Eflaki adlı üyeden alıntı

Hocam şimdi sadece ziyaretçi de baz alındığında yanlış olur.

Şöyle ki; Trust Flow, Trustrank, MozRank değerleri iyi olan site ve içeriği özgün. Buradan alınan reklam sıra atlamada ve sitenizin kalitesini iyileştirmede etkili olur. Sadece ziyaretçi ile Alexa kıyaslanması da bir yerde hataya sebebiyet verebilir.


Trustrank henüz oturmuş bir sistem değil. Diğer bahsettiğiniz değerler de Alexa'da anlattığım gibi referans olarak sadece fikir verebilecek değerler. Hiçbiri Google ya da herhangi bir resmi oluşum tarafından baz alınan şeyler değil. İnternette bir sürü ölçümleme sistemi var. Trend hangisini ortaya çıkartırsa o bir dönem sürüyor.
Eskiden herkes sitesini DMOZ'a kaydetmek için yarışırdı. Etkisi taammen geçti mi? Elbette hayır ama artık çoğu webmaster DMOZ'a laf olsun diye bile kayıt atmıyor.
Siteyi derece için ya da gelir için yaparsanız geleceği kısa olur. Zaten Adsense gelirlerindeki düşüş ve reklamverenlerin artık çok düşük tıklama ücretleri vermesinden de bu ortada. Adsense bile eskisi kadar kolay reklam kodu vermiyor.
Sonuç olarak bahsettiğiniz ölçüm sistemleri de zamanla tabii ki belli bir noktaya gelecek ama en iyi sonuç veren ölçüm insanın kendi vicdanıyla yaptığı ölçüm. Siteye çöp içerik doldurup da ondan sonra değerli görüyorsa kişinin bileceği iştir.
Ben yazıda da belirttiğim gibi, bir site alacaksam satıcıdan iki şey isterim. Sitenin ziyaretçi sayısı ve o sayının kaynağı. Alexa'sı şu kadarmış, Trustrank havada iki takla atıyormuş, Google siteyi çok seviyormuş vs. beni ilgilendirmez.