-
Üyelik
14.04.2016
-
Yaş/Cinsiyet
33 / E
-
Meslek
öğrenci
-
Konum
Ankara
-
Ad Soyad
B** A**
-
Mesajlar
11
-
Beğeniler
2 / 2
-
Ticaret
0, (%0)
Saygılar . Unity de c# yardımı ile 3d bir oyun yazıyorum.Android platformunda çalışacak.Ekranda bir top var(ateş eden top:)) bu topu butonlar yardımıyla yukarı,aşağı,sağa,sola döndürmek istiyorum .Benim kullandığım kodda butona basınca Update() içine yazdığım için durmadan yukarı doğru çıkıyor tekrar basınca duruyor.Bunuda her yön için ayrı script yazıp onları kapatıp açarak sağladım.Fakat benim istediğim butona basılı tutunca hareket etsin çekince dursun.Bunu nasıl sağlayabilirim.if(Input.AnyKeyDown) tarzı birşey yaptığımda her tıkladığımda kare kare değişiyor yönü. Kullandığım kodlar şu şekilde:(sağa dönmesi için)
using UnityEngine;
using System.Collections;
public class sag : MonoBehaviour
{
public void Update()
{
{
GameObject.Find("gun").transform.RotateAround(Vector3.up,0.004f);
}
}
}
-
Üyelik
28.01.2012
-
Yaş/Cinsiyet
32 / E
-
Meslek
Grafiker. / ercandinsel.org
-
Konum
Kocaeli
-
Ad Soyad
E** D**
-
Mesajlar
670
-
Beğeniler
54 / 241
-
Ticaret
1, (%100)
Bu kodları dene bakalım.
void Update()
{
if (Input.GetKey("space"))//Space tuşuna basılı tutunca
GameObject.Find("gun").transform.RotateAround(Vector3.up,0.004f);
}
-
Üyelik
14.04.2016
-
Yaş/Cinsiyet
33 / E
-
Meslek
öğrenci
-
Konum
Ankara
-
Ad Soyad
B** A**
-
Mesajlar
11
-
Beğeniler
2 / 2
-
Ticaret
0, (%0)
Bu şekilde yaptığımda kare kare gidiyor işte.Fakat çözdüm başka bir yöntemle şimdi hatırlamıyorum ihtiyacı olan varsa sorabilir:)
Eova
Well Educated :)
Kullanıcı
-
Üyelik
17.03.2016
-
Yaş/Cinsiyet
26 / E
-
Meslek
Öğrenci
-
Konum
Ankara
-
Ad Soyad
A** E**
-
Mesajlar
126
-
Beğeniler
26 / 25
-
Ticaret
8, (%100)
Şuan direk kodları yazacak durumum yok fakat, touchEnabled ---> kodu aktifleştir / touchDisabled ---> kodu pasifleştir şeklinde iki adet action girersen butonlara çalışma ihtimali yüksek diye düşünüyorum :) Umarım anlatabilmişimdir...
www.e-ova.com
-
Üyelik
23.11.2011
-
Yaş/Cinsiyet
31 / E
-
Meslek
öğrenci
-
Konum
İzmir
-
Ad Soyad
Ö** G**
-
Mesajlar
1647
-
Beğeniler
347 / 570
-
Ticaret
8, (%100)
yeni unity ile bu eventleri biraz karıştırdılar.hatta biraz değil de, baya....
canvas ın içine yeni UIButon oluştur. bunu zaten yaptın sanırım.
daha sonra o butondayken add new component e tıkla "event trigger" ı ekle.
evet trigger görününce orada, add new event type a tıkla. pointerdown'ı seç.
list is empty yazan yerin ordaki minik (+) artı butonuna tıkla.
None yazan yere sag scriptini sürükle. disable konumundan aktif hale geçen yerde public fonksiyon olan Dondur() fonksiyonunu bul.
bir de sag dosyanı böyle güncelle.
using UnityEngine;
using System.Collections;
public class sag : MonoBehaviour{
public void Dondur() {
GameObject.Find("gun").transform.RotateAround(Vector3.up, 0.5f);
Debug.Log("log");
}
}
not: pointerup olmazsa sıradan başla hepsini dene.
ozergul.net/com