Forumda yer yer sorulan bazı sorulardan dolayı kimi zaman kısa, kimi zaman uzun makaleler yazmaya gayret gösteriyorum.
Son dönemde Adsense başvuruları artık eskisi kadar kolay elde edilemiyor. Aynı şekilde News başvurularında da benzer bir durum söz konusu.
Geçtiğimiz yıl Google News için sitelerin daha kurumsal yapıda olmasına ve bu özeni göstermeyenlerin sırf künye ve fake yazar siteye ekli diye kabul görmeyeceğini açıklamıştı. News'teki spam sitelerin artması bunda büyük pay sahibi. Bunun yanında işin ticaret boyutu da Google tarafından hoş karşılanmıyor. Aynı sorun Adsense için de geçerli. Geçmişte az da olsa özgün içerik barındırmak Adsense alabilmek için yeterliyken, bugün 'bu site kesin kabul alır' diyerek özenli çalıştıklarınız dahi onay alamayabiliyor. Bunun ana sebeplerinden biri kazanç odaklı açılan sitelerin artması ve reklamverenlerin artık, reklamlarını gösterip geri dönüş sağlayabilecekleri kaliteli site sayısındaki düşüş. Haliyle düşük reklam tutarları, sitelerdeki gelirlerin de aşağı doğru inmesine neden oldu.
Önemli konuların biri de Adsense yerleşimi. En doğru Adsense yerleşimi nedir?
Öncelikle yeni açılan bir siteye Adsense yerleştirilmesini doğru bulmuyorum. Özellikle Adsense görüntülü ve resim reklamları sitelerin açılış hızlarına olumsuz etki ediyor. Eğer sitenizin altyapısı sağlam değilse ve çok fazla içerik bulunmuyorsa, öncelikle yerleşik ziyaretçi kazanana kadar reklam yerleştirmemeniz çok daha iyi olacaktır.
Az ve görece olarak kalitesiz bir içerikte, sayfanın orasında - burasında reklam görmek ziyaretçi için siteye karşı bir ön yargı oluşturur. Sizin hedefiniz öncelikle ziyaretçi odaklı bir site yapmaktır. Normalde birkaç ay ideal bir süre olmasına rağmen sabırsız insanımızı baz alarak en azından birkaç hafta sitenize reklam koymayın. Önce ziyaretçilerinizi kazanın, sonra onlar size zaten kazandıracaktır.
Başlıktaki konuya gelecek olursak, Adsense için en iyi yerleşim sizin analiz edeceğiniz yerleşimdir. Kimse sitenizi sizden iyi tanıyamaz. Bu konuda birilerine ücret vererek 'Profosyonel Adsense Yerleşimi' adı altında paranızı boş yere kaptırmayın.
Adsense yerleşimi için size az önce bahsettiğim birkaç haftalık süreçte Yandex'in Metrika hizmetini önerebilirim.
Metrika özellikleri içinde sitenizin tık haritasını görebilirsiniz. Bu tıklama haritası sizin sitenize ziyaret gerçekleştiren kişilerin hangi alanlara daha fazla tıklama bıraktığını öğrenmenizi sağlar. Bu sayede elde edeceğiniz verilere göre de reklam yerleşiminizi yapabilirsiniz.
Yukarıdaki örnekte gördüğünüz tıklama haritası, bize site ziyaretçilerinin kimi zaman istemsizce, kimi zaman da yerleşik bloktan dolayı nasıl bir tıklama deneyimine sahip olduklarını gösteriyor. Bu verileri bir süre düzenli takip ederek, haritadaki kırmızı alanların yerine yavaş yavaş reklamlarınızı yerleştirmeye başlayabilirsiniz. Eğer mevcut temanızda bu alanlar reklam için uygun değilse, gelecekteki yatırımınız için tema değişimini de düşünebilirsiniz.
Örneğin bu tema için header bölümüne eklenecek bir reklam alanı, sayfa gösterimlerinde de görüntüleneceğinden size ekstra gelir sağlayabilir. Sağ bloktaki kırmızı alanların olduğu bölüme bir adet kare reklam alabilirsiniz. Bunun yanında haber içeriğinin girişine de bir adet reklam ekleyerek tıklama oranınızı maksimize edebilirsiniz.
Bu örnekte verilen bilgileri kendi sitenize de uygulayarak, siteniz için en doğru yerleşimi kendi deneyiminize göre en iyi hale getirebilirsiniz.
Özellikle Beta Yandex Metrika'da birçok iyileştirilmiş ve geliştirilmiş özellik bulunuyor. Artık sitenize giren ziyaretçilerin loglarını görsel olarak da kayıt altına alabiliyor ve siz ziyaretçinin sayfa geçmişini tamamen görebiliyorsunuz. Bu da size reklam yerleşimi ve sayfalardaki fare izlerini takip ederek nasıl bir gezinme deneyimi gerçekleştiğini gösterebilir.
İyi forumlar...