1 ay değilde yıllarca hiçbir yeni içerik yazmadığınızı düşünelim rekabeti çok düşük olan kelimeler içeren bir makalenizi ele alalım, örneğin x konusunda y,z,t kelimelerini içersin.. yıllarca x konusunda hiçbir sitede yeni bir konu açılmaz ve y,z,t kelimelerini içeren çok fazla yeni sayfa ortaya çıkmazsa ve bu kelimelerin aranma hacmi aynı seviyede kalırsa o sayfanıza gelen ziyaretçi sayısı çok fazla değişmez, çünkü sıralamanız hemen hemen aynı kalır ve aranma hacmide hemen hemen aynı olduğunu varsaydık..
İşler rekabeti çok yüksek olan ve aranma hacmi fazla olan kelimelerde değişiyor, işin içine o konudaki site geneli güncellik, site içi link yapısındaki yeri önemi, kaliteli ve alakalı backlinklerinin artıp azalmış olması durumu, rakip sitelerdeki benzer durumlar vs. pek çok etken algoritmalarda bir değer buluyor zaten google sürekli kendini, arama motoru algoritmalarını, filtrelerini değiştirip duruyor tüm bunların az ya da çok etkisi olacaktır..