Whittaker, ilk zamanlarında Google'da çalışmaktan çok keyif aldığını, yeniliğe ve sorunlara çözüm aramaya daha çok odaklandıklarını söylüyor. Facebook'un yükselişiyle beraber sorunların da baş gösterdiğini kaydediyor Whittaker. Facebook'un, Google'ın reklam gelirlerinin çoğunu kapabileceği endişesiyle Google'ın Facebook'u kendine bir tehdit olarak gördüğünü iddia ediyor.
Google'ın artık kendisine uymayan bir yer olduğunu da şu sözlerle anlatıyor: "Eski Google, reklamlar sayesinde bir servet kazandı, çünkü iyi içerikleri vardı. Tıpkı televizyonlarda olduğu gibi... Eğer iyi bir şovunuz varsa reklamlardan da iyi gelir elde edersiniz. Yeni Google ise reklamlara şovdan daha çok odaklanıyor gibi gözüküyor."
Whittaker yazısını bitirirken ufak bir açıklama daha ekliyor: "Eski Google, çalışmak için muhteşem bir yerdi. Yenisi mi? -1."