GOOGLE İLE NELER GÖRÜŞTÜK? TELEFON GÖRÜŞMEMİZİN TÜM DETAYLARI!
Google, bizi seçti 🙂
Google tarafından gelen bir telefonla irkilip, önce şaka sanan kalitelibacklink.com ekibi en sonunda bu blog yayını yapmaya karar verdi.
Geçtiğimiz hafta Google ile telefon görüşmesi gerçekleştirdik. Yaptığımız görüşmede neler konuşulduğunu tüm detaylarıyla anlatıyoruz. SEO, Rankbrain ve online pazarlama hakkında gerçekleşen bu görüşmede sizlerin de ilgisini çekecek detaylar olduğunu düşünerek herkese açık bir şekilde yayınlamak istedik.
Efendim Google’la nasıl görüştük? Öncelikle dil bilmenin faydasını yazmak lazım. Kalitelibacklink.com yönetim üyesi Serkan Bey’e bu güzel deneyimi bize yaşattığı için teşekkür etmeden olmaz.
İşte görüşmenin detayları…
( +1-415 ile başlayan bir numara ile telefon çalar)
Kalitelibacklink.com: Alo?
Google: Merhaba, ben Google kurumsal iletişim bölümünden Liza. Kaliforniya’daki Google Merkez Ofisinden arıyorum.
(Yarım yamalak dil bilen sevgili ekip arkadaşımız duyduğu “Google” kelimesini algıladığında bunun önemli mi yoksa şaka mı olduğunu bilmeden telefonu hızla Serkan’a transfer eder)
Serkan: Merhaba, ben Serkan. Size nasıl yardımcı olabilirim?
(Telefonda sevimli bir ses…)
Liza: Bu görüşmeyi Google adına gerçekleştirmekteyim. Sizinle görüşmek ve birtakım bilgiler vermek istiyorum.
Google Kaliforniya Merkez Ofisi – Googleplexs
Serkan: Elbette, bizi aradığınız için teşekkürler. Ne konuda bilgi vermek istiyorsunuz?
(Ekibimize şaka yapıldığı konusunda şüpheler sürüyor.)
Liza: Çok naziksin Serkan. Google sıralama algoritması hakkında bilgi vereceğim. Google Rankbrain’i daha önce duydun mu?
Serkan: Evet, elbette duydum. Neler söyleyeceğinizi sabırsızlıkla bekliyorum.
Liza: SEO ve Google algoritmasıyla ilgilendiğinizi fark ettik. Türkiye’de web sitelerin Google’ı daha iyi anlamalarını istiyoruz. Nasıl çalışmanız gerektiği konusunda önemli ipuçları paylaşacağım.
Serkan: Bunu duyduğuma çok sevindim.
Liza: Kalitelibacklink.com alan adınıza baktığımda işinize özen gösterdiğinizi görüyorum. Temel çalışma prensibiniz “KALİTE” sanırım. Bu aslında Google’ın tam olarak aradığı şeydir. SEO uygularken en çok yapılan hata katma değeri düşük tutmak. Birçok insan bunu yapıyor. Kaliteli içerik üretmekten asla vazgeçmeyin.
Serkan: İltifatınız için teşekkürler. Elimizden gelenin en iyisini yapmaya ve Google kullanıcılarına en faydalı içerikleri üretmeye çalışıyoruz. Türkiye’de herkes kaliteli içerikten söz ediyor. Ama Google bir içeriğin kalitesini nasıl ölçer?
Liza: Google mühendisleri her gün yeni tarama metrikleri üzerinde çalışıyor. Tüm dünyada üretilen içerikleri tarıyoruz. Her gün milyonlarca yeni içerik giriliyor. Bunları birbirinden ayırmak zorundayız. Bunu adil bir şekilde yapmazsak Google itibar kaybeder. Hedefimiz kullanıcıya bilgiyi en kısa sürede ulaştırmak.
Serkan: Neden bahsettiğinizi anlıyorum. İçerik üretirken özgün ve yaratıcı olmaktan mı bahsediyorsunuz?
Liza: Kesinlikle! Herkesten farklı olmalısın. Çarpıcı ve benzersiz içerikler oluşturmalısın. Google, geçenlerde RankBrain’in üçüncü en önemli sıralama sinyali olduğunu açıkladı. Ve her geçen gün daha da önem kazanıyor. Yani konumuz Google RankBrain.
Serkan: Evet, dinliyorum.
Liza: RankBrain’in iki ana işi var: 1. Arama sorgularını anlamak. Yani anahtar kelimeler… 2. İnsanların sonuçlarla nasıl etkileşimde bulunduğunu ölçmek. Yani kullanıcı memnuniyeti… Arama sonuçlarının oluşturulmasında bu iki olay çok büyük öneme sahip.
Serkan: Konu ilgi çekici olmaya başlıyor.
Liza: Kullanıcının işine yaramayacak, Google’ı kandırmak için bir içerik üretmek çok saçma. İnsanların görmeyeceği anahtar kelimeleri Google’a göndermenin faydası yok. Google RankBrain bugün kullanıcıların ne istediğini %100 anlıyor ve en doğru sonuçları veriyor. Bilirsin, tıpkı insan gibi.
Serkan: RankBrain’e uyumlu olarak nasıl içerik üretebilirim?
Liza: Organik trafik arttırmak için anahtar kelime seçip içerik üretebilirsin. İnsanlar çoğu zaman bunu yapar. Ama Google bunu anlıyor. Bu büyük bir hata olur.
Serkan: Peki ne yapmalıyım?
Liza: Belli bir anahtar kelimeyi değil, konuyla ilgisi olacak ziyaretçiyi hedef almalısın. Böylece tek anahtar kelime değil, birçok kelime kullanabilirsin. Daha kaliteli içerikler oluşturabilirsin. Bu da birçok kelimede arama sonuçlarında çıkmanı sağlar. Yeter ki Google RankBrain içeriğin faydalı olduğunu anlasın.
Serkan: Yani anahtar kelime seçip içerik üretmek büyük bir hata… Yapmam gereken konu üretmek ve anahtar kelimeleri iyi seçmek.
Liza: Aynen öyle. Ayrıca anahtar kelimelerini RankBrain’e göre optimize etmelisin.
Serkan: Nasıl Yani?
Liza: Örneğin, Google RankBrain’in birçok kullanıcının “Nintendo’nun ürettiği gri konsol” aradığını tespit ettiğini düşün. Ve RankBrain “Nintendo’nun ürettiği gri konsol” arayanların aslında “oyun konsolları” hakkında bir takım sonuçlar görmek istediklerini anlar. Bu yüzden birileri “Sony’nin ürettiği gri konsol” için arama yaparsa, RankBrain zaten önceden bildiği anahtar kelimeyle benzer sonuçlar ortaya koyar (“Nintendo’nun ürettiği gri konsol”). Bu yüzden öncelikli olarak konsollar hakkında sonuçları gösterir. Yani hepsi tek kelimeye bakar; PlayStation. Eğer “Nintendo’nun ürettiği gri konsol” konusunda bir yazı yazacaksan birçok kelimeyi yazında geçirmelisin.
Serkan: Detaylı bilgi için çok teşekkür ederim. Şahanesiniz.
Liza: Fark ettin mi? Örnekte “Nintendo” kelimesini kullanmadım. Çünkü uzun kuyruklu kelimeler her zaman daha iyidir. Az önceki örnekteki gibi hedefin her zaman uzun kuyruklu kelimeler olsun. Tek kelimeli anahtar kelimelerde başarılı olmayı bir sonraki adımda düşün.
Serkan: Kalitelibacklink.com sitemizde okuyucuya faydalı olacak içerikler üretiyoruz. Okumaktan keyif almalarını sağlamaya çalışıyoruz.
Liza: Doğru yapıyorsunuz Serkan. İnsanlara sıkılmayacakları yazılar hazırla. İçerik üretmekten asla vazgeçme.
Serkan: Anladım. Bu kadar önemli bilgileri bizimle paylaştığınız için teşekkürler. Artık daha iyi hizmet verebiliriz.
Liza: Vakit ayırdığın için ben teşekkür ederim. Soruların olduğunda veya bir şeyler araştırmak istediğinde Google yardım forumunu ziyaret etmeyi unutma.
Serkan: Verdiğiniz tüm bilgiler için minnettar olduğumu söylemek istiyorum. Çok teşekkür ederim. Tanıştığımıza memnun oldum.
Liza: Seninle konuşmak güzeldi Serkan. Trafiğin bol olsun!
Serkan: Teşekkürler. İyi günler!
(telefon kapanır.)
Sevgili kalitelibacklink.com okuyucuları;
Elbette ki bu görüşme bizim tarafımızdan üretildi. Yani kurmaca. Bu yöntem online pazarlama ve öğretim tekniklerinden biridir. Son zamanlarda dümdüz blog yazıları okumaktan ne kadar sıkıldığınızı, SEO’dan uzaklaştığınızı ve Google’a sövmeye başladığınızı fark ettik. Biraz renk katalım, konuya odaklanalım istedik.
Google her gün ama her gün daha iyi hizmet vermek için mühendislerini yarıştırıyor.
Biz ne yapıyoruz?
“Adsense para vermiyor, haber sitelerini geçemiyorum, ziyaretçi gelmiyor” gibi şikayetlerle oturduğumuz yerden para kazanmaya çalışıyoruz. Bunu tamamen gözlemlere dayanarak genel olarak belirtiyorum.
Hiçbir şey araştırmadan, Google’ın web yönergelerini okumadan, yayınlanan yeni güncellemeleri takip etmeden, faydalı olmayı amaçlamadan yaptığınız şeyler işe yaramadı diye Google’ı suçlayamazsınız.
Birinden görüp de site açıp, onun yaptıklarını yaparak para kazanmaya çalışırsanız çuvallarsınız. Bu iş teknik bilmeden yapılmıyor. “O şunu yapmış ben de yapayım” demeyin. Kendiniz üretin. Çünkü Türkiye’de piyasanın allak bullak olmasının sebebi budur. Hırsızlık yapmak…
Dilerim yazımız bir şeyler öğretmiştir. Ne de olsa amaç eğlenirken öğrenmekti 🙂
Yorumlarda görüşmek üzere…
Trafiğiniz bol olsun.
Kaynak: https://www.kalitelibacklink.com/google-ile-neler-gorustuk-telefon-gorusmemizin-tum-detaylari/