Özellikle e-ticaret ile ilgli siteler ziyaretçilerini adwords ve benzeri reklamlar sayesinde kazanıyorlar. Bunu dışarıdan öğrenmeniz çok zor. Google dan gelen ziyaretçiler için rakip sitenin anahtar kelimelerdeki pozisyonlarına bakıp kendi adınıza olan bir adwords hesabına girerek Google AdWords Anahtar Kelime Planlayıcı ile o kelimenin arama hacmini öğrenip ortalama bir rakam tahmin edebilirsiniz. Anahtar kelimede çıkan arama hacmini baz aldığınızda genelde ilk sıradaki siteler hitin yüzde 70-75 i alıyor 2. yüzde 10 3. yüzde 5 gibi düşünebilirsiniz. Kalanların Allah yardımcısı olsun çok büyük bir arama hacmi yoksa mecbur Adwordse devam. Tabi bu rakam sadece google dan gelen rakam ticari sitelerin gerek reklam gerekse sosyal medyayıda aktif olarak kullandıklarını göz ardı etmeyin.
Not: Fikir vermesi açısından https://metrica.yandex.com.tr/tops/?category=4 adresindeki e ticaret sitelerinin hitlerine göz atabilirsiniz.