lostyazilim
tr.link

Destek (Ticket) Sistemi

11 Mesajlar 4.121 Okunma
acebozum
tr.link

Cresties Cresties WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 10.02.2018
  • Yaş/Cinsiyet 25 / E
  • Meslek Back-End ve Siber Güvenlik
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad F** G**
  • Mesajlar 101
  • Beğeniler 11 / 1
  • Ticaret 0, (%0)
Merhabalar.

Ben kendi projem için bir destek sistemi yapmak istiyorum fakat bir türlü ayarlayamadım.

İnternette yazdığım zamanda sürekli osTicket gibi hazır kaynakları gördüm.

Sistemin mantığı neye dayanır altyapısı neye dayanır?
Ticket sistemini yapabileceğim bir içerik var mı bildiğiniz?
 

 

wmaraci
reklam

nebisenol nebisenol WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 15.09.2017
  • Yaş/Cinsiyet 26 / E
  • Meslek Okuyorum.
  • Konum Bursa
  • Ad Soyad N** Ş**
  • Mesajlar 47
  • Beğeniler 8 / 14
  • Ticaret 0, (%0)
Php ve Veritabanı kullanarak yapabilirsin
 

 

Cresties Cresties WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 10.02.2018
  • Yaş/Cinsiyet 25 / E
  • Meslek Back-End ve Siber Güvenlik
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad F** G**
  • Mesajlar 101
  • Beğeniler 11 / 1
  • Ticaret 0, (%0)
Gerçekten çok açıklayıcı olmuş.

PHP ve Veritabanı bilgim var fakat Ticket sisteminin mantığını anlayamadım.
 

 

nebisenol nebisenol WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 15.09.2017
  • Yaş/Cinsiyet 26 / E
  • Meslek Okuyorum.
  • Konum Bursa
  • Ad Soyad N** Ş**
  • Mesajlar 47
  • Beğeniler 8 / 14
  • Ticaret 0, (%0)
Üyelerin bulunduğu kısım var ise destek adında bir tablo oluşturun. Kullanıcıdan gelen verileri tabloya kaydedersiniz. (Hangi satır hangi kullanıcıya ait bunu kullanıcı adı ya da id ile belirleyebilrsin) Admin paneli üzerinden de cevaplarsınız. Cevabınızıda ayrı bir tabloya kaydedersiniz. Cevapları Php ile kontrol ettirip cevap yoksa yanıtlanmadı, cevap varsa yanıtlandı şeklinde ayarlama yapabilirsin.
 

 

wmaraci
wmaraci

65116 65116 WM Aracı Anonim Üyelik
  • Üyelik 20.06.2016
  • Yaş/Cinsiyet - /
  • Meslek
  • Konum
  • Ad Soyad ** **
  • Mesajlar 632
  • Beğeniler 0 / 196
  • Ticaret 9, (%89)
Cresties

Eline bir kalem kağıt alıp bir şablon bir çalışma prensibi oluştur kendine.. yukardaki arkadaşın bahsettiği gibi bir ticket tablosu oluşturup üye id | üye adı | okuma | gibi alanlar oluştur okumaya girdin 1 yada 0 olsun İNT

sonra admin panelinde bir döngü kur eğer okunma 0 ise 0 olan tüm mesajları göstersin..
eğer okunma 1 ise bunları göstermesin.. ardından bir fonksiyon ile okumaya yada cevaplama yapınca 0 lar 1 olsun bu mantıktan devam edebilirsin..
 

 

Cresties Cresties WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 10.02.2018
  • Yaş/Cinsiyet 25 / E
  • Meslek Back-End ve Siber Güvenlik
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad F** G**
  • Mesajlar 101
  • Beğeniler 11 / 1
  • Ticaret 0, (%0)
Mantık aslında anlatınca basit ama uygulaması biraz karışık fakat her ikinizin de verdiği yöntemi deneyeceğim. Her zaman hocalarım bana başta yapacağın şeyin bir şemasını çiz demişti Sırasıyla şemayı çizince aslında kodlamakta kolay geliyor çünkü o an o olmazsa hangi adıma geçeceğini biliyorsun..

Teşekkürler peki mantığı kolay kavrayabileceğim bir sistem var mı?

Yada hazır bir script indirip içini incelesem yeterli olr mu?
 

 

Flawless Flawless Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 25.10.2013
  • Yaş/Cinsiyet 41 / E
  • Meslek Php Coder
  • Konum Antalya
  • Ad Soyad K** I**
  • Mesajlar 476
  • Beğeniler 22 / 87
  • Ticaret 7, (%100)
Hazir scriptler yerine kendi fikirlerinizi kullanmaniz daha mantıklı olacaktır. Kendiniz icin yaziyor iseniz ticket sisteminizden beklentileriniz bellidir diye düşünüyorum. Basma kalip bir destek sistemini de isteklerinizi karsilayacaktir lakin surasi soyle olsun dediğiniz yerler olacaktır. Bu yuzden kendi isteklerinize gore bir algoritma cikarip bunun uzerinde kodlamaya baslamaniz hem gereksiz enerji kaybini aza indirecek hemde odak surenizi arttiracaktir.
 

 

Cresties Cresties WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 10.02.2018
  • Yaş/Cinsiyet 25 / E
  • Meslek Back-End ve Siber Güvenlik
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad F** G**
  • Mesajlar 101
  • Beğeniler 11 / 1
  • Ticaret 0, (%0)

Flawless adlı üyeden alıntı

Hazir scriptler yerine kendi fikirlerinizi kullanmaniz daha mantıklı olacaktır. Kendiniz icin yaziyor iseniz ticket sisteminizden beklentileriniz bellidir diye düşünüyorum. Basma kalip bir destek sistemini de isteklerinizi karsilayacaktir lakin surasi soyle olsun dediğiniz yerler olacaktır. Bu yuzden kendi isteklerinize gore bir algoritma cikarip bunun uzerinde kodlamaya baslamaniz hem gereksiz enerji kaybini aza indirecek hemde odak surenizi arttiracaktir.


Aslında evet bu açıdan yaklaşınca daha kolay göründü gözüme şuan bir şema çiziyorum sonra o şemayı yukarıdan aşağıya doğru kodlamayı düşünüyorum
 

 

hsntngr hsntngr Kontör at Kullanıcı
  • Üyelik 21.09.2016
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Full Stack Developer
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad H** T**
  • Mesajlar 1155
  • Beğeniler 99 / 327
  • Ticaret 3, (%100)
Üyelik sistemi varsa;

1- ticket_id (increments),
2- user_id (integer),
3- ticket_category_id (integer),
4- ticket_title (string - 300),
5- ticket_content (longtext),
6- is_open (tinyint veya boolean)

Eğer mevzu büyük ise department gibi bişe de ekliyebilirsin. Kullanıcı ve kategori bilgilerine ulaşmak istiyorsan user_id ve ticket_category_id yi foreign key olarak tanımlayarak tablolar arasında ilişki kurabilirsin.

Üyelik sistemi yoksa;

1- ticket_id (increments),
2- consumer_name (integer),
3- consumer_email (string, 200),
4- ticket_category_id (integer),
5- ticket_title (string - 300),
6- ticket_content (longtext),
7- is_open (tinyint veya boolean)

Hem üyelik var hemde üye olmayanlarda başvurabiliyorsa;

1- ticket_id (increments),
2- user_id (integer,null),
3- consumer_name (integer,null),
4- consumer_email (string, 200,null),
5- ticket_category_id (integer),
6- ticket_title (string - 300),
7- ticket_content (longtext),
8- is_open (tinyint veya boolean)
9- is_user (tinyint veya boolean)

Böyle bir şey olabilir sanırım
escaperx

kişi bu mesajı beğendi.

Cresties Cresties WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 10.02.2018
  • Yaş/Cinsiyet 25 / E
  • Meslek Back-End ve Siber Güvenlik
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad F** G**
  • Mesajlar 101
  • Beğeniler 11 / 1
  • Ticaret 0, (%0)
Teşekkür ederim ilginize bir kaç şey deneyeceğim. Şuan sitenin tasarımında (responsive) bir kaç problem vardı onları hallediyorum. Daha sonra destek sistemine giriş yapacağım takıldığım yer olursa eğer tekrardan hortlatırım konuyu :)
 

 

Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al