Yazı CNBC'den Alıntıdır.


Google kripto paralarla ilgili reklamlara kısıtlama getiriyor
Şirket bundan sonra ICO reklamları, kripto para cüzdanları ve kripto para ticareti önerileri ile ilgili reklamlara kendi reklam platformlarında yer vermeyecek.
Google bu hamlesi ile Facebook’un yaptığına benzer bir yol izlemiş olacak.
Google’dan dijital para reklamlarına kısıtlama.

Şirket yeni güncelleme getirdiği finansal servis reklam politikası ile ICO’lar, cüzdanlar ve ticaret reklamlarına bundan sonra yer vermeyecek. Google reklam direktörü Scott Spencer CNBC’ye verdiği demeçte Google’ın yeri reklam politikasının bunu gerektirdiğini sözlerine ekledi.

Bu, meşru bir şekilde kripto para oluşturan şirketlerin bile, Google’ın reklam ürünlerinin herhangi biriyle reklam sunmasına izin verilmeyeceği anlamına geliyor. Böylece ICO’larla alakalı reklamlar artık Google’ın kendi servislerinde ve çalıştığı üçüncü parti servislerde gösterilemeyecek.

Güncelleme şirketin blog gönderisine göre Haziran 2018’de devreye girecek.

Scott şöyle ekledi;

“Geleceğin kripto paralarla nereye gideceğini bilecek bir sihirli topumuz yok, ama tüketici zararıyla karşılaştık. Tüketici zararı ise kesinlikle marka değerimizi zedeliyor.”

Google’ın bu hamlesi bu sene başında Facebook‘un koyduğu ICO yasağı ile paralel gözüküyor.

Bu gelişme, Google’ın yıllık “güven ve güvenlik” reklam raporunu yayınlamasıyla birlikte geliyor.

Google, 2017’de politikalarını ihlal eden 3,2 milyardan fazla reklamı indirdiğini ve bunun bir önceki yıla kıyasla 1,7 milyar ABD Doları daha fazla olduğunu da raporda bildirdi.

Bu yazıya göre blog yazarları bundan nasıl etkilenecektir, yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar.

Saygılarımla