TO, TBM, BGBG ve EG Görüntülenebilir kavramları hakkında tecrübelerimi paylaşmak istiyorum.
Biliyorsunuz ki analiz yaparken yukarıda yazdığım kavramları baz alıyoruz. Kimi site sahipleri özellikle TO oranının yüksek olduğundan bahsediyor. Yüzde 1 ile yüzde 10 arasında olan var. Fakat bu sizi yanıltmasın. Bu kavram hesaplanırken gösterilen reklama göre hesap yapılıyor. Giren kişi sayısına göre hesap yapılmıyor. Bence adsense bunu analystic ile uyumlu olacak şekilde hite göre yapmalı. Belki de böyle bir özellik vardır ben bilmiyorum.
Örneğin A sitesine 100 kişi girdi diyelim her kişi 10 sayfa gezdi 1000 sayfa görüntüleme ve 10 tıklama oldu diyelim. Sonuç olarak TO 1, TBM düşer, BGBG değeri düşer.
Örneğin B sitesine 100 kişi girdi herkes ortalama 2 sayfa gezdi 200 sayfa görüntüleme ve 10 tıklama oldu diyelim TO yüzde 5, TBM artar, BGBG artar.
Sonuç olarak sayfa görüntüleme sayısı fazla olan sitelerin TO, TBM, BGBG değerli düşer. Zaten en önemli kriterleriniz TBM ile TO olmalı. BGBG bu ikisine göre değişir. TBM, sayfa çok görüntülenip reklama tıklanmadığında düşüyor. Sebebini bilmiyorum ama bu şekilde.
Fakat benim de son zamanlarda öğrendiğim bir kavram var EG Görüntülenebilirlik kavramı hangouts videosunda bu kavram üzerinde çok durulmuştu. Anlamı şu: 1 kişinin 1 saniyeden daha fazla sürede reklamı görebilmesi veya 1 saniye ve daha fazla sürede reklamın kullanıcıya gösterimi. EG görünülebilirliğiniz ne kadar yüksek olursa reklama tıklanma oranı o denli artıyor. Ha bu değeriniz çok yüksek diyelim yinede tıklanmıyorsa reklam stilini değiştirebilirsiniz veya farklı önlemler alabilirsiniz.
Diğer bir konu ise çok fazla siteye reklam koymak her zaman avantaj sağlamayabilir. Özellikle hiti az olan sitelerde bir nebze işe yarayabilir.Ama yüksek hitli sitelerde dezavantaj yaratabilir. Avantajı şudur reklamlara tıklanma ihtimali artar. Dezavantajı ise kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler ve çok fazla reklam gösterileceği için TBM değeri düşebilir.
Belirtmek istediğim diğer bir konu ise bağlantı reklamının gücüdür. Çoğu webmaster bunun gücünün farkında olmayabilir ama bağlantı reklamı TBM değeri olarak iyi kazanç getirebilir. Çünkü bu reklam iki aşamalı 1.ciye kullanıcı yanlışlıkla tıklamış olsa bile 2.cisinde çıkan reklamlardan kullanıcı birini seçmek suretiyle reklama tıklamış oluyor. Bu tür reklamlara google en yüksek TBM değerleriyle karşılık veriyor. Özellikle 200x900 ve 465x15 reklamı çok seviyorum. Tabi siteniz de çok görsel varsa bağlantı, çok yazı varsa görsel reklamları tavsiye ederim.
En son olarak ben TO hesaplarken o günün tıklanma sayısını hite bölüp yüzle çarparak buluyorum. Çünkü google reklam gösterimine göre hesap ediyor. Bence bu hesap hatalı. Googleye göre TO %1 bana göre yüzde 10. Sonuçta her 100 kişiden 10 kişi reklama tıklamış nazarıyla bakıyorum ve bu benim için başarıdır.
Herkese bol kazançlar. Benim de eksik yanlış bildiğim şeyler de olabilir. Katkı yapmak isterseniz buyrun yazın.