lostyazilim
tr.link

Unity Mobil buton hareket sorunum

5 Mesajlar 3.452 Okunma
acebozum
tr.link

bhdr0640 bhdr0640 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 14.04.2016
  • Yaş/Cinsiyet 33 / E
  • Meslek öğrenci
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad B** A**
  • Mesajlar 11
  • Beğeniler 2 / 2
  • Ticaret 0, (%0)
Saygılar . Unity de c# yardımı ile 3d bir oyun yazıyorum.Android platformunda çalışacak.Ekranda bir top var(ateş eden top:)) bu topu butonlar yardımıyla yukarı,aşağı,sağa,sola döndürmek istiyorum .Benim kullandığım kodda butona basınca Update() içine yazdığım için durmadan yukarı doğru çıkıyor tekrar basınca duruyor.Bunuda her yön için ayrı script yazıp onları kapatıp açarak sağladım.Fakat benim istediğim butona basılı tutunca hareket etsin çekince dursun.Bunu nasıl sağlayabilirim.if(Input.AnyKeyDown) tarzı birşey yaptığımda her tıkladığımda kare kare değişiyor yönü. Kullandığım kodlar şu şekilde:(sağa dönmesi için)

using UnityEngine;
using System.Collections;


public class sag : MonoBehaviour
{
public void Update()
{
{
GameObject.Find("gun").transform.RotateAround(Vector3.up,0.004f);
}
}
}
 

 

elektronikssl
webimgo

ErcanDinsel ErcanDinsel E' Kullanıcı
  • Üyelik 28.01.2012
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek Grafiker. / ercandinsel.org
  • Konum Kocaeli
  • Ad Soyad E** D**
  • Mesajlar 670
  • Beğeniler 54 / 241
  • Ticaret 1, (%100)
Bu kodları dene bakalım.

void Update()
{
if (Input.GetKey("space"))//Space tuşuna basılı tutunca
GameObject.Find("gun").transform.RotateAround(Vector3.up,0.004f);
}
 

 

bhdr0640 bhdr0640 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 14.04.2016
  • Yaş/Cinsiyet 33 / E
  • Meslek öğrenci
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad B** A**
  • Mesajlar 11
  • Beğeniler 2 / 2
  • Ticaret 0, (%0)
Bu şekilde yaptığımda kare kare gidiyor işte.Fakat çözdüm başka bir yöntemle şimdi hatırlamıyorum ihtiyacı olan varsa sorabilir:)
 

 

Eova Eova Well Educated :) Kullanıcı
  • Üyelik 17.03.2016
  • Yaş/Cinsiyet 26 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad A** E**
  • Mesajlar 126
  • Beğeniler 26 / 25
  • Ticaret 8, (%100)
Şuan direk kodları yazacak durumum yok fakat, touchEnabled ---> kodu aktifleştir / touchDisabled ---> kodu pasifleştir şeklinde iki adet action girersen butonlara çalışma ihtimali yüksek diye düşünüyorum :) Umarım anlatabilmişimdir...
 

 

www.e-ova.com
wmaraci
wmaraci

cudjex cudjex ozergul.net Kullanıcı
  • Üyelik 23.11.2011
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek öğrenci
  • Konum İzmir
  • Ad Soyad Ö** G**
  • Mesajlar 1647
  • Beğeniler 347 / 570
  • Ticaret 8, (%100)
yeni unity ile bu eventleri biraz karıştırdılar.hatta biraz değil de, baya....

canvas ın içine yeni UIButon oluştur. bunu zaten yaptın sanırım.

daha sonra o butondayken add new component e tıkla "event trigger" ı ekle.

evet trigger görününce orada, add new event type a tıkla. pointerdown'ı seç.

list is empty yazan yerin ordaki minik (+) artı butonuna tıkla.

None yazan yere sag scriptini sürükle. disable konumundan aktif hale geçen yerde public fonksiyon olan Dondur() fonksiyonunu bul.

bir de sag dosyanı böyle güncelle.


using UnityEngine;
using System.Collections;


public class sag : MonoBehaviour{
public void Dondur() {
GameObject.Find("gun").transform.RotateAround(Vector3.up, 0.5f);
Debug.Log("log");
}
}


not: pointerup olmazsa sıradan başla hepsini dene.
 

 

ozergul.net/com
wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al