sworks hocam ne kadar e posta pazarlama konusunda deneyimlisiniz bilmiyorum fakat biz çok kullanıyoruz devamlı müşterimiz oluyor. Sizin tıklama orani karşılaştırması yapmanız için sektörel bazlı olmasi gerekir. Bir e ticaret sitesiyle bir blog ayni tıklama oranına sahip olmaz. Örneğin spor kategorisindeki bir site için bültene kayit olan kullanıcılar sporla ilgilendikleri için daha fazla tiklanabilir. Epostalar kişiseldir fakat bilgisayarı 1den fazla kişi kullanabilir ve o an müsait olmadığı için tiklamayabilir bildirime.
Her sektör için geçerli değil mesela Wordpress rehber sitesi için kullanışlı olabilir. Veya Wmaracı blog'u için de değerli bir yöntem. Fakat çoğu sektör için e-posta yöntemi öldü ölecek diyebilirim. İnanın bunun için deneyimli olmaya gerek yok. Bizler webmaster olduğumuz için sürekli e-posta hesaplarımızı kontrol ediyoruz, bildirimlere zamanında tepki verebiliyoruz.
Fakat normal internet kullanıcısı için bu durum maalesef bizler gibi değil. Evet herkesin e-posta hesabı var fakat ziyaretçi kesimin ciddi bir kısmı e-postalarını sadece işi düştüğünde kontrol ediyor.
Örnek olarak tarayıcı bildirimlerinin tıklanma oranına karşılık e-posta linklerinin tıklanma oranı. Kaynak
Bilgisayarı düzenli olarak ortak kullansalar bile genelde yeni bir kullanıcı oluşturuyorlar. Ayrıca mobil cihazlarda da etkili bir biçimde tarayıcı bildirim özelliği çalışıyor.
Çok sık içerik yazıp, her içeriğini e-posta şeklinde ziyaretçilerine aktaranlar e-posta bildirim sektörünün gerilemesindeki başlıca etkenlerden birisi. İnsanlar kolay kolay abone olmak istemeyebiliyor bu durumdan dolayı. Tabi eğer spam mail göndermeden, önemli bilgiler aktarılıyorsa ve ilgi çeken düzeyde bir kitle varsa elbette faydalı olabilir. Yine de bu sektörün daha çok tarayıcı bildirimlerine ve sosyal medyaya doğru kaymaya başladığını görmezden gelemeyiz.
Örnek olarak WMAracı'nda bir konuya yanıt geldiğinde veya özel mesaj geldiğinde tarayıcı bildirimleri gelse çok iyi olmaz mıydı sevgili admin :) ?