Harika, inşallah anlattıklarımın faydası olur.

7 İş günü süren bir süreç geçirdik, herşeyi kitabına uygun yapmaya çalıştık.

Önce adres gerekiyor malumun, varsa rahatsın. Yoksa, sanal ofis gibi bir çözüme gitmen gerekiyor. Onlar tüm işi biliyorlar. İşi bilen bir muhasebeciyle anlaşmanda fayda var yönlendiriyor seni. Şahıs firması için 100 lira diyorlar ama 150 ver işi bilen ile ilerle derim. Yoksa gözüne fener tutulmuş tavşan gibi bakıyorlar sana, seni doğru yönlendirmesi lazım.

Bizim muhasebecimiz tam olarak tavşan modelinde, kervan yolda.

Kurulum süreci basit, 1 günde vergi levhan dahil olmak üzere 400-500 lira masrafla tamamlanıyor. 150 lira muhasebeci ( hava parası ) alıyor. Etti 650 lira. Vergi levhan hazır.

Fatura bastıracağım dersen, hemen olayın hazır aslında. Yok ben eFatura ile devam edeceğim dersen kendin işe girmemeni öneririm. Paraşüt gibi bir çözümle gidiyorsun, entegratör firmalar ile anlaşmaları var hem muhasebe işini halletmiş oluyorsun, hemde 120-150 liraya efatura çözümünü hallediyorsun. ( eFatura gözde çok büyütülüyor ama muazzam bir çözüm, mutlaka öneririm )

Lakin, yarın başlayayım diyemiyorsun, mali mühür gibi süreçler başlıyor bunları bekliyorsun. Aslında beklemekten ibaret. Mali mühür geldiğinde USB Stick'i makinana bağlayıp, entegratör firmanın gönderdiği uygulama üzerinden imzalama yapıyorsun ve artık hazırsın.

Bu arada ya eFatura basacaksın ya da fiziksel, ikisinide yapayım diyemiyorsun.

Dipnotlar:
Sanal ofis harika birşey işlerini kolaylaştırıyor, bir çoğu işi biliyor.
Paraşüt yada benzeri bir uygulama varmı bilmiyorum, gerçekten parasını hakediyor.

Saygılar.