Bu konuda pek çok farklı parametre var.

Basit bir örnek vereyim:

2 web sitesi var. Bu web siteleri cilt bakımı konusunda çeşitli bilgiler veriyor.

Birinci sitenin tüm içeriği özgün. Bütün yazılar için emek ve zaman harcanmış. Fakat bu sitenin tasarımı güzel değil. Her şey birbirine girmiş. Hiçbir şey okunmuyor. Ziyaretçi yönlendirilmiyor. Özetle kullanıcı için yorucu bir site. Aynı zamanda yavaş çalışıyor.

İkincisi site ise içerik konusunda tamamen birinci siteyi kopyalıyor. İçeriği aynen, noktasına, virgülüne kadar alıyor. Fakat bu site son derece modern bir altyapıya sahip. Tasarım oldukça şık ve sade. İnsanlar sitede yorulmuyor. Keyifle içeriği okuyor. Site öyle bir hazırlanmış ki, her şey en ince detayına kadar düşünülmüş. Ziyaretçiler bir sayfayı okumakla sınırlı kalmıyor. Başka başka sayfaları da okuyor. Sitede zaman geçiriyor. Üstelik site çok hızlı çalışıyor.

İkinci site sahibi aynı zamanda zeki bir adam ve parası da var. Adwords'a reklam veriyor. Adwords'den her gün 500 kişi sayfasına geliyor ve 500 kişi sitede keyifle gezinti yapıyor. Boş bir siteyle bu işe girmiyor yani.

Şimdi burada kendinizi Google'nin yerine koyun:

Siz Google olsanız hangi siteyi aramalarda yukarı çıkarırsınız? Dürüst olun.

Ben birinci siteyi çıkarmam. Neden çıkarayım ki? Kullanıcı birinci siteye girecek. Her şey karman çorman. Bir şey anlaşılmıyor. Bir de üstüne yavaş açılıyor. Ulan bu sitenin burda ne işi var, koskoca Google derim.

Ben ziyaretçi olarak hangi sitenin özgün olduğunu bilmem. Ben aradığım şeye bakarım. Aradığım şeyi buluyorsam, site hoşuma gitmişse hep oraya girerim.

Google burada kullanıcı davranışlarını iyi ölçüyor.

Bu tabi son derece basit bir örnek. Sadece fikir vermesi açısından yazdım. Bir şeye bağlı kalmamak lazım. Google'nin SERP sonuçlarını etkileyen 300'ün üzerinde parametresi olduğu söyleniyor. Biz bunlardan birine takılıp kalamayız.