-
Üyelik
28.03.2016
-
Yaş/Cinsiyet
29 / E
-
Meslek
Sağlıkçı Webmaster
-
Konum
İstanbul Avrupa
-
Ad Soyad
M** S**
-
Mesajlar
1027
-
Beğeniler
372 / 319
-
Ticaret
15, (%100)
Aklım ermez mekanik-elektronik vb. işlere ancak projenizde size başarılar dilerim :)
1 kişi bu mesajı beğendi.
-
Üyelik
06.11.2016
-
Yaş/Cinsiyet
28 / E
-
Meslek
Öğrenci
-
Konum
İstanbul Avrupa
-
Ad Soyad
U** V**
-
Mesajlar
133
-
Beğeniler
5 / 40
-
Ticaret
0, (%0)
hava kanalı olmuyacaksa tasarımın rüzgarı yarabilecek derecede dar ve rüzgarın gövdede yaratacağı basınca dayanacak derecede sağlam olması gerekicek ben istanbul üniversitesindeyim burdada 2-3 senedir araç denemeleri araçlar yapılıp yarışmalara sokuluyor ince hava deliksiz tasarımlar vardı şampiyonluk kazananda vardı aralarında ağırlık aslında bu işte en önemli kısımlardan hızlanmanın doğru sağlanabilmesi için kaplama üzerinde kullanılacak malzemenin iyi seçilmesi lazım batarya ve motorun konulacağı kısımlar daha çok tasarımınıza göre şekillenecektir. Üniversiteniz ilk bu sene bir araç yapıyorsa tabi dışarıdan motor alımı en doğrusu olacaktır üniversite şartları belli zora sokmayın boşuna kendinizi. Güneş paneli konulup yarışmalara giren bir tasarıma burada denk gelmedim aerodinamik kaynaklı olabilir ama emin değilim sayısal hesaplarla malesef uğraşıp açıklayasım gelmediğinden konunuza destek olmak bir nebze cevap vermeye çalışmak için yorumumu yazdım...
1 kişi bu mesajı beğendi.
ssyazilim
I'm retired from the NET!
Kullanıcı
-
Üyelik
28.06.2014
-
Yaş/Cinsiyet
34 / E
-
Meslek
Industry Engineering
-
Konum
Isparta
-
Ad Soyad
S** S**
-
Mesajlar
734
-
Beğeniler
106 / 213
-
Ticaret
8, (%100)
Sürekli ağırlıktan bahsetmeleri çok normal. Alterntif enerji kaynağı kullanarak bir araç üretiyorsanız maliyet açısından benzinden daha avantajlı birşey ortaya çıkarmanız gerekiyor. Motorların benzini yakması ile açığa çıkan kuvvet daha ağır yüklerin ileriye hareket ettirilmesini sağlar. Elektrik enerjisinin yakılarak kuvvete dönüştürülmesi benzinin tahmini yarısı kadar kuvvet uygulama potansiyeline sahip olabilir. Geriye tek bir seçeneğin kalıyor oda yükten tasarruf ederek açığa çıkan kuvvetden maximize yararlanabilmek. Sonuç olarak yük hafifliği temel çıkış noktanız. Gerisi her türlü yapılır , başarılar.
1 kişi bu mesajı beğendi.