Olay çok basit, mantık şu;
Adsense = reklam yayıncıları
Adwords = reklam verlenler
Reklam veren kişiler ne kadar çok para harcarsa, reklam yayıncıları da o kadar çok para kazanır.

Bütün olay bundan ibaret, almanca dekor sitesi için reklam veren kişi ile türkiyedeki dekor sitesi için reklam veren kişinin harcadığı paralar arasında dağlar kadar fark var :)

Bir de global rekabet var. Mesela; Türkçe tatil siten var, hedef kitlen türkiyedeki otel sahiplerinin reklamları. Diğer yandan İnglizce tatil siten var, hedef kitlen dünyadaki otel sahiplerinin reklamları. Hangisi daha yüksek adwords reklamı harcar? Tabiki daha zengin olan :D Tek olay bu.

Reklamlar site içeriğine göre çıktığı için, site içeriğin neyse, o sektördeki kişiler, reklama ne kadar harcıyor, bunu değerlendirmek lazım. Türkiye olarak, bir Almanya kadar reklama para harcamıyoruz, bu yüzden tık başı gelir düşük.

Ha şunu da unutmadan ekleyim, dolar = euro = tl farklarını da değerlendirmek lazım. Adam dolar olarak reklam veriyor, senin için o para 3.5 kat daha değerli oluyor :=)