Bu tür işlerde bir şeyi es geçmemek gerekli; insan faktörü. Öncelikle sosyal medyada şunu gözetmek gerekir: İnsanlar bu sayfayı neden beğensin? Ben olsam benzer bir sayfayı beğenir miyim? Bu iki soruya olumlu cevap verecek bir sayfa varsa ortada ondan sonra reklam vermek ve sayfa büyütmek kısmına geçilmeli bence. Bu iki soruya olumlu cevap verildiğini düşünerek, reklam verme konusundaki fikrime gelince de; kendi sayfam için uyguladığım yöntemi öneririm. Nedir bu yöntem derseniz, mizah üzerine paylaşımlar yaptığım ve azımsanmayacak sayıda takipçisi olan bir sayfam var. Aynı alanda yayın yapan web sitesine trafik çekiyorum. Bunu yaparken siteye trafik çekmek kadar önem verdiğim bir diğer mesele sayfa takipçilerini bıktırmamak, onları çok fazla rahatsız edecek şekilde sayfayı linke boğmamak. Sayfada takipçilerin sürekliliği sağlamaya ve beğenmekten vazgeçirmemeye gayret ediyorum. Diğer türlü para vererek topladığın takipçiler bir anda kuş olup uçuyor, verdiğin para boşa gidiyor. Facebook sayfasında link/normal içerik oranı %50 civarı ayarlıyorum. Zaman zaman link oranını azaltıyorum, içerik oranını artırıyorum. Çünkü o takipçiler bana bir defa değil, hergün lazım. Uzun vadeli düşününce daha kazançlı çıkarsın. Günlük 5 tl veriyorum facebook'a düzenli olarak. Sayfayı öne çıkarıyorum, içeriği değil. Böylece verdiğim para sadece bir kez ulaşabileceğim kişilere değil de, sayfamı beğendiği için hergün ulaşma ihtimalim olan kişilere gitmiş oluyor. Bir defa reklam verip kazandığım takipçiye hergün gösterim yapıyorum, uzun vadede daha kazançlı çıkıyorum. Şuan sayfayı beğenen kişiler sayfada link paylaşıldığını görerek beğeniyorlar. Böylece pek çok sayfada olduğu gibi linki gören beğenmekten vazgeçmiyor.
Gelelim sayfa beğendirmenin maliyetine... Her sayfa için bu ücret değişir. Ben günlük verdiğim 5 tl karşılığı yaklaşık 250-300 yeni takipçi kazanıyorum. Yani yaklaşık 0,02 kuruş reklama 1 tekil kişi. Buna ek olarak sayfa gönderileri üzerinden gelenler de oluyor tabi. İkisi birleşince iyi günlük iyi bir ivme ile büyüyor sayfa. Facebook reklamına verdiğim parayı da sitedeki reklamlardan kazanıyorum. Facebooku küçümsememek lazım; şuan web sitesine trafik çekme konusunda açık ara önde diğer sosyal medya araçlarına göre. Twitter vs halt etmiş. 1 içerik ile 1 günde 10k ziyaretçi çektiğim de oluyor, 500 kişi çektiğim de oluyor. Eğer facebookta paylaştığın linkleri merak uyandıracak bir şekilde paylaşırsan gayet verimli.