Arkadaşların dediklerinin tamamına katılıyorum. Fakat en büyük sorunun (Yerli reklamcılara) reklam verenin az olması olduğu yönünde bir değerlendirmede bulunuyorum. Şirketler genellikle okunmayan gazeteler ve az izlenen televizyon kanallarına reklam vermekle yetiniyorlar diye düşünüyorum. Bence reklam şirketleri ise bununla yetinmiyor ve internet reklamı da veriyorlar. Fakat benim tahminlerime göre reklam şirketleri;
* İnternet sitesi açmanın kolay olması nedeniyle, reklamları tıklamaya teşvik ederek (örn. cevapgeldi c... sitesi gibi) haksız kazanç sağlayan sitelerin de bu toplulukta fazla sayıda olduğunu biliyorlar. Ya da bundan korkuyorlar.
* Reklam şirketleri televizyon ve gazete reklamları için vergi ödüyor ve bunların takibi şirketler tarafından kolaylıkla yapılabilir. Ancak internet reklamcılığının takibinin daha fazla uzmanlık isteyen bir alan olduğunu biliyorlar ve belki de reklam şirketleri, reklamlarını aldıkları şirketlere internet üzerinde çok sayıda reklam verildi imajı oluşturuyorlar.
* (Bu biraz iddialı olacak fakat..!) Reklam şirketlerinin internette reklam veren uzmanları muhtemelen çakal veya işi bilmeyen sözde internet reklamı uzmanlarından oluşuyor. (Ben çok mu biliyorum? Hayır, yalnızca tahmin yürütüyorum.)
* Muhtemelen haber siteleri veya büyük çaplı siteleri ya da sosyal medyada reklamı tercih ediyorlar. Yine muhtemelen oralardan aldıkları geri dönüş oranı, web sitelerinden aldıkları geri dönüş oranına göre çok fazla.
* Ya da Türk internet kullanıcıların tercihlerini iyi bilen bu reklam şirketleri (ben dâhil) çoğumuzun yaptığı gibi Adsense kullanarak, paramızın yabancı bir ülkeye gitmesine göz yumuyorlar.
* Bununla birlikte kurulacak/kurulan yerli reklam şirketlerinin Google'dan korktuğunu da değerlendirmelerim arasına katıyorum.