Problem imam hatiplerde veya normal okullarda değil. Problem eğitim sisteminin temelinde.

Tarih okuyanlar varsa medreselerin tarihteki önemini biliyordur. 18. yüzyıldan sonra medreselerde ilim derslerinin gereksiz olduğu düşüncesinin hakim olması, Tanzimat'tan sonra da batının okullarının yanında iyice eriyip bitmesi, Cumhuriyet ile de tamamen tasfiye edilmesi medreseleri tamamen bitirmiştir. Özellikle Nizamiye medreselerinde büyük ilim adamları yetişmiştir. Dini derslerin yanında ilmi dersler (astronomi, astroloji, mantık, felsefe vs.) de verilmiştir.

Günümüzde medreselerdeki gibi ilme vakıf hocalar var mı? Veya ilmi öğrenecek öğrenciler var mı? Bence tartışılması gereken ilk konu budur. İmam hatipler yapılsın, buna karşı çıkacak son kişilerden biriyimdir. Fakat imam hatipler yapılırken yanında ilmi derslere de önem verilsin. Yukarıda da söylediğim gibi 17. yüzyılda medreselerin çöküşe geçmesinin sebebi ilmi derslere önem vermemesidir.

Bir diğer konu ise imam hatiplerde okuyan öğrenciler hiçte imam hatipte okuyor gibi değil. Ülkede ahlaksızlık hat safhalarda ve bu da imam hatiplere kadar sirayet etmiş durumda. Bizzat şahit olduğum olaylar mevcut. Önce İslamiyet'i aile çocuğuna öğretmeli. Günümüzdeki gibi modern İslamcılık oynarlarsa çocukta "bu yaz acaba hangi marka eşarp moda" diye sorar.