ö k adlı üyeden alıntı

Ben de şöyle bir not düşeyim; adsense kullandığınız mailden sakın mail atmayın sonucu ban olur.



Selamlar.

Böyle bir şeyin kesinlikle olmadığını ifade ediyorum. Ben sürekli kendi adsense gmail'im ile mailleşiyorum. Tam aksine hesabınızla ilgilendiğinizin bir kanıtıdır.

Adsense hesabınızda ki mail adresi ile mail göndermeniz daha gerçekçi ve kale alınır bir durumdur. Farklı bir mail adresine gerek yoktur.

Teşekkürler

Ek Olarak: Alıcı: adsense-support

Adsense konusunda, uzman seviyesinde bilgi birikimine sahibiz.
Genel olarak her konuda fikir edinebileceğimiz yardım merkezinizden de ihtiyaca göre istifade ediyoruz.
Sitemiz üzerinde yerleşim ve tasarım olarak uygun olduğu ölçüde gerekli optimizasyonları da sürekli olarak yapmaktayız.

Fakat takdir edersiniz ki yardım merkezi veya çeşitli kanallar aracılığı ile sunulan destek tüm yayıncıları kapsadığından spesifik bilgilerden ziyade genel bilgilendirme amacı taşıyor. Bu sebepten ötürü bazı konularda sizlerden detaylı bilgi almamız gerekebiliyor.

Mobile cihazlarda yürütülen reklam mantığı ile PC tarafında yürütülen reklam mantığı farklılıklar göstermektedir.
Mobile cihazlarda çeşitli sebeplerden ötürü yanlışlıkla yapılan tıklamalar veya herhangi bir ticaret ile sonuçlanmayan tıklamaların yüksek olması sebebiyle sürekli olarak kesintiler yaşıyoruz ve çok komik TBM rakamları ile karşı karşıya kalıyoruz.

Reklam ağının devamlılığını hedeflemek suretiyle reklam vereni korumaya yönelik geliştirilen bu algoritma biz yayıncıları oldukça huzursuz etmekte ve mobile tarafında sağlanan kazançları büyük ölçüde etkilemektedir. Elimizden geldiğince ilgisiz tıklamların önüne geçmeye çalışsak da mobile cihazlardaki etkileşim alanlarının yetersizliğinden ötürü bu tıklamalar ile karşılaşmak durumunda kalıyoruz.

Fakat son zamanlarda gördüğümüz ve çevremizdeki diğer yayıncıların da şikayetçi oldukları bir durum var ki, o da bu kesintilerin artık tolerans sınırını aşarak çok büyük ölçülere ulaştığıdır. Rapor panelimizde en son gördüğümüz rakam, mobile den yapılan 88 tıklamaya toplamda 7 TL vermesidir. Bu fiyatlandırma özellikle de açık arttırmalı bir sistemde şayet reklam kıtlığı yaşanmıyorsa ki hiç zannetmiyorum, söz konusu algoritmaların hatalı işlediğinin bir göstergesidir.

Şunun şurasında 3 veya 4 ay öncesine baktığımızda 0.34 - 0.37 TL lerde olan TBM'ler bu gün 0.07-0.08 gibi rakamları göstermektedir. İçinde bulunduğumuz zamana göre değerlendirecek olduğumuzda, yatırımların ve bütçelerin en yoğun olduğu zaman dilimlerinde bulunduğumuzu da hatırlatmak isterim.

Bu konu hakkında daha detaylı örnekler verebilirim fakat konuyu fazla uzatmayacağım. Sonuç olarak reklam yayını, zaten kısıtlı kullanım alanına sahip olan mobile cihazlarda büyük bir risk taşımaktadır ve tahmin ediyorum ki büyük ölçüde hit kaybına sebep olmaktadır.

Şimdi biz bu durumda ne yapmalıyız?
3-5 lira için ziyaretçi kaybetmeye değer mi?

Yoksa bizim bilmediğimiz fakat kendi bünyenizde farkında olduğunuz anormal bir durum mu söz konusu? Konu hakkındaki değerlendirmelerinizi ve varsa tavsiyelerinizi paylaşırsanız sevinirim. Teşekkür ederim.


AdSense Müşteri Desteği Ekibi

Merhaba Ali Bey,

Detaylı e-postanız için teşekkür ediyorum. Konu ile ilgili endişelerinizi kesinlikle anlıyorum.

Mobil cihazlardan alınan tıklamalarımızda ne yazık ki TBM'lerimiz masaüstü bilgisayarlardaki reklamlarımıza göre daha düşüktür, bunun temel sebebi ise sizin belirtmiş olduğunuz gibi, reklamverenlerimizin, mobil uyumlu sitelerinin olmaması, mobilde yüksek oranda hatalı tıklama olduğuna inanmaları vb. sebepler ile, mobilde reklam göstermeyi masaüstü bilgisayarlarda reklam göstermekten daha az tercih etmesidir.

Performans raporlarınızı incelediğimde, mobilden aldığınız tıklamlarınızdaki TBM'lerinizi Eylül ayından itibaren incelediğimde mobil TBM'lerinizin 0.08 - 0.12 TL bandında olduğunu görüyorum. Ekte bununla ilgili ekran görüntüsünü bulabilirsiniz.

Mobil cihazlardan yayıncılarımızın aldığı TBM'leri artırabilmek adına ürün ekibimiz sürekli olarak çalışmalar yaparak, mobil reklamların reklamverenlerimiz için daha çekici olmasını sağlamaya çalışıyorlar, ancak sizin de raporlarınızından görebileceğiniz gibi, mobil cihazlardan alınan TBM'ler ne yazık ki şu an için masaüstü bilgisayarlardan alınan TBM'lerden daha düşük seyrediyor.

Konu ile ilgili kısa süreki bir çözüm öneremediğim, bu sorun ile ilgili henüz bir çözüm üretemediğimiz için AdSense Ekibimiz olarak özür diliyorum.

...... Devamı var


Burada gördüğünüz mail içeriği adsense hesabıma bağlı gmail adresinden yapılmıştır.