Daha önceden SSL konularında
WM Aracı Blog’da bahsettiğimiz üzere: Google Chrome bugünden itibaren (24 Temmuz) SSL kullanmayan siteleri adres çubuğunda
“Güvenli değil” olarak işaretlemeye başlayacak.
Google, SSL’i bir sıralama faktörü olarak 2014 yılında bağrına basmıştı. Yine de SSL’in ekstradan bir masraf ve uğraş olması nedeniyle, internet sitesi sahipleri SSL konusunda çekimser kalmıştı. Özellikle SSL’i olan sitelerin SEO rekabetinde ciddi avantajı olmadığı da fark edilince, SSL’in geçer akçe kabul edilmesi zorlaşmıştı. Google ise karşı atak olarak
Şubat 2018’de
“güvenli internet deneyimi” başlığı adı altında tüm sitelerde SSL görmek istediğini ve Temmuz’dan itibaren SSL kullanmayan siteleri kendi internet tarayıcısında “Güvenilir değil” olarak işaretleneceğini belirtmişti.
Bilmeyenler için ufaktan değinmek gerekirse;
SSL internet sitesinin HTTPS bağlantısını kullanmasını ve veri alışverişi sırasında bağlantılarının şifrelemesini sağlıyor. İstemci ve sunucu arasında güvenli bir köprü kuran SSL, internet korsanlarının gayesine ulaşmasını engellemek adına etkili bir adım.
StatCounter’ın verilerine göre Google Chrome,
tüm internet kullanıcılarının yüzde 64’lük kesimini elinde tutuyor. Google Chrome’un dışındadaki internet tarayıcıları da SSL konusunda takıntılı.
Mozilla Firefox, SSL kullanmayan sitelere karşı katı tavrını alan ilk internet tarayıcısı olarak biliniyor. Microsoft Edge ve Apple Safari ise şu an için sessizliğini koruyanlardan.
Uzun lafın kısası; SSL’e geçme konusunda bugüne kadar inatçı tavrınızı koruduysanız, bugün inadınızdan vazgeçmek isteyebilirsiniz. Aksi halde internet sitenize girdiğinde “Güvenilir deği” ibaresini gören kullanıcılar hemen sitenizi terk ederek
Bounca Rate oranınızı karıştırabilir.
Siz SSL’e daha önceden geçmiş miydiniz? Yoksa son tarihi bekleyenlerden misiniz?