kendoka adlı üyeden alıntı


Özgün içerik diyor. Ama benim yazımı alsa da 3 senelik bir site yayınlasa virgül bile değiştirmese onu önde gösterecek. Nerde kaldı o zaman özgün içeriğin faydası.

tanıtım yazısı alırken dikkat edilecek en önemli şey alınan yazıdan ziyaretci gelmesi. Sitenin güncel olması. domainin otorite olması.



Burada iki konuya değinmek istiyorum. Google bana göre (bu benim düşüncem) PR'ye değer veriyor doğrudur. Ancak burada dikkat edilmesi gereken önemli bir detay var. Çok uzun zamandır kullanıcıya yönelik bir PR güncellemesi yapmıyor. Bunun nedeni nedir? Neden PR güncellemelerini site bazında artık bizler göremiyoruz? Çünkü Google PR algoritma mantığında köklü bir değişikliğe gitti. Bu değişikliğe göre PR verdiği bir çok sitenin belki de sanbox cezası bile alması söz konusu.
Çünkü önceden verilen PR ler her türlü backlinki kapsarken şimdiki PR ler artık sadece semantik ilişkili linklerden verilecek. Ve benze alakalı yakın ve dolaylı alakalı backlinkleri dikkate alacak. İyide bunu yapması için komple tüm sistemi iptal etmesi ve yeniden PR değeri belirlemesi gerekiyor. Bu zor iş muhakkak! Bu nedenle belki hazırlık yapılıyor belki de olan oldu deyip sadece kendileri için PR'ı tutuyorlar. Ama bundan sonra eğer bizim sitelere PR yansımazsa şaşırmamak lazım.
Kopya içerik konusuna gelince benim düşüncem şu şekilde. Kopya içerikli sitelerde index alıyor ancak önce kopya olmayanlar alıyor ancak rekabet düzeyine göre en az kopya olan en üste gelebiliyor. Kopya / Orijinal oranı da burada önemli, rekabet düzeyi önemli. Düşünün şimdi hiç rekabet olmayan bir kelimede içerikler kopya... Fakat bir gün birileri o sıfır sorgulu kelimede arama yaptı diyelim ki, Google o zaman boş sayfa mı gösterir? Elbette hayır kopya / orijinal oranına göre ve diğer kriterlere göre bir sıralama yapar. Bu yüzden kopyada olsa site indexlenecektir. Ancak sorunlu olarak.
Orijinal içerik konusu oldukça sıkıntılı. Düşünsenize bugün Türkçede öbekli kelime grupları dahil 120 bin civarında kelime var. Mesela ben kendi alanımdan örnek vereyim. ISO 9001 belgesi anahtar kelimesinde dünyanın yazısını yazdım yazdırdım ve sonuç olarak mantıklı yazı yazma isteği ve yeteneği tamamen kaybolmaya başladı. Bizim sektörde toplasanız teknik diyelim ki 1000 kelime olsun. Uzunluğu ortalama 1000 kelime kadar olan kaç makale yazabilirsiniz? En az 500 tane danışman var sektörde. Bir o kadar da belgelendirme firması! Her birinin en az 10 sayfası olsa (ki rakamlar daha fazla) aynı 1000 kelimeyi farklı öbeklerde kullanarak kaç farklı tamamen özgün makale yazılabilir ki?

Sadece bu durumda bile 1000 tane firma sitesi olsa her birinin 10 sayfası olsa 10 bin sayfa ve 10 milyon kelime yapar(!)... Düşünsenize 1000 kelime ile 10 milyon kelimelik makale yazacaksınız. Ne yaparsanız yapın tamamen özgün olmayacak. Bu durumda devreye videolar, resimler giriyor. Resimlerde kelime sınır yok... Hayal gücünün sınırı kadar farklı resimler hazırlanabilir (özgün olarak)... Şimdi bir yazı yazın mümkün (!) olduğunca özgün olsun. Sonra bunu tamamen özgün resimlerle donatın ve indexletin... Sonuç aynı makalenin resimsiz olanı ile (her iki sayfanın diğer şartlarının eşit olduğunu varsayıyorum) kıyasladığınızda içinde iki tane farklı ama %100 özgün resim bulunan makaleniz daha üstte yer alacaktır. İyide 1. sıraya oturur mu? Yani diyelim ki ben ISO belgesi almak rekabetli kelimesinde bir yolunu buldum makalesi dahil yüzde yüz özgün (ki bulamadım) bir yazı hazırlasam resimleri videoları tamamen özgün olsa 1. sırada çıkar mıyım? Hayır çıkamam. İçeriği kopya ya da saçma olduğu halde benzer içerikli (paravan sitelerde dahil) sitelerden (semantik) backlink alanlar benden daha yukarıda çıkarlar. Hatta makale kelime sayısı 150 bile olsa 1.sırada çıkar. Spam da yapsa 1. sırada benzer içerikten alınmış backlinki fazla olan siteler benden yukarıda çıkacaktır.
Uzun oldu umarım faydası olmuştur. Özgünlük önemli, PR önemli ... PR'ı meydana getiren yeni Google modeli ise en önemlisidir.

Ek Olarak: Ama yazısal özgünlük bir yere kadar. Görsel ve diğer görsel çalışmalar ile olan özgünlük sınırsız... Benzerlik oranı %100 ise zaten birinci sıraya çıkamayabilirsiniz. Ama bu bir çok farklı faktörede bağlı. En başında da halen backlinler geliyor. Ama benzer içerikli sitelerden alınan backlinkler. Ya da yoğun hit alan sitelerden (haber siteleri gibi) alakalı içerikli sitelerden alınan backlinkler ve tanıtım yazıları...

Ek Olarak:

hairmed adlı üyeden alıntı

Ben de SEO'da artık PR'nin bir önemi olduğunu düşünmüyorum. Backlinklerin bile değeri azaldı.

Bugün hiçbir backlinki olmayan bir sayfanız, ilgi çekici bir içeriği olduğu için sosyal medya platformlarında paylaşılıyorsa, bir süre sonra Google aramalarında da ön plana çıkıyor. PR değerinin olmasının, yüksek PR'li sitelerden tanıtım yazılarıyla backlink almış olmasının bir önemi yok.

Yurtdışındaki önemli SEO bloglarında ortak bir fikir var ki site içi SEO, artık PR'den de site dışı SEO'dan da çok önemli. Sitenizdeki içeriği, alakalı sayfaları birbirine bağlarsanız dışardan backlink almadan site içinde bir backlink havuzu yaratmış oluyorsunuz zaten. Bunun yanında sitenizi, kodlarınızı optimize ederek, on Page SEO denilen kriterlerini de yerine getirirseniz akıllı bir sosyal medya planlaması ile PR ve gereksiz backlinklere ihtiyaç duymadan Google aramalarında yükselmek mümkün. Bu yükselişi bir de özenle oluşturmuş paravan bloglarla desteklerseniz, sabırla, belli bir yere gelmek mümkün.


Yalnız burada haklısınız ancak küçük bir eksiklik mevcut... Sosyal medyada paylaşılan (özellikle herkese açık olmak şartıyla) tüm linkler backlinktir zaten. Burada link gibi olmasa da bir yerde link verilmediği halde sizin sitenizin adı geçiyorsa Google'ın bunu da algıladığını düşünüyorum.

Hatta bir ihtimal "EN DOĞAL" paylaşım (Dolayısı ile Google Gözünde en değerli olan bilgi) aslında link verilmediği halde sitenizden alıntı yapılmış kısımlar ve linksiz olarak adınızın geçtiği tüm sanal konulardır. Mantıklı olan da bu değil mi?