ErcanDinsel adlı üyeden alıntı

Kardeşim tasarımlardan kastın nedir? Yani kurumsal kimlik dediğin olay amblem'den başlar, ticari araba kaplamasının tasarımına kadar gider. Ayrıca kurumsal kimlik çalışması yapacağın zaman firmalar senden vektörel çalışmalar ister.Vektörel dosyalar ile çalışabilirmisin? Kurumsal kimlik çalışmalarında kaynakdan çok fikire sahip olman gerekir. Ayrıca kurumsal kimlik yaptıracakları kişinin referansı çok önemlidir. Şimdilik freelance işlere odaklanmanı ve referans kazanmak amaçlı çalışmalar yaparak sergilemeni tavsiye ederim.

+Edit ; Ayrıca çalışmalarını düz bir şekilde değil mockup kullanarak müşterilerine sunmanı tavsiye ederim, sunumunu 2 kat profesyonel gösterecektir. Örnek mockuplar için ; http://graphicburger.com/mock-ups/


blogalp adlı üyeden alıntı

ErcanDinsel gayet güzel bilgiler vermiş. Kurumsal kimlik konusuna gelecek olursak. Öncesinde bir tasarım geçmişin varsa yani logo, amblem, digital tasarımlar, dış mekan tasarımları gibi kurumsalda pek sorun yaşamazsın. Kurumsal kimliğin tek başına diğer parça işlerden farkı yoktur. Yani yeni bir teknik geliştirmen gerekmez. Fakat kurumsal kimlik tecrübe gerektiren bir iştir. Öyle ki tasarlanan antetli kağıt ve zarf bile senin tahminin çok dışında sıradan işlere dönüşebilir. Adı üstünde kurumsal kimlik olan bu çalışmada en önemli kural bütünlüktür. Promosyon ürünlerden tut rozet tasarımına kadar tüm grafik işlerini üstlendiğin ve bence uzun yıllar boyunca kaliteli firmaların senden bağımsız kalamadıkları, yüksek getirili işlerdir.

Müşteriye ulaşmak konusundaki kaygılarına gelecek olursak bu durum bir grafikerin her aşamada temel sorunudur. Ama kurumsal kimlik pazarlaması tamamen referans odaklıdır. Yapılmaz diye birşey yok ama yelpazeni geniş tutmalısın.İyi çalışmalar.


Furkan Ekmen adlı üyeden alıntı

Öncelikle merhaba,

Kurumsal çalışmalar yapmak için öncelikle tasarım konusunda kendini iyi bir şekilde ilerletmiş olman gerekir. Ayrıca unutmamalısın ki kurumsal işler alman için kurumsal olman lazım. Öncelikle kendi markanı oluştur ve buna bir kurumsal kimlik çalışması yap. Ardından aklından çeşitli alanlarda markalar oluşturarak bunlara çalışmalar yap. Büyük firmaların logolarını kullanarak onlara çalışmalar yap. Ne kadar deneme yaparsan, hata payın ve kaliteli iş yapma tecrüben o kadar artar.

Henüz tasarıma başlamadıysanda önünde uzun bir yol olduğunu unutma.
Kolay gelsin.


Beklediğim yanıtları tam olarak aldım diyebilirim. Şuan için kurumsal kimlikten kastım kartvizit,antetli kağıt,cd dvd cover,zarf tasarımlarından oluşacak yani bu şekilde planlıyorum.

Marka konusunda iki şık arasında kaldım. Marka için ad soyad mı kullanmalıyım yoksa xyz tasarım tarzında mı bir şeyler yapmalıyım ?