bak gene kesin konuşuyorsun. "azdır, çoktur, şöyledir, böyledir."
daha rahat anlaman, heyecanını azaltman için özlü bir sözden örnek vereyim.
Bilmezlikten gelmek, irfanın; bilgiçlik taslamak, cahilin eseridir. Ahmet Selim
Hasbel kader genç arkadaşlar denk gelir de şu anlamsız atışmaya şahit olursa kendi deneyimlerimden derlediğim naçizane bir şeyler yazayım da katkım olsun.
Arkadaşlar,
Bizim ülkenin "seo" camiasına itibar etmeyiniz. Genellikle "çakallık" üzerine kuruludur. Şuradaki "link satışı" "makale paylaşımı" tarzı ilanlara göz gezdirerek olaya ne denli "bilimsel ve etik" yaklaştıklarını görebilirsiniz.
Bir önceki yazımda da belirttiğim gibi, size bilginin kapılarını aralayacak en iyi araç İngilizce öğrenmenizdir.
İngilizce bildiğinizi farz ederek;
http://backlinko.com/google-ranking-factors
Bilmiyorsanız http://static.googleusercontent.com/media/www.google.com/tr//intl/tr/webmasters/docs/arama-motoru-optimizasyon-baslangic-rehberi.pdf
okumanızı tavsiye ederim.
"Google" deyip de kafanızda hayali, tanrısal, her şeyi bilen bir varlık yaratmayın. İngilizce, İspanyolca ve çeşitli Avrupa dillerinde yapay zeka anlamında hayli ilerlemiş olsa da, Türkçe gibi dillerde henüz "zeka özürlü" çalışmaktadır. Bu da doğal olarak arama sonucu kalitesine yansımaktadır.
"ne yaptıysam olmuyor" diyor, isyan ediyorsanız; bu gibi forumlardan medet umacağınıza, ilk paylaştığım linkleki sıralama faktörlerinin hangilerini tatbik ettiğinizi, rakiplerinizi incelemeniz menfaatinize olacaktır.
Gelelim bu konuyu açan arkadaşa vereceğim yanıta.
Sevgili arkadaşım, bahsettiğin üç faktörün de bence google sıralamalarına bir etkisi yoktur. Olsa idi, rakip sitelere 2şer saniye girer çıkar, sıralamalarını düşürürdük.
(ee ööö google bunu tespit eder diye çığıran olursa digital ocean'da bir imaj oluşturup saatliği 0.007 dolardan yüzlerce vnc'li vps açılabileceğini hatırlatırım.. her birinin farklı ip adresi, farklı lokasyonu olacak) işte bu gibi sebeplerden ötürü google analytics verilerini (bence) kullanmaz.
Bir de Google çalışanlarının Youtube'daki açıklamalarını takip et. Analytics verilerini arama sonuçları için kullanmadıklarını ifade ediyorlar. https://www.youtube.com/user/GoogleWebmasterHelp
Bugüne kadar yaptıkları açıklamalardan çıkardığım sonuç, site ile alakalı süre anlamında ölçümledikleri tek metrik "bounce rate" olabileceği yönünde. Aslında bunu ölçümlemeleri de bana göre yanlış. Hatta bu bile yurtdışında tartışılıyor.
google.com.tr'ye giriyorsun. aradığın kelimeyi yazıp sonuca tıkladığında tarayıcına hangi kelimeyi aradığın, hangi siteye gittiğin ve zaman bilgisi içeren bir cookie yüklüyor.
sen bir sonuca tıkladın baktın sitede reklamlar açıldı veya aradığın bilgi yok ne yaparsın "geri" tuşuna basıp arama ekranına geri dönersin. geri döndüğünde senin cookie'deki bilgiler Google'a geri gidiyor. Google bu sayede "bounce rate" ölçüyor.
Mantık olarak girdiğin bir sitede bir iki dakika geçirmen gerek... fakat bu sistemin çuvalladığı senaryolar da yok değil... örneğin "istanbul kaç yılında fethedildi" bu soru kafana takıldı, hatırlayamadın.. ne yaparsın.. google'da ararsın. ilk sonuca tıkladığında "1453" bilgisini gördüğün anda ya siteyi kaparsın ya da el alışkanlığı geri gelirsin... eee nolacak şimdi?
Ben Google'da çalışsam kesinlikle süre ile alakalı elde ettiğim hiçbir bilginin arama sonuçları için kullanılmasına izin vermezdim. Yukarıdaki 1453 örneği size de mantıklı gelmiyor mu...
Google, Analytics'i siz sitenizi, ziyaretçi alışkanlıklarını ölçümleyin, satışlarınızı arttırın diye hizmetinize sunuyor. Ancak ülkemizde büyük ticaret siteleri haricinde yalnızca seo amaçlı kullanılıyor.