Bir blog yazarısınız ve yazacak konu mu bulamıyorsunuz? Blogunuzun konu kapsamıyla ilgili sıkıntı mı yaşıyorsunuz? Yazdığınız konular tahmin ettiğinizden daha mı az ilgi görüyor? O zaman doğru yerdesiniz. Çünkü bu yazı sizler için yazıldı.
Öncelikli olarak;
1 -) Potansiyel müşterilerinizin ihtiyaçlarını belirleyin.
İnsanlar bloguuza geliyorsa bilin ki birşeyler öğrenme ihtiyacı hissettiklerindendir. İçeriğiniz insanlara değer katmıyorsa ziyaretçi sayısının fazla olmasını bekleyemezsiniz. Bunun için öncelikli olarak yapmanız gereken ihtiyaç analizi yapmaktır. Blog konunuz ne olursa olsun bu analiz önemlidir. İllaki ciddi bir konu olmalı diye düşünmeyin. Gülmekte bir ihtiyaçtır. Analiz yaparken konu alanından dolayı kendinizi kısıtlamayın.
İhtiyaç analizleri yapabilmek için
[*]Anket ve formlar aracılığıyla fikir toplayabilirsiniz.
[*]Google Trends ile alanınız ile ilgili güncel ve popüler konuları bulabilir, bu doğrultuda içerik girebilirsiniz.
[*]Google Adwords Anahtar Kelime Planlayıcı ile konunuz ile ilgili popüler aramaları bulabilir ve içerik girerken bunlardan faydalanabilirsiniz.
[*]Sizden daha iyi durumdaki rakiplerinizi inceleyip doru yaptıkları şeyleri kendinizde uygulayabilirsiniz.
Unutayınız ihtiyaç analizini doğru yapmak bu konuda atacağınız en önemli adımdır.
2-) Farklılık yaratmaya çalışın
Başlık, yukarıda yazdığım bazı maddeler ile çelişiyor gibi değil mi? Bir yandan popüler olanı yapmaya çalışırken bir yandan da farklı olmaya çalışacaksınız. Aslında göründüğü kadar zor bir durum değil bu.
Nasıl mı?
Bu soruyu örnekle cevaplandırmak daha mantıklı ve anlaşılır olacaktır. Teknolojinin günümüzde oldukça popüler olduğunu düşünürsek örneğide bu alandan seçeceğim. Var olan binlerce teknoloji sitesinde bulabilirsiniz yeni çıkan yada çıkacak olan bir telefon ile ilgili haberleri. Bu haberlerin çoğu birbirinin aynısı yada ufak tefek farklarla yazılmış halidir. Herkes bir telefonun teknik özelliklerini yazabilir. Siz bu noktada farklılık yaratmak için telefonun kullanımıyla ilgili tavsiyeler verebilirsiniz. Tamamen size kalmış.
3-) Gelen yorumlar ve ziyaretçi sorunlarını dikkate alın.
Blog yazarıysanız mutlaka başınıza gelmiştir. Bazen yazıların altında yorum olarak bazende mail aracılığıyla insanlar size soru sorar yada sizden tavsiye ister. Böyle durumlar blog yazarları için kaçırılmaması gereken bir fırsattır. Kendimden örnek vermem gerekirse Bünyamin Kapıcıoğlu’nun bloguna (Bkz: Pazarlama Sırları ) attığım ilk yorumda kendisinden bir kaç tavsiye istemiştim. Kendisi tavsiye isteğimi geri çevirmedi ve elinden geldiğince yardımcı olmaya çalıştı. O gün bu isteğimi geri çevirmiş olmasaydım ne ismini şu an hatırlıyor olurdum nede blogunu takibe alırdım. Bünyamin Bey’in ziyaretçisine değer verdiğini, elinden geldiğince yardımcı olduunu görmek kendisini takibe almak için yetti de arttı bile. Ayrıca ilerleyen zamanlarda da kendisine çeşitli konularda sorular sordum ve tavsiyelerini istedim. Benim sorularımın bir kısmını ise yazdığı makaleler ile cevapladı. Benim sorularım blog sahibine konu blog sahibinin nezaketi ise bana değerli bir blogu takip etme şansı verdi. O günden bu güne de gerek yazılarm ile gerekse sözel olarak kendisini tavsiye ettim.
Sonuç olarak marka olabilmek için önemli adımlardan birisi de insanların sizi önermesi. Ziyaretçilerinizin nabzını tutabilir ve onlara cevap verebilirseniz insanların aklında yer eder ve blogunuzun markalaşma sürecini hızlandırmış olursunuz.
Kaynak : Marka bir bloga sahip olabilmek için 3 ipucu