Bu deneyde Linkedin profilleri de araştırmaya dahil olmuş ve fotoğrafı olan profillerde gezinme süresinin %19 arttığı görülmüş.
bkz:
Yazımı tamamen bilimsel çalışmalara dayandırdıktan sonra gönül rahatlığı ile yazabilirim sanırım.
kaynak: http://www.businessinsider.com/what-recruiters-look-at-on-your-resume-2014-11
Neyse, gelelim konumuza.
Bu araştırmanın üstüne fazla da bir şey söylemek aslında haddime değil.
Ama şunu söyleyebilirim ki, bir işte başarıyı yakalamak için bence sadece " bilmek " yeterli değil. Aynı zamanda " pekiştirmek " de çok önemlidir.
Pekiştirmek; pratikleştirmek ve önem seviyesini yukarılara taşımaktır.
Dolayısıyla bir içeriğe atadığımız görsellerin önemini pekiştirmek için özellikle bu deneyi sizlere sunmak istedim.
Yukarıdaki resimden de anlaşılacağı gibi içerik içerisindeki resim
ziyaretçiyi doyurucu nitelikteyse bu sizin içeriğinizin okunmasına + %19 'luk bir katkı sağlayacaktır.
Tabii ki sonrasında girdiğiniz içeriğin ilk birkaç satırı da oldukça önemlidir.
Kendimden örnek vermek gerekirse, bir yazı yazıp bitirdiğimde ekstradan en az o yazıyı yazdığım süre kadar ilk satırları düzenlemeye başlarım.
İnanın doyurucu bir görsel ve yazıda vereceğiniz bilginin özetini ilk birkaç satırda anlatarak bir içerik sunarsanız çok şey kazanırsınız.
Bu söylediklerimize bir de akıcılığı eklersek, işte o zaman ziyaretçimiz o makaleyi okumakla kalmaz, yanında yatar ;)
Şimdi gelin şöyle bir toparlayalım ne dersiniz?
1) Görsel Şölen
İçeriğine yakut değerinde bir görsel bul. İnsanlar değerli taşları sever, sayarlar. Özellikle kadınlar, ohooo. Zaten kadınlara yönelik sitesi olanlar kadınların resimlere ne kadar önem verdiğini bilir; en az değerli taşlar kadar... Çünkü aradıkları şeyler genellikle beğenilerine hitap eder, akıllarına değil.
2) İlk Görüşte Aşk
O ilk satırlar, o sergüzeştin özeti...
Olay sadece içerik hakkında verilecek özet değildir. O ilk satırlar var ya, o ilk satırlar. Bir gazetede manşet neyse ilk satırlarda o dur. Eninden büyük işler yaparak, her şeyi anlatır o ilk satırlar.
3) Dalgasız denizde herkes kaptan!
Bazı denizler Karadeniz 'dir.Hırçındır.
Ben hırçın denizlerde akmayı severim. Ziyaretçi kitlemin hırçın olmasıdır benim kaptan olmamı sağlayan.
Kolay denizleri, durgun denizleri sevmem. Karadeniz gibi çılgın, akıcı değilse akmayacak yolcular isterim.
Yani arkadaşlar buradaki zorlu denizler; yazı okumaktan aciz insanlar.
Sizde bu acziyetlerini gidermek için makalelerinizi akıcı yapacaksınız.
Okuyucu makaleyi ne ara bitirdiğini anlamamalı.
Bir önceki cümlen bir sonraki cümleyi özlemeli.
Mesela çoğu roman kitaplarında; genellikle son satırların, bir arka sayfayı çevirmeye teşvik edecek nitelikte olduğunu duymuştum bir yerden.
Örneğin:
Sayfa 99: son satırlar
...Charlotte eline bıçağı almıştı.... artık başka yolu olmamalıydı ki verdiği karardan hiçte rahatsız değildi. tamda o anda salondan bir gürültü koptu....
Bu bilgilerin SEO ile uzaktan yakından bağlantısı yoktur.Aslında SEO kimin umrunda ki?
Amacınız sıralamalarda yükselmek ise sadece basacağınız ilk adım SEO 'dur.
Sonraki adımların hepsi SERP 'tir. Manipüledir.
Dolayısıyla sıralamalarda yükselmek SEO ile başlar fakat SEO ile bitmez.
Aslında hiç bitmez. Bu bir serüvendir ve bu serüvenin baş kahramanı daima İÇERİK olacaktır.