Arkadaşlar ;

Bu hususta bir iki şey anlatayım.

İnternet girişleri ve çıkışları istanbul,izmir ve Ankara üzerinden oluyor , girişlerde ve çıkışlarda öyle güçlü ve büyük cihazlar kurulu ki kolay kolay yatmaz sistemler , bunu geçtim sistemler yattı diyelim ring topolojisi ile birbirine yedekli 8 yol var, bir sistem yatsa diğer yoldan uluslar arası giriş-çıkış yolunu bulur.Bu arada belirteyim Türkiye tarihinde *******un hiç bir giriş-çıkış sistemi bugüne kadar çökmemiştir.

Gelelim internetlerimiz belli bir süre sonra neden sık sık kopar.

***** bazen haftada bir, bazen haftada 2 , bazen de ay da bir kere hız güncellemesi yapar.

Bu durumda neler olur. Sizin hız paketini 1 MB- ile 8 MB arası diyelim. TTOYS kayıtlarındaki CRM hız profili ve NMS hız profili evinizin mesafesine göre bulunduğunuz ilin ******* müdürlüğü network NMS merkezindeki personellerce güncellenir. Yani evinizin santrale olan mesafesi 3 km ise hızınız 2 MB ancak kaldırır , bu nedenle daha önce bir "sık sık kopuyor" koduyla arıza kaydı verdiyseniz NMS personeli hızınızı otomatik hızınız olan 8 veya 6 MB hızdan 2 MB'ye çeker, ve sık sık kopma sorunu çözülür çünkü bir hattın sağlam ve kopma problemi yaşamaması için "noise margin" değerinin 15 dB üzerinde olması gerekir. Yani hattınız normal 4,5 MB seviyesini kaldırıyor ancak mevcut hızınız 6 MB ise "noise margin" değeri 7-8 dB değerinde olur. Bu nedenle 15 dB değeri altında olduğundan sık kopma problemi yaşanır. Ancak bu hattı 2 MB seviyesine getirirse NMS personeli , belki size daha düşük bir hız gibi gelebilir , ancak hattın noise margin değeri 20 dB'leri destekler , bu nedenle kopma olmaz. Ama her 2-3 günde bir modemi kapatmak hem modemin verimini hem de modemin ömrünü uzatacaktır.Yani düzgün bir şekilde çalışan modeminizde kopma olmasa da bunu yapmanızı öneririm.

Asıl mevzuyu biraz uzatarak anlattım şuraya geleceğim,

***** otomatikman belli aralıklarda yaptığı güncellemeler nedeniyle hattın CRM hız profili değişir.Telefon arıza , ***** arıza , telefon fatura sorgulama , internet fatura sorgulama için buralara bakılabilir.
Ancak NMS hız profili NMS personellerince değişir. Yani belli dönemdeki güncelleme nedeniyle CRM ve NMS hız profilleri farklı değerleri gösteriyorlar. hattınız mesela max 1 MB'yi kaldırıyorsa paket max hızınız olan 8 MB'ye otomatikman çekiyor , bu durumda modeminiz buluşmaz.Ancak hızınız 6 MB 'yi destekliyor ancak güncelleme sonrası otomatikman 8 MB'ye çekilirse bu durumda da noise margin değeri düştüğünden sık sık kopmalar meydana geliyor.Açıkçası bu güncellemeyi *****'in neden yaptığını bilmiyorum ama malasef bu da sistemin dengesini bozuyor.Bu nedenle ara ara kontrollerinizi speedtest veya ***** hız testinden test edin ve değeriniz düştüyse beklemeden arıza kaydı açın 444 0 375 nolu hattan. Öncesinde *****ten kota sorgulama yapıp kontrol edin çünkü 50 GB adil kullanım kotası aşıldığında hızınız otomatikman 3 MB altına düşer, her ayın 1inde yenilenir. Bu *****'in sorunu değil BTK'nın aldığı karar neticesinde uygulanır.

Eğer arıza kaydı açtıysanız size max 4 gün içerisinde dönüş yapılması gerekir.