Sosyal Medya ve Sosyal Medya Yönetimi

İnternet hızınızın sadece mbps olarak değil bir algı ve yönetim olarak hızla deyim yerindeyse dört nala ilerlediği günümüzde Sosyal Medya‘nın yeri tartışılmaz ölçüde büyümektedir. Bu hızla birlikte ise gün geçtikçe insanların bir biri ile bilgi ve içerik paylaşımı da gayet nispetle hızlanmakta ve gelişmektedir. Sosyal Medya‘nın bu alandaki gelişimi insanların ilk zamanlar özel hayatlarında bulunmakta olup hızla gelişmesinin ve hitap ettiği kitle yelpazesinin de genişlemesi ile ticari, politik ve bilgi edinme amaçlı yollarda da kullanılmaktadır.

Sosyal Medya üzerinde ki kimi zaman siyasi kimliklerin, kimi zaman ticari şirketlerin kurumsal yada bireysel hesapları olduğu söz konusudur. Seçim dönemleri politik isimlerin yaptığı seçim çalışmaları, ticari firmaların gerek reklam gerek ürün tanıtımı gibi kampanyalarının duyurulması, büyük şirketlerin çalışanları yada müşterilerine doğrudan hizmet verip bilgi aktarımı gibi çalışmalarla Sosyal Medya Yönetimi yapılmaktadır. Yeni çıkan bir film, indirimde olan ürün, resmi gazete de yayınlanan ilanlar gibi halkı yada müşteri odaklı bilgi ve biliçlendirme ile de kullanım hizmetine olanak sağlanmaktadır. Bu tür kitlelere yönelik olan içerik ve bilgi paylaşımlarına ise kısaca Sosyal Medya Yönetimi demek mümkündür. Bu Sosyal Medya Yönetimi kişilerin kendilerinin yapması yada politik isim yada kurumsal firma gibi hesapların kurum yada şahıs adına kullanılarak hizmet sağlanması yönünde de hizmetler oluşmuştur. Gelişme hızına paralel olan bu hızda ise kurulmuş firmalar, takımlar mevcuttur. Bu takımlar ise müşteri ile anlaşma sağlayıp kitle odaklı çalışmalar ile bilgi ve/veya içerik paylaşımlarında bulunmaktadır. Bu tür kurumsal kimliklere ise Sosyal Medya Ajansı adı verilmektedir. Sosyal Medya Ajanslarının yaptığı işlemler ise genel anlamda kurum yada kişilerin hesaplarını idare ve idame etmekle birlikte bu hesaplardan paylaşım, bilgilendirme gibi yönetim yapmaktadırlar. Yani bir Sosyal Medya Ajansı anlaşmalı olduğu kurumun kampanyalarını, ürünlerinin tanıtımlarını, güncelleme gibi bir çok oluşumunun Sosyal Medya hesapları üzerinden yayınlamakta geri bildirimleri takip etmektedir. Bu tür çalışamlar ne işimize yarar diye düşünenler olacaksa buna bir örnek Ankara Büyükşehir Belidiye Başkanı Melik Gökçek örnek verilebilir. Kendisi genel olarak Twitter kullanmakta olup attığı tweetlerin çoğunu kendisinin attığını söylemekte, diğerlerini ise danışmanlarının attığını söylemektedir. Yani bu işlerle yeterince vakit ayıramayan birisi olarak hesabını bir Sosyal Medya Ajansı yada bir Sosyal Medya Ajans çalışanına emanet etmektedir. Sosyal Medya Ajanslarının bu anlamda kişi yada kurumlara sağladığı kolaylık ise tartışılmaz ölçüde fark edilebilir olduğu da aşikârdır.



kaynak