lostyazilim
tr.link

Müşterinizin Beynindeki Satın Alma Düğmesine Basmak!

14 Mesajlar 3.791 Okunma
lstbozum
tr.link

terzi312 terzi312 Wordpress PERFORMANS Kullanıcı
  • Üyelik 08.07.2014
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad M** Ç**
  • Mesajlar 410
  • Beğeniler 7 / 212
  • Ticaret 2, (%100)
Konumuzun başlığı "Nöro Pazarlama" üzerine yazılmış bir kitabın isminden alıntıdır.
SEO ile ilgilenen bizler, bu konuda direkt olmasak da, dolaylı yoldan alakalıyız diye düşünüyorum.

Peki nedir bu Nöro Pazarlama (Nöro Marketing)?
İnsan beyninin çeşitli bölgelerine ‘’girerek’’ hedefi 12'den vurma yollarını arayan pazarlama çalışmalarının tamamıdır.
Tüketici davranışının altında yatanın ne olduğunu ortaya çıkarır.


Bir örnek:

İnsanlar markası söylenmeksizin verilen kolayı içtiklerinde fMRI bulgularına göre Pepsi’nin tadından daha çok hoşlanıyorlar fakat kendilerine tercihleri sorulduğunda Coca Cola’yı tercih ediyorlar!
Bu nasıl mı oluyor?
Bir ürünü tercih ederken sadece kokusu, tadı, rengi belirleyici olmuyor.
Ürüne dair anılarımız, kafamızdaki konumlandırma 5 duyunun da ötesine geçip beynimize ‘’al’’ komutu verebiliyor, hatta çoğu zaman satın alma süreci böyle işliyor ve kendimizi ürünün ‘’tadını beğendim’’, ‘’kokusu hoşuma gitti’’, ‘’rengi güzeldi’’ diye ikna ediyoruz.



Bir önceki yazımda Nike örneğini vermiştim de fazla detaya girmemiştim.
Yapılan araştırmalarda *Nike logosu (tik işareti) ve sloganı *Just do it (sadece yap!) insanların bu ürünü alma sürecindeki kararlarını manipüle ettiği gözlemlenmiş.

Biz her ne kadar fark etmesek de, logo ve slogan algımızı satın almaya yönlendiriyor.
Sana sadece yap deniyor ve tik işareti ile bunu onaylıyorsun.
Ne kadar ilginç değil mi? :)

Dolayısıyla acaba yaşantımızda düşüncelerimizin ne kadarı bize ait?
Ne kadarı başkaları tarafından yönlendirilmiş?
Bu soru burada kalsın.Biz devam edelim :)

Bu pazarlama tekniği beynimizin içindeki aktiviteleri gözlemleyerek yapıldığı gibi(fMRI), eyetracking denilen yöntemle de yapılıyor.



Eyetracking:

Bu teknik, sizin nereye daha çok baktığınızdan tutun da, göz bebeğinizin büyümesi ve küçülmesine kadar detaylı analiz imkanı sunuyor.
Bildiğiniz üzere göz bebeği; korktuğumuz, sevindiğimiz, üzüldüğümüz ve daha birçok duygu yaşanımın da nüans gösteriyor.

Aslında bakılırsa bu yöntem çok kısa zamanda yaygınlaşabilir diye düşünüyorum.
Şimdilik bir takım gözlük ve aparatı ile yapılsa da tahminimce çok yakın zamanda web kamerası ile bile yapılabilir.
Belki bizde sitelerimizde kullanıcıların göz hareketleri üzerinden varsayımlara varabiliriz. Ne kadar mükemmel olurdu :)

Biz bu imkanları şuan kullanamayabiliriz belki evet, fakat daha önce bu tekniklerle keşfedilmiş bulguları kendimize kullanabiliriz.
Mesela eyetracking yöntemi ile bulunan bir bulguda; insanların internet üzerinden bir içeriği okumaya arkaplan renginden, yazı rengine...
Yazının soldan, sağa doğru uzunluğunun ne kadar olması gerektiği konusuna kadar kapsamlı bulgular keşfediyorlar.
Farkedersiniz ki, yazı soldan sağa doğru ne kadar uzun yol kat ederse bizi o kadar yorar.

Yada gözümüzü en yoran mavi ve kırmızı rengi ile bir sitenin arkaplanın yapılmaması gibi.

Fosfor turuncu ve fosfor yeşil renklerinin algıyı üzerine en çok çeken renkler olduğunu da arabaların hız ve diğer göstergelerin kullanımından anlayabilirsiniz.

Sanırım bizim için işe yarayan kısımlar da buralar olur.



Konuyu aslında şaşırılacak birçok şey ile uzatabilirim.
Bendeniz böyle bir çağda yaşadığımız için çok şanslı olduğumuzu düşünüyorum.

Benim mitime göre dünya "bilgisayar öncesi" ve "bilgisayar sonrası" olarak 2 kronolojik sıraya ayrılmıştır ve şuan etrafımıza baktığımızda level 1 iken 2 olduğumuz apaçık ortada :)

Sıkılmamış olduğunuzu umuyorum.
E, haliyle ben pürtelaş, binbir heyecan ile yazdığım bu şaşkınlık dizisini siz belki olağan olarak yada önemsiz olarak görebilirsiniz.
Yazarın heyecanı, okurun umursamazlığı denilen hadisedir haklı olarak :)

Sizin bu konudaki düşünceleriniz nelerdir?
Psycho hopdi impjix

kişi bu mesajı beğendi.

uzayperformans.com
wmaraci
reklam

joduska joduska Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 04.12.2015
  • Yaş/Cinsiyet 34 / E
  • Meslek 3D CG Artist
  • Konum Fransa
  • Ad Soyad C** E**
  • Mesajlar 233
  • Beğeniler 76 / 54
  • Ticaret 2, (%100)
çok güzel olmuş hocam ellerinize sağlık, fikirlerinizden yararlanarak benim e-ticaret sitesine de bir algı yaratalım alsınlar yahu :D
 

 

SamedSEZGiN SamedSEZGiN Eski adı: Mirzaturumre Kullanıcı
  • Üyelik 21.12.2011
  • Yaş/Cinsiyet 37 / E
  • Meslek Turizm
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad F** S**
  • Mesajlar 444
  • Beğeniler 99 / 123
  • Ticaret 17, (%100)
Güzel bir yazı gerçekten algı çok önemli.
 

 

terzi312 terzi312 Wordpress PERFORMANS Kullanıcı
  • Üyelik 08.07.2014
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad M** Ç**
  • Mesajlar 410
  • Beğeniler 7 / 212
  • Ticaret 2, (%100)
Yorumlarınız için teşekkür ederim.
Dediğim gibi bunun üzerine yapılan araştırmaları takip etmek gerekiyor.
Mesela konuda paylaştığım bebek resminden ben şöyle bir varsayım yaptım.
"Ziyaretçilerin odak noktası bebeğin baktığı yere doğru yön değiştiriyor.Bebek burada yönlendirici olarak işlev görüyor."

Bunun gibi aslında basit görünen, fakat geliştirilirse örnekte verdiğim bebeğin yönlendirmesi gibi bizde ziyaretçilerimizi istediğimiz bölümlere (içerik, satın alma) yönlendirebiliriz.

joduska adlı üyeden alıntı

çok güzel olmuş hocam ellerinize sağlık, fikirlerinizden yararlanarak benim e-ticaret sitesine de bir algı yaratalım alsınlar yahu :D


Samed SEZGİN adlı üyeden alıntı

Güzel bir yazı gerçekten algı çok önemli.
 

 

uzayperformans.com
wmaraci
wmaraci

joduska joduska Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 04.12.2015
  • Yaş/Cinsiyet 34 / E
  • Meslek 3D CG Artist
  • Konum Fransa
  • Ad Soyad C** E**
  • Mesajlar 233
  • Beğeniler 76 / 54
  • Ticaret 2, (%100)

terzi312 adlı üyeden alıntı

Yorumlarınız için teşekkür ederim.
Dediğim gibi bunun üzerine yapılan araştırmaları takip etmek gerekiyor.
Mesela konuda paylaştığım bebek resminden ben şöyle bir varsayım yaptım.
"Ziyaretçilerin odak noktası bebeğin baktığı yere doğru yön değiştiriyor.Bebek burada yönlendirici olarak işlev görüyor."

Bunun gibi aslında basit görünen, fakat geliştirilerse örnekte verdiğim bebeğin yönlendirmesi gibi bizde ziyaretçilerimizi istediğimiz bölümlere (içerik, satın alma) yönlendirebiliriz.


"Ziyaretçilerin odak noktası bebeğin baktığı yere doğru yön değiştiriyor." yazısını okudugum an yorumunuzu okumayı bırakıp scroolu resime bakmak için yukarı kaydırdım. Gözüme ilk çarpan şey bebek, yaklaşık 0.5 salise aralıktan sonra bebeğin dönük olduğu yer yani yazılara gözüm çarptı. Bu da demek oluyor ki tespitiniz doğru.
 

 

Psycho Psycho <--! Am I Psycho? --> Kat. Mod.
  • Üyelik 11.12.2010
  • Yaş/Cinsiyet 37 / E
  • Meslek Emekçi
  • Konum Edirne
  • Ad Soyad H** K**
  • Mesajlar 6013
  • Beğeniler 3911 / 3920
  • Ticaret 6, (%100)
Elinize sağlık. Harika bir makale olmuş. İlgi ile okudum.
 

 

Hatalıysam telefon etme, idare et (?)

xFeyz xFeyz creative solutions Kullanıcı
  • Üyelik 05.02.2014
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek developer
  • Konum Bursa
  • Ad Soyad F** Ö**
  • Mesajlar 704
  • Beğeniler 195 / 222
  • Ticaret 8, (%100)
teşekkürler, gayet bilgilendirici olmuş.
 

 

EFSANE! | omerbeyoglu.me

terzi312 terzi312 Wordpress PERFORMANS Kullanıcı
  • Üyelik 08.07.2014
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad M** Ç**
  • Mesajlar 410
  • Beğeniler 7 / 212
  • Ticaret 2, (%100)

joduska adlı üyeden alıntı

"Ziyaretçilerin odak noktası bebeğin baktığı yere doğru yön değiştiriyor." yazısını okudugum an yorumunuzu okumayı bırakıp scroolu resime bakmak için yukarı kaydırdım. Gözüme ilk çarpan şey bebek, yaklaşık 0.5 salise aralıktan sonra bebeğin dönük olduğu yer yani yazılara gözüm çarptı. Bu da demek oluyor ki tespitiniz doğru.


Evet hocam.Zaten bu tespit daha önce yapılmış ben sadece analiz ettim.

Şu kısım çok önemli ~ insanlarla duygusal bağ kurma.
Doğamız gereği rasyonel kararlardan daha çok duygusal kararlar veriyoruz.

Büyük markalar müşteri kitlesi ile duygusal bağ kurmakta çok profesyonel işler yapıyorlar.
Bizimde elimizden geldiğince rasyonel olmaktan 1 adım uzaklaşarak duygusal bağları sağlamamız gerekiyor.



"Martha terk etme beni :("
"Kocam da bizimle gelebilir mi? :)"


Bakın ilginçtir bir ara yabancı bir web tasarım sitesine girmiştim.
Baya da uzun zaman oldu fakat sadece bir şey o site ile aramda bir bağ kurdu.

Bebek örneğini verince aklıma geldi.

http://www.fluidcreativity.co.uk/undefined/

Sitenin bulunamadı 404 sayfasında bir bebek, "sen babamın sitesini bozdun" diyerek ağlıyor :)
Gerçekten özgün, farklı bir girişim.

Nasıl bir bağ olduysa o siteyi hala unutmadım.

Bebek insanın duygularını okşuyor demek ki.Bu belki sevimli bir hayvanda olabilirdi.
Fakat duygulara dokunmanın insanın bilinç altında kalıcı etki bıraktığı kanaatindeyim.



Psycho adlı üyeden alıntı

Elinize sağlık. Harika bir makale olmuş. İlgi ile okudum.

xFeyz adlı üyeden alıntı

teşekkürler, gayet bilgilendirici olmuş.




Rica ederim. Katkısı olduysa ne mutlu :)
 

 

uzayperformans.com

GuestLion GuestLion WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 20.04.2014
  • Yaş/Cinsiyet 47 / E
  • Meslek Yazılım Geliştirme
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad O** Ö**
  • Mesajlar 852
  • Beğeniler 340 / 340
  • Ticaret 39, (%100)
Çok faydalı üzerine ekleyen yazılarınız ve paylaşımlarınız için teşekkürler.

Saygılar
terzi312

kişi bu mesajı beğendi.

sineer sineer Web Hosting E-Mail Onaysız
  • Üyelik 07.04.2016
  • Yaş/Cinsiyet 33 / E
  • Meslek İnternet Hizmetleri
  • Konum Muğla
  • Ad Soyad S** E**
  • Mesajlar 569
  • Beğeniler 373 / 151
  • Ticaret 30, (%100)
Bilgi çok faydalı teşekkürler.
 

 

Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al