Açılın ben bilgiliyim :D dragonwx öncelikle şimdiden hayırlı olsun ben 2 sene aktif araç olarak yaz/kış uzun yol/kısa yol motosiklet kullanıp 45.000 KM yaptım. Çok şükür hiç kazam olmadı ve 3. kere güvenli sürüş eğitimi alıp hep tam ekipmanla yola çıktım.

Baştan söyleyeyim, Mondial'miş zartmış zurtmuştan uzak dur. Motosiklet piyasasında gerçekten canını emanet edebileceğin sayılı marka vardır. Şuan senin bütçeni göz önüne alırsak en iyi seçenek; Yamaha YBR 125 (ESD olanından) veya Honda CBF 150 (tercihen CBF öneririm.) olacaktır. Peki neden Bajaj değil TVS değil de bu iki model üzerine yoğunlaşmalısın?

1- TVS Apache acayip titiriyor. Kullanmayan uzun yol gitmeyen adam anlayamaz. 150 KM CBF 150 ile gittiğim yolu TVS ile gittiğimde motordan indim hala motorda modundaydım. Her yerim karıncalanmıştı. Onun haricinde parçaları elbette Honda alternatifine göre tuzludur. Servisi konusunda bir şey diyemeyeceğim çünkü bende resmi servis fobisi var. Ya kendim yapar yada özel serviste yaptırırım. Selesi de benim bindiğim motorlara göre baya rahatsızdı veya bana öyle geldi.

2- Bajaj Pulsar; İlk gözüme batan yeri aynaları olmuştu. Hiç rahat değildi ve arkam sağım solum yerine sürekli kendimi görüyordum. Orijinal lastikleri rezaletti nylon markaydı sanki onun için tutuş ve fren hakkında bir şey demem güç. Titreşimi TVS kadar hissetmedim ama yine de hafif olduğunu Honda'yı aratmayacağını söyleyebilirim. Lakin Bajaj hem bütçeni aşar hem parçada üzer hemde servis sorunu olduğunu arkadaşımdan biliyorum. Sıfır aldığı motor 500 km sonra arıza vermiş komple motor yapılmıştı. Belki şanstır belki değildir bilemeyeceğim. Adamın motor olana kadar göbeği çatlamış ilgisiz servis yüzünden motorundan soğumuştu.

3- Mondial vb. ekstrem şekilli ve ucuz modeller; Arkana bakmadan kaçıp gitmen gereken motosiklet sınıfıdır. Bu motosikletlerin sadece şekli vardır lakin bundan başka hiçbir şey bekleyemezsin. Konfor sıfır, teknoloji sıfır ve bolca masraf kendilerinin göbek adıdır.


Yeni motor mu eski motor mu?
Şahsen ben refektiye edilmiş motordan korkmam lakin anladığım için korkmam. Refektiye yapılan motosiklet aslında avantajtır, bir yerde şöyle düşün; yeni motor yapılmışsa YBR / CBF 150 ortalama 40.000 daha gözü kapalı götürür. Lakin nasıl yapılmıştır, nasıl edilmiştir mevzuları elbette önem arz ediyor.

Şahsi önerim; Günümüz şartlarında bütçen ne yazık ki yetersiz. Bugüne kadar motor üstünde kaç kere tehlikeye veya ölüm riskine girdiysem altımda hep 150 CC motosikletler vardı. 250 ve 600'ü dengeli kullanan kendini sapıtmayan biri için çok daha güvenlidir. Dengesiz görünce gaz açar kaçarsın. Şu aşamada bunu sana söylemek zor ve hissiyatını tahmin edebiliyorum lakin bence 8-9 bine çık veya ailene kredi çektir sonra da git kütür kütür bir CBR 250R al. Yıllarca doya doya tepe tepe hem şehiriçi hemde dışında bin, hayatını riske atma.

İlla alacağım şimdi istiyorum ve hayatım çokta kıymetli değil, kamyonun tırın, şahinin serçenin arasında magandalarla dolaşa dolaşa giderim diyorsan CBF 150 ve YBR 125 ESD al.