2002 senesinden bu yana firma rehberi & hizmet rehberi türü sitelerle ilgilenirim. Her ne kadar zorlu ve rekabeti yüksek bir alan olsa da; nedense bana çok zevk veriyor bu tür amme hizmeti veren sitelerle uğraşmak. Tabi, herkes gibi yöneticisi olarakda bir gelir bekliyor insan.
* Sitenin şuanki tasarımı göz yormuyor, ama biraz daha geniş image alanlarından kaçınmanı tavsiye ederim. Mesela slider 'ı küçültebilirsin.
* Tabiki çok yeni daha , sol bar'daki meni, kategoriler, arama kısmı vs.. gibi alanlar yok denecek kadar az şuanki halinde. O yüzden ,biraz daha o alanı küçült, slider'ın tam yanında yer alması güzel , ama daha küçük olması , ana sayfaya ilk girişte kullanıcının dikkatini başka alanlara kaymasını sağlar. Mesela; hizmet verecek kişiyse bir firma yada işletme gibi; onu kayıt olmaya yönlendirmen lazım. O yüzden ; Kayıt Ol - Giriş Yap gibi butonları , üst menüden alıp sol alana ekleyebilirsin. Adam hemen ne yapacağına odaklansın.
* Ana sayfanın ikinci partı sayılan , kayıtlı firmalar alanını kayan frame olarak kullanman daha iyi. Gerçi az kullanıcı kaydı var , onlarda demo büyük ihtimalle. Ama en azından avatarları küçült, ileriki zamanda sisteme memnuniyet, cevap verme oranı , oylama puanı gibi fonksiyonlar yer alırsa , onları o avatarlara eklemeni de tavsiye ederim hem hizmet veren hem son kullanıcı mantığımla.
* Hakkımızda, Kurumsal vs... gibi sayfaları direkt ana sayfaya koymamalısın. Onları üst menüden, açılan bir combo menü ile göstersen yeterli. Koskoca ana sayfayı bu şekilde pay etmen biraz sitenin kullanılabilirliğini azaltır diye düşünüyorum. O kısımlara bence ; şehirlere göre bir dizilim yapabilirsin. Yada; kategori mantığını bilmediğim için henüz ; Telefon Tamiri , Tablet Tamiri, Akıllı Saat Tamiri, Laptop Tamiri vs... gibi genel hizmet kategorilerinin kısa yolları daha iyi olur diye düşünüyorum.
* Sisteme mutlaka puanlama, yorumlama entegre et.
* 2-3 tip üyelik kategorisi yap , ama siteyi faal hale soktuğunda, tüm üyelikleri kendini ispatlayıncaya kadar ücretsiz yap. Açılış damping'i gibi cazip bir strateji olur senin için. Sonrasında; site rayına oturduğunda, o üyelik tiplerine belirli vasıflar atayabilirsin.
* SMS Entegre koy. Bu senin sadık ziyaretçilerin ve kullanıcıların için iyi bir hatırlatma ve geri çağırma stratejin olacak. Onaylama sistemi yap, e-mail aktivasyon veya sms aktivasyon gibi.
* Hizmet veren kitleyi yani senin temel kazanç kapın olacak kitleyi, siteye bağla. SMS bildirimleri ekle cron ile. Biri firmaya soru sorduğunda, teklif istediğinde anında haberi olsun.
* Giriş ve Kayıt formlarını , ayrı sayfalar ; yerine pop-up benzeri aynı sayfa açılan yada ajax kullanarak stabil formlar oluşturman daha iyi olur diye düşünüyorum.
* Mağaza sistemi güzel. Firmalar ürünlerini, ikinci el ekipmanlarını satabilir. Sen daha işin en başındasın, sakın GET ( Güvenli Ödeme ) vs.. gibi özelliklere girişme. Adam mağazasına eklesin ürününü, ziyaretçisi de direkt olarak adama soru sorabilsin. Profiller arası mesajlaşma yada direkt siteden , firmaya e-mail yoluyla bilgilendirmeli.
* En önemlisi ; başından sonuna sistem senin elinden çıksın. Herşeye müdahale edebilesin. Ve; çok sabırlı ol.
Allah muaffak etsin.