Dünya Markalarının Logo Yaptırma Maliyetleri
http://www.eforpatent.com/dunya-markalarinin-logo-yaptirma-maliyetleri

*.*.*

Çekiç Vurma Bedeli

Bir fabrikada imalat hattındaki çok önemli olan ana makinelerden biri arızalanınca fabrikadaki tüm üretim de durdu. Mevcut teknisyenler makineyi çalıştırmak için çok uğraştılar, ancak ne yaptılarsa nafile,bir turlu başaramadılar. Sonunda dışarıdan uzman çağırdılar. Uzman gelip makineyi inceledi. Durumuna baktı. Sonra çantasından bir çekiç çıkardı. Elinde çekiçle makineye yaklaştı. Makinenin belli bir noktasına elindeki çekiçle dikkatlice sert bir vuruş yaptı. Makine hemen çalışmaya başladı ve hiç bir arıza olmamış gibi devam etti. Fabrika tekrar çalışmaya başladı. Uzman fabrikadan ayrıldıktan iki gün sonra faturasını gönderdi: "Hizmet bedeli karşılığı 1.000 USD (bin dolar)" Fabrika müdürü faturaya çok kızdı. Tepesi attı. Bir çekiç darbesi için bin doları çok buldu. Uzmandan ayrıntılı fatura göndermesini istedi. Uzmandan bir gün sonra aşağıdaki detaylı fatura geldi:

Makineye çekiçle vurma bedeli............................. 1 dolar
Nereye vuracağını bilme bedeli...........................999 dolar
Toplam.................................................................. 1.000 dolar

*.*.*

Benim en son yaptığım logonun fiyatı 5*** TL + KDV idi. Kurumsal kimlikte en önemli unsur logodur. Basit gibi görünür ama en önemli bileşendir.

Logo için kimi şirket iyi para öder. Kimi şirket gider yeğenine yaptırır :) Akıllı bir girişimci profosyonel insanlarla (reklamcı, yazılımcı, tasarımcı, ajans başkanı ve diğer kurumsal tedarikçiler) çalışır.

İşin piyasasını öldürmeyin.

Girişimciler para kazanmak için şirket kurar. Şirketin ismi ve logosu önemlidir. Coca-Cola, Google, Apple deyince aklınıza ilk ne geliyor iyi düşünün. Bu şirketler neden milyonlarca dolar para harcıyor. Kurumsal renk (Coca-Cola rengi), kurumsal ses (Intel reklam sesi), kurumsal logo (Microsoft veyahut Arçelik) neden bu kadar önemlidir.

*.*.*

Yinede insanların çeşit çeşit olduğu gibi kurumlar ve şirketlerde çeşit çeşittir. Aynı şekilde tasarımcılarda çeşit çeşittir. 10 TL'ye logo tasarımı yapanda vardır. Bir beyaz eşya ücreticisine kırk bin dolar sadece logo yapanda vardır.

Bu zamanla anlaşılır. Pahalı veya ucuz yoktur. Şirketine göre, işine göre, adamına göre değişir. Ben bir tasarımcı arkadaşım ülkemizin belki en büyük cam işleme şirketine danışmanlık veriyor ayda kazandığı para elli bin türk lirasıdır. O büyük cam işleme şirketi sadece bir bardak tasarımı serisinden altı milyon türk lirası kazanmıştır. :)

Bunun gibi uzar gider.