Ali Cevat adlı üyeden alıntı

Arkadaşlar fazla vaktim yok ama faydalı olması amacıyla şu konuya bir açıklık getirelim. En azından küçük bir bilgi verelim. Artık ilgilenen arkadaşların buradan yola çıkarak gerekli adımları keşfedeceklerini düşünüyorum.

Normal şartlarda reklam engellemek rekabeti düşürücü bir etkiye sahiptir. Ne kadar çok reklam, o kadar çok rekabet ve TBM. Baktığınızda düz mantık bu şekilde işler.

Fakat bu iş aslında böyle değildir. Google genelde tüm makalelerinde bu konuyu işler fakat buna fazla itimat etmeyin, amacı reklamlarını satmak.

Genelde çoğu arkadaş şu kanıya kapılmaktadır. "Şayet bir reklam sürekli gösteriliyorsa bu durumda sürekli olarak ihaleden en yüksek TBM ile çıkıyor demektir. O zaman bu reklamı niçin engelleyeyim?"

Şimdi burada reklam gösterimlerini sadece verdiği TBM ücretine bağlarsanız en büyük hataya düşmüş olursunuz. Burada TBM den de daha önemli bir etki vardır ki o da günlük bütçe ve bütçe zamanlamasıdır.

Şayet bütçe yüksek tutuluyorsa Google, söz konusu reklam birimini gösterirken TBM yi ikinci plana atarak bütçeyi bitirmeye odaklanır. (Bütçe her zaman tamamlanamayabilir. Bazen günlük gösterimler Adwords tarafında belirlenen bütçenin altında kalabilir. Fakat genelde bitirir.)

Şunu unutmayınız ki Google için esas olay bütçedir. Yüksek bütçeli reklam verenlere sahip olmak. Tüm bu ihale, TBM, DoubleClick vs işleri de yine bütçenin maksimum performans göstermesini sağlayarak reklam vereni korumak için geliştirilmiştir. Google burada reklam vereni koruyarak sistemin devamlılığını sağladığını ve dolaylı yoldan bu hareketin yayıncıları da kapsadığını ifade etmektedir. (Evet kısmen doğru olsa da siz yinede fazla inanmayın. Bu konuya şimdilik girmeyelim.)

Yani kısacası tüm sistem bütçe üzerine yürür.

Hatırlarsanız bir kaç gün öncesine kadar her yer bağırsak ve sivilce reklamları ile doluydu. Fakat kimse para kazanamıyordu. TBM ler inanılmaz derecede düşüktü. Hatta bir çok arkadaşımız, "Bu kadar reklamın içerisinde nasıl oluyorda bu reklamlar bu TBM ler ile sürekli gösterim alıyor." diyerek bu konuya bir anlam veremiyordu. Bu iğrenç reklamları, yukarıdaki mantık sebebi ile engellemeyenler bile vardı.

İşte o merak edilen sorunun cevabı reklam veren bütçesinin yüksekliğidir.

Bunun yanında bazı durumlarda vardır ki reklam TBM si yüksektir fakat ziyaretçi kitlenize hitap etmiyordur veya çok azına hitap ediyordur.

(İlgi alanına göre reklam gösterimi, içeriğe dayalı gösterim, anahtar kelime odaklı reklam gösterimi vs. konularına şuan giremeyeceğim, belki başka bir yazıda.)

Bu sebepten ötürü reklam tık almıyordur dolayısıyla siz de para kazanamıyorsunuzdur.


Kısaca toparlayacak olursak;

Yukarıda belirttiğim sebeplerden ötürü yerine göre reklam engellemek,

*Kazançlarınızı olumlu yönde etkileyecektir. (Bazen arkadan gelen reklamların rekabet etmesini sağlar, bazende TBM düşük bile olsa çeşitlilikten ötürü sürümden kazanmanızı sağlar.)

*Sitenizde gösterilen reklam çeşitliliğini arttıracaktır. (Yüksek bütçeli ve işe yaramayan reklamları engellemeniz diğer reklamların rekabet edebilmesini ve çeşitli aralıklarla iyi TBM ler üzerinden gösterim alabilmelerini sağlayacaktır. Böylelikle, çeşitliliğin arttığı reklam birimleriniz bir çok farklı kullanıcıya hitap edecek ve tık sayılarınız artış gösterecektir.)

*Kullanıcı deneyimini olumlu yönde etkileyecektir. (Kullanıcı deneyiminin olumlu olarak etkilenmesi, bu gün olmasa da yarın ilgili kişide reklama tıklama hissi uyandıracaktır.)

ve bunun gibi bir çok ++++


Konuyu özetle geçtiğim için çok fazla detaya girmedim. Söz konusu yukarıda bahsi geçen bu değerlerin yanında potaya giren daha bir çok faktör var. Aynı zamanda bunun birde mobile tarafı var. Mobile reklamlarda ki TBM oranlarının Türkiye için aşırı derecede düşük olması vs. başlı başına bir konu. Bunlara da belki ilerleyen zamanlarda girer, paylaşımda bulunuruz.

Şimdilik bu bilgilerin çoğu arkadaşımız için yeterli olacağını düşünüyorum. Amacım, olayın mantığını bir nebzede olsa kavrayabilmenizi sağlamaktı.

Faydalı olması dileğiyle...


Tek bir şey merak ediyorum. Eğer bir de vaktin olsa neler yazacaktın ? :)

Teşekkürler.