza göre şekillenecektir. Üniversiteniz ilk bu sene bir araç yapıyorsa tabi dışarıdan motor alımı en doğrusu olacaktır üniversite şartları belli zora sokmayın boşuna kendinizi. Güneş paneli konulup yarışmalara giren bir tasarıma burada denk gelmedim aerodinamik kaynaklı olabilir ama emin değilim sayısal hesaplarla malesef uğraşıp açıklayasım gelmediğinden konunuza destek olmak bir nebze cevap vermeye çalışmak için yorumumu yazdım...
EkipNetwork

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
wmaraci

EkipNetwork EkipNetwork akacak para hesapta durmaz Platin Üye
  • Üyelik 18.10.2013
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Mühendis
  • Konum Hatay
  • Ad Soyad H** M**
  • Mesajlar 1268
  • Beğeniler 360 / 359
  • Ticaret 170, (%100)

Insecta adlı üyeden alıntı

hava kanalı olmuyacaksa tasarımın rüzgarı yarabilecek derecede dar ve rüzgarın gövdede yaratacağı basınca dayanacak derecede sağlam olması gerekicek ben istanbul üniversitesindeyim burdada 2-3 senedir araç denemeleri araçlar yapılıp yarışmalara sokuluyor ince hava deliksiz tasarımlar vardı şampiyonluk kazananda vardı aralarında ağırlık aslında bu işte en önemli kısımlardan hızlanmanın doğru sağlanabilmesi için kaplama üzerinde kullanılacak malzemenin iyi seçilmesi lazım batarya ve motorun konulacağı kısımlar daha çok tasarımınıza göre şekillenecektir. Üniversiteniz ilk bu sene bir araç yapıyorsa tabi dışarıdan motor alımı en doğrusu olacaktır üniversite şartları belli zora sokmayın boşuna kendinizi. Güneş paneli konulup yarışmalara giren bir tasarıma burada denk gelmedim aerodinamik kaynaklı olabilir ama emin değilim sayısal hesaplarla malesef uğraşıp açıklayasım gelmediğinden konunuza destek olmak bir nebze cevap vermeye çalışmak için yorumumu yazdım...


teşekkürler hocam hava kanalları için aynı fikirdeyiz, ilk defa katıldığımız için yüklü bir ödenek aldık ama ilk etapta sponsorluklardan faydalanmaya çalışıyoruz. Sponsor arayışlarımız devam ediyor halen, en son çare TUBİTAK'ın verdiği ödenek olacak. Biraz farklı olsun diye güneş panellerini koyma düşüncesindeyiz tabi bunu tasarımsal açıdan daha güzel kılmak için de düşünüyoruz. İşte net bir hesaplama yapmadan karar vermek zor :)
 

 

ssyazilim ssyazilim I'm retired from the NET! Kullanıcı
  • Üyelik 28.06.2014
  • Yaş/Cinsiyet 33 / E
  • Meslek Industry Engineering
  • Konum Isparta
  • Ad Soyad S** S**
  • Mesajlar 734
  • Beğeniler 106 / 213
  • Ticaret 8, (%100)
Sürekli ağırlıktan bahsetmeleri çok normal. Alterntif enerji kaynağı kullanarak bir araç üretiyorsanız maliyet açısından benzinden daha avantajlı birşey ortaya çıkarmanız gerekiyor. Motorların benzini yakması ile açığa çıkan kuvvet daha ağır yüklerin ileriye hareket ettirilmesini sağlar. Elektrik enerjisinin yakılarak kuvvete dönüştürülmesi benzinin tahmini yarısı kadar kuvvet uygulama potansiyeline sahip olabilir. Geriye tek bir seçeneğin kalıyor oda yükten tasarruf ederek açığa çıkan kuvvetden maximize yararlanabilmek. Sonuç olarak yük hafifliği temel çıkış noktanız. Gerisi her türlü yapılır , başarılar.
EkipNetwork

kişi bu mesajı beğendi.

EkipNetwork EkipNetwork akacak para hesapta durmaz Platin Üye
  • Üyelik 18.10.2013
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Mühendis
  • Konum Hatay
  • Ad Soyad H** M**
  • Mesajlar 1268
  • Beğeniler 360 / 359
  • Ticaret 170, (%100)

ssyazilim adlı üyeden alıntı

Sürekli ağırlıktan bahsetmeleri çok normal. Alterntif enerji kaynağı kullanarak bir araç üretiyorsanız maliyet açısından benzinden daha avantajlı birşey ortaya çıkarmanız gerekiyor. Motorların benzini yakması ile açığa çıkan kuvvet daha ağır yüklerin ileriye hareket ettirilmesini sağlar. Elektrik enerjisinin yakılarak kuvvete dönüştürülmesi benzinin tahmini yarısı kadar kuvvet uygulama potansiyeline sahip olabilir. Geriye tek bir seçeneğin kalıyor oda yükten tasarruf ederek açığa çıkan kuvvetden maximize yararlanabilmek. Sonuç olarak yük hafifliği temel çıkış noktanız. Gerisi her türlü yapılır , başarılar.


teşekkür ederim, ağırlık elbette önemli ancak bir şey yapılacağı zaman hemen ağırlık düşünülmesi bana ters geliyor, çünkü en son olarak ağırlık yapan gereksiz şeyler çıkartılabilir ve kaplama da ona göre yapılabilir. Kalkışta ağırlığın çok büyük bir önemi var ondan sonra ise zaten araba kaptırıp gidecek :)
 

 

ssyazilim ssyazilim I'm retired from the NET! Kullanıcı
  • Üyelik 28.06.2014
  • Yaş/Cinsiyet 33 / E
  • Meslek Industry Engineering
  • Konum Isparta
  • Ad Soyad S** S**
  • Mesajlar 734
  • Beğeniler 106 / 213
  • Ticaret 8, (%100)

hasmer adlı üyeden alıntı

teşekkür ederim, ağırlık elbette önemli ancak bir şey yapılacağı zaman hemen ağırlık düşünülmesi bana ters geliyor, çünkü en son olarak ağırlık yapan gereksiz şeyler çıkartılabilir ve kaplama da ona göre yapılabilir. Kalkışta ağırlığın çok büyük bir önemi var ondan sonra ise zaten araba kaptırıp gidecek :)


Düşünmen gereken en önemli şey "para" :) 10 liralık benzinle gidebileceği yolu sen yarı yük ile 20 liraya elektrik enerjisiyle götürürsen proje maliyet-etkin planlamasına ters düşer. Buda ölü doğmuş bir proje olur. Tübitak başındada hayvanat bahçesi müdürleri olduğu için onlarda direk paraya bakacaktır :) Dolayısıyla bahsettiğin proje için yük kavramı projenin %50 ana fikrini oluşturuyor.
EkipNetwork

kişi bu mesajı beğendi.

EkipNetwork EkipNetwork akacak para hesapta durmaz Platin Üye
  • Üyelik 18.10.2013
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Mühendis
  • Konum Hatay
  • Ad Soyad H** M**
  • Mesajlar 1268
  • Beğeniler 360 / 359
  • Ticaret 170, (%100)

ssyazilim adlı üyeden alıntı

Düşünmen gereken en önemli şey "para" :) 10 liralık benzinle gidebileceği yolu sen yarı yük ile 20 liraya elektrik enerjisiyle götürürsen proje maliyet-etkin planlamasına ters düşer. Buda ölü doğmuş bir proje olur. Tübitak başındada hayvanat bahçesi müdürleri olduğu için onlarda direk paraya bakacaktır :) Dolayısıyla bahsettiğin proje için yük kavramı projenin %50 ana fikrini oluşturuyor.


Yarışma puanları birçok faktöre göre veriliyor ama en önemlisi verimlilik :) Yani bütçeye bakmıyorlar, arabanın ne kadar verimli bir şekilde gittiğine bakıyorlar hocam :) Yani yarışmada en az elektrikle en fazla yol alan avantajlı olmuş oluyor.
 

 

wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al