-
Üyelik
06.11.2017
-
Yaş/Cinsiyet
30 / E
-
Meslek
acemi yazılımcı
-
Konum
Kocaeli
-
Ad Soyad
S** S**
-
Mesajlar
163
-
Beğeniler
22 / 22
-
Ticaret
0, (%0)
Adamın suçu yok ki kargocunun "ADAMLIĞI" kapıda ödemede açtırmama gibi bir lüksü yok ben dolap filan satın almışsam gelen elbise dolabını bile açıp bakıyorum bir çiziği kırığı eksiği var mı diye.Gerçi 1 musibet 1000 nasihattan iyidir derler iyi bir ders olmuştur.Ucuz yırtmışsın daha önce iphone beklerken kutunun içinde salatalık bulanlara şahit oldum daha büyük meblağlarda dolandırılmamışsın en azından. 1 lira da olsa senin hakkındır aramakta en doğal hakkın ama böyle bir davadan ne kadar sonuç alabilirsin bilemiyorum ? Ee çünkü ülkemizde yaralamadan,darp etmeden,tacizden,tecavüzden vs yargılananlar bile ertesi sabah serbest kalıyor :)
-
Üyelik
27.06.2018
-
Yaş/Cinsiyet
30 / E
-
Meslek
Öğrenci
-
Konum
Mersin
-
Ad Soyad
Z** Z**
-
Mesajlar
307
-
Beğeniler
15 / 32
-
Ticaret
0, (%0)
Ortada savcılığa yapılacak bir suç duyurusu sebebi yok, bu yüzden sonuç alamamış olabilir misiniz? Arkadaş ile satıcı arasında ne olursa olsun mesafeli satış sözleşmesine gerek kalmaksızın bir icap ve kabul beyanı geçmiştir ve bu icap ve kabul beyanı whatsapp üzerinden gerçekleşmiştir yani hazırlar arası sözleşme kurulmuştur. Sözleşme hükümlerine göre satıcı malını gönderdiği için ortada savcılığa şikayet edilecek bir “suç” yoktur ayıplı mal vardır nedir ayıplı mal? “ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.” Yapmanız gereken şey arkadaşlarında dediği gibi Hakem heyetine gitmek, siz alıcısınız ve ne olursa olsun ortada sözleşme varsa haklarınız var , satıcı ayıplı mal göndermiştir, Tüketiciye yani size tanınan seçimlik haklar şöyledir:
- Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
- Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
- Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
- İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme.
Satıcı, tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmek zorundadır. Bu haklarınızı ödediğiniz tutar 2.300 tl altındaysa ilçenizde bulunan Tüketici hakem heyetine gitmelisiniz, fazlaysa İl tüketici hakem heyetine gitmelisiniz buna ek olarak
Ayıplı malı internet üzerinden satın aldığındığı hallerde ürün ayıplı olmasa dahi internetten veya televizyon üzerinden görerek sipariş verdiği ürünlerde 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeden ve bedel ödemeden sözleşmeden cayabilir.
Bu unsurları göze alarak adınlarınızı atınız
-
Üyelik
12.04.2016
-
Yaş/Cinsiyet
40 / E
-
Meslek
webmaster
-
Konum
Bursa
-
Ad Soyad
M** Ş**
-
Mesajlar
796
-
Beğeniler
64 / 56
-
Ticaret
37, (%100)
Dolandiricilik kapsaminda ele alinirsa bunun uygun yeri savciliktir ,ancak en dogrusu oncelikle tuketici heyetiyle gorusun. Onlar yonlendirir zaten