Bu sorunun cevabını bulamazsın kardeşim.
İnternette bir araştırma yap önce. Yabancı dilin olmasa bile yabancı kaynakları da araştır, zaten resimli vs. gösteriyorlar. Fakat burada önemli olan en doğru yerleşimi senin bulman ve çok fazla faktör var.
Sitenin hedef kitlesi
Sitenin içeriği
Tasarım
Mobilden mi yoksa pc den mi daha çok sitene girildiği. (Mesela %70 mobilden giriliyorsa sitene, sidebar a koyacağın reklamın bir anlamı olmayacaktır muhtemelen. Google Analytcs ten bu istatistiğe bakabilirsin.)
Bunu arttırabiliriz.
Sadece iş yerleşimle de bitmiyor elbette. TBM denen bir şey de var, lanet olasıca :) Burda da bir çok faktör var benim de bilmediğim. Mesela reklam engelleme. Yine sitenin içeriği burada da etkili.
Ayrıca hem yerleşimin, hem de reklam boyutlarının verimliliği de her geçen gün değişiyor. Mesela *** u biraz kurcalarsan, 600x300 lük reklam birimi denemeleri yapılıyor. Hürriyet in ana sayfasına bak, in aşağı biraz, bu boyutu görebilirsin orada da. 300x250 yerine 336x280 öneriliyor ki bugün adsense de bununla ilgili mail geldi bana :)
Özetlemek gerekirse bu iş biraz sabır işi. Deneye yanıla kendi tasarımına göre kendin bulacaksın en iyi yerleşimi. Bu da zamanla olacak bir şey. Yeri gelecek belki de tasarımı değiştirmek zorunda kalacaksın vs.
Çok bilgili olduğum bir konu değil. Keşke daha bilgili olsaydım da daha fazla yardımcı olabilseydim.
İyi çalışmalar.
İnternette bir araştırma yap önce. Yabancı dilin olmasa bile yabancı kaynakları da araştır, zaten resimli vs. gösteriyorlar. Fakat burada önemli olan en doğru yerleşimi senin bulman ve çok fazla faktör var.
Sitenin hedef kitlesi
Sitenin içeriği
Tasarım
Mobilden mi yoksa pc den mi daha çok sitene girildiği. (Mesela %70 mobilden giriliyorsa sitene, sidebar a koyacağın reklamın bir anlamı olmayacaktır muhtemelen. Google Analytcs ten bu istatistiğe bakabilirsin.)
Bunu arttırabiliriz.
Sadece iş yerleşimle de bitmiyor elbette. TBM denen bir şey de var, lanet olasıca :) Burda da bir çok faktör var benim de bilmediğim. Mesela reklam engelleme. Yine sitenin içeriği burada da etkili.
Ayrıca hem yerleşimin, hem de reklam boyutlarının verimliliği de her geçen gün değişiyor. Mesela *** u biraz kurcalarsan, 600x300 lük reklam birimi denemeleri yapılıyor. Hürriyet in ana sayfasına bak, in aşağı biraz, bu boyutu görebilirsin orada da. 300x250 yerine 336x280 öneriliyor ki bugün adsense de bununla ilgili mail geldi bana :)
Özetlemek gerekirse bu iş biraz sabır işi. Deneye yanıla kendi tasarımına göre kendin bulacaksın en iyi yerleşimi. Bu da zamanla olacak bir şey. Yeri gelecek belki de tasarımı değiştirmek zorunda kalacaksın vs.
Çok bilgili olduğum bir konu değil. Keşke daha bilgili olsaydım da daha fazla yardımcı olabilseydim.
İyi çalışmalar.
Tesekkür ederim tasviyeler icin ugrasiyoruz bakalim sagol :)