izmir dekorasyon tadilat yapın hocam. neticede hedef kitleniz izmir.
yanyana geçirmicem kelimeleri hocam yarın bugün izmirdekorasyontadilat.com da bana isim hakkıyla tehdit eder falan uğraşamam bunlarla.
isim Hakkı İle Dava Açılabilirmi Bana? |
17 Mesajlar | 2.953 Okunma |
Ülkemizde ki kanunlar ve mevzuatlar doğrultusunda ve buna bağlı uluslar arası kanunlar doğrultusunda bazı işaretler isimler ve şekiller marka olarak kullanılamaz ve tescil edilemez.
1) Ayırt ediciliği olmayan işaretler,
Burada ayırt ediciliği olmayandan kasıt aynı mal ve hizmetler ile ilgili daha önceden tescil edilmiş veya uzun süre kullanılmış markalar ile benzer veya aynı olan işaretlerdir.
2) Mal veya hizmetler için cins, çeşit, vasıf, kalite, amaç, değer, miktar, coğrafi kaynak gösteren veya diğer karakteristik özelliklerini belirten işaretler
ALTIN MÜCEVHERAT
80° Limon Kolonyası
3) Ticaret alanında herkes tarafından kullanılan veya belirli bir meslek, sanat veya ticaret grubuna mensup olanları ayırt etmeye yarayan işaretler.
DİZAYN MOBİLYA
DOKTOR
Ticarette herkesçe kullanılan, bir meslek, bir sanat, bir ticaret grubuna ait olan isimler, işaretler kullanılamaz. Eğer kullanılırsa ayırt edici özellikleri kalmamış demektir, bu da marka olarak tescil edilemez. Ayrıca tescili istenen mallar için cins, kalite, vasıf, miktar, değer belirten isimler de kabul görmez, tescili yapılmaz.
Halkı yanıltabilecek isimler veya, coğrafi kaynaklar veya ürününü doğal yapısıyla ilgili unsurlar marka ismi olarak kullanılamaz. Hizmetin özellikleri ile ilgili veya nitelikleri ilgili isimler verilemez. Dini semboller veya değerlerle ilgili isimler kabul edilmez. Genel ahlaka ve kamu düzenine aykırı isimlerle başvuru yapılması mümkün değildir.
Ayrıca marka olarak tescil ettirilemeyecek işaretler çizimle ifade edilemeyen nitelikte olan ve baskı olarak görüntülenemeyen unsurlar başvurularda kabul edilmez. Ambalajlara baskı olarak basılamayan amblemler, sadece renkten veya tek bir harften oluşan logolar, yerli ürünleri yabancı gibi göstermeye çalışan isimler ve logolar marka olarak tescil edilemez. Bunların yanı sıra kamu kuruluş isimleri, tescilli olan ürün isimleri zaten başvurularda kabul edilmez. Beşten fazla kelimeden oluşan isimler, milli işaretler, ülke bayrakları, sanat eserleri gibi unsurlarda marka olarak tescil edilmemektedir.
Tescil başvurusu yapılan her marka tescil belgesi alamayabilir. Tescil süreci içinde araştırma, değerlendirme ve yayın gibi süreçlerden oluşur ve bu sürelerde ince araştırmalarla benzerlikler araştırılır ve sonuca varılır. Firmalar marka tescili için müracaat etmeden önce kendileri bir ön araştırma yapmalıdır. Marka olarak karar verdikleri isimle ilgili benzerlik gösteren bir isim yok ise başvuru gerçekleştirmeleri gerekir. Eğer marka Türk Patent Enstitüsü tarafından reddedilirse red gerekçesi incelenir ve marka vekili firmalardan bilgi istenebilir. Eğer haklı sebepler varsa itiraz edilir.
Türk Patent Enstitüsü’nün kriterlerine uyacak, diğer markalarla ayıt edici nitelikleri bulunan markalar tescil edilebilir. Marka tescil başvuruları titizlikle incelenir ve markalar tescil edilir veya reddedilir. Böylece pazardaki firmaların zarar görmesi engellenmiş olur. Şirketlerin hakları korunur. Haksız rekabetin önüne geçilmiş olur.
Bir teşebbüsün mal veya hizmetlerini bir başka teşebbüsün mal veya hizmetlerinden ayırt etmeyi sağlamayan, kişi adları, sözcükler, şekiller, harfler, sayılar malların biçimi veya ambalajları gibi çizimle görüntülenemeyen veya benzer biçimde ifade edilemeyen, baskı yoluyla yayınlanamayan ve çoğaltılamayan işaretleri tescil edilemez.
Mal ve hizmetlerin cins, çeşit, nitelik, amaç, coğrafi kaynak gibi karakteristiğini gösteren işaretler, (Bunlar ayırt edici olmamakla birlikte hiç kimsenin tekeline de bırakılamayacak anonim niteliğinde işaretlerdir. Örneğin: Yargıtay cins belirttiği için ‘X peynir” şeklinde bir marka başvurusu kabul edilemez.
Belirli bir meslek ve ticaret çevresine ait işaretler. Mesela ticarette herkesin kullandığı ve ayırt ediciliği olmayan banka, para, döviz, finans gibi ifadeler markada asıl unsur olarak kullanılamaz.
Malın yapısı ve elde ediliş tekniği açısından zorunlu işaretlermarka olarak kullanılamaz.
Mal ve hizmetin özellikleri itibariyle halkı yanıltacak markalar. Bu tarz markalar ürünün sahip olmadığı kalite veya nitelikte; üretilmediği yer veya coğrafi kaynakta olmasına rağmen ‘mışgibi’ gösteren markalardır.
Devletlere ait arma, bayrak ve diğer hükümranlık belirtileri ile uluslar arası örgütlerin kısaltmaları marka olarak tescil edilemez. Örneğin: Birleşmiş milletlerin kısaltması olan UN ya da Amerikan simgesi olan Beyaz Başlı Kartal marka olarak tescil edilemez.
Tarihi, kültürel değerler bakımından halka mal olmuş işaretler marka olarak tescil edilemez. Örneğin;Atatürk, Yunus Emre tarihi ve halka mal olmuş isimler marka olarak tescil edilemez.
Dünyaca tanınmış markalar sahibinin izni olmaksızın aynı veya farklı hiçbir üründe tescil edilemez. Bilindik bir kola markasınıherhangi bir kola cinsi ürüne vermek mümkün olmadığı gibi mobilya markası olarak da kullanmak mümkün değildir. Zira alıcı kola markasının mobilya sektörüne el attığını düşünebilir.
Dini değerleri ve sembolleri içeren işaretler de tescil edilemez.
Kamu düzenine veya genel ahlaka aykırı işaretler marka olarak tescil edilemez. Örneğin, terör örgütlerinin isimleri veya müstehcen nitelikteki fotoğraflar marka olarak tescil edilemez.
TPE tarafından resen dikkate alınmayan ancak itiraz ya da hükümsüzlük davası yoluyla ileri sürülebilen nispi red sebepleri, üzerinde bir başkasının hakkı olduğu gerekçesiyle ancak itiraz ve dava konusu yapılabilen hallerdir. Bunlar:
Aynı mal ve hizmetlerde aynı işaretin kullanılması,
Bir markanın benzerinin aynı mal ve hizmetlerde kullanılması ya da aynı markanın benzer mal ve hizmetlerde kullanılması,
Markanın halk tarafından karıştırılma ihtimali veya farklı bir marka ile ilişkilendirilme ihtimali, (Buradaki koruma da çok geniş kapsamlı olup, karıştırılmaya konu markanın hitap ettiği halk kitlesinin karıştırması değil karıştırma ihtimalinin bile bulunması yeterlidir.)
Toplumda belli bir tanınmışlık düzeyine erişmiş markanın farklı mal ve hizmetlerde de kullanılması, (Bu tanınmışlığın takdirinde Yargıtay’ın ve TPE’nin gözettiği birtakım kriterler söz konusu olup, bunlardan bir veya birkaçının bulunması bazen tanınmışlık için yeterli olabilir. Mesela bir oto lastik üreticisinin marka olarak bilinen bir bisküvi markasını seçmesi insanlarda haklı olarak bilinen bisküvi üreticisinin lastik sektörüne girdiği algısını oluşturabilir. Bu bazen üreticiler tarafından kasten yapılmakta ve üretilen ürünleri kolayca manipüle etmesi amaçlanmaktadır.
Belirtmek gerekir ki, mutlak red sebepleri daha çok kamu düzenini ilgilendirdiğinden resen göz önünde bulundurulurken, nispi red sebeplerine gerekçe olan markalar kişilere aittir ve korunması için kişilerin itirazına ihtiyaç vardır. İtiraz olmazsa tescil edilir. İtiraz edilirse, yapılan incelemeye göre ya tescil başvurusu reddedilir ya da tescil edilir. İnceleme sonucu kurulun verilen karara karşı 2 ay içerisinde dava açılabilir.