Şöyle bir şey: 1 tane kişisel hesabın var diyelim. Adı samimiadam olsun. Bir tane de takibe takip yaparak kasılmış ve 50binlere getirilmiş bir RT hesabın olsun. Adı da samimiRT olsun. Senin gibi de 10 tane arkadaşın var. hepsinin 1 tane 50bin takipçili RT hesabı var, 1 tane de kişisel hesabı.
Bu 10 tane 50bin takipçili RT hesabını bir deck grubuna alıyorsun. Tweetdeck adlı uygulama bunun için. uygulamaya girdiğinde 10 hesap da orada. ve sen kendi kişisel hesabını açıp oradan bir tweet seçiyorsun. Seçtiğin tweeti bu 10 hesaptan aynı anda RTliyorsun. tweetin 50binlik 10 hesaptan RTlenip bir anda 500bin kişiye ulaşıyor. günde 2 tane RT hakkın var. tabi arkadaşlarının da öyle. böylece kişisel hesaplarınız kimseyi takip etmeden takipçi kazanmış oluyor. insanlar "aaa bu tweet 100 rt almış" deyip seni takip ediyor :) tabi tweetinin de güzel olması lazım.
umarım anlatabilmişimdir. yapmadan biraz karışık gelir çünkü :)
Bir tweetin deckten rtlendiğini rtleyen kişilere bakmadan anlamanın en kolay yolu da rt/fav oranına bakmaktır. eğer bir tweet organik yollarla yürümüşse rt sayısı fav sayısının 3te1i civarında olur. 5te1ine kadar da inebilir. twitter'ın iç dinamikleri bu yöndedir hep. ama eğer deckten rtlendiyse rt ve fav sayısı birbirine yakındır.