Ozzyfb adlı üyeden alıntı

Bu işler elbette imkansız değil ama öyle çok kolay falan da değil. Nedir kanalı 1 yıl önce Youtube'a gelmiş bir kanal. Bundan önce 1 yıldan uzun bir süre Dailymotion'daydı Billur Bolu diye.

Bu kanalın yönetmeni var, yönetmen yardımcısı var. Yönetmen olan adam daha önce neler yapmış bir araştır. Hatta keşke Kristal Elma'da kendisine sorsaydın :) Çektiği kamera nedir, ses, mikrofon nasıl, ışık nasıl bir araştır. Adamların seti var. Mekanları var. Arkada çalışan en az 2-3 kişi daha var. Sunucu apayrı bir olay. Şu anki kızın bir hayatına, eğitimine bak.

Yani bu işler 'bir anda patladı' diye olmuyor. Bu nedir kanalı Dailymotion da tek kuruş para kazanmamış, cepten yemiş, her hafta özgün konu, özgün bir şekilde video eklemiş. Belli bir kitle oluşturmuş. Ama kimse hala tanımıyor. Adamlar devam ediyorlar. Bırakmıyorlar. 1 yıl. Tekrar ediyorum, 1 yıl. Az gibi geliyor ama kolay bir şey değil bu.

Bunun ötesinde de Youtube'a geçtikten sonra da hemen patlamıyorlar. Spiker değiştiriyorlar. Gene hemen patlamıyorlar. Gene devam.

Bu konuda çok daha uzun şeyler yazarım ama vaktim yok. Hiçbir şey imkansız değildir, bu konuda hemfikiriz fakat Nedir gibi popüler bir kanal olmak öyle kolay şeyler değil...



Açıkçası böyle çok biliyormuş gibi konuşmandan hiçbirşey anlamadım. Kristal Elma'da herkesle konuşamıyorsun öyle. Herkes kendi belirlediği alanda yer alıyor. Youtuber ayrı, misafirler ayrı kartlar ile ayr ıyerlerde yer alıyorlar. Kendinize neden bu örneği veya senaryoyu seçiyorsunuz? Bugün DAYS adlı bir VLOG kanalı açıldı. Daha 2 hafta oldu açılalı ve her videosu en az 100k izlenme alıyor. Üstelik gözünüzde büyüttüğünüz yönetmenler, binlerce liralık kameralar, bir yıllık deneyimler, yılların çekim açıları falan da yok. Yani zaten bu konuyu böyle bir forumda açmakla yanlışlık yaptım. Çünkü çözüm üretmek yerine herkes bir sorun buluyor. Herkes bir engel koyuyor. Ya biraz girişimci olalım. Sorun değil çözüm üretelim.

Son olarak bana karşı tepkinize ufak bir yanıt vermek istiyorum saygılı bir şekilde. Bugün iki sevgilinin açtığı VLOG kanalının videoların izlenme sayısı en az 100k oluyorsa ve bunları Nedir kanalı gibi profesyonel çalışmalarla yapmıyorlarsa ortada çok büyük bir başarı vardır. Emeklerin boyutu ölçülemez, emek emektir. Hepsi sanattır. Nedir kanalı veya herhangi bir kanalının büyümeme, izlenmeme durumları başarısızlıktır. Siz başarısızlık örneği vererek, hem ortaya koyulan fikri, hem de daha işe başlamadan, adım atmadan beni başarısız sayıyorsunuz.