Hem B2C hem de C2C(pazaryeri) için iyzico ile uzun süredir çalışıyoruz.

Kendi deneyimlerime göre;

Avantajlar:


  • Müşteri desteği

  • Entegrasyon eklentileri, dökümanları ve en önemlisi entegrasyon için müşteri desteği

  • Kullanışlı kontrol paneli



Dezavantajlar:


  • Ödemelerin haftalık yapılması (ödemeleri ertesi gün yapan rakipleri mevcut)

  • Yüksek komisyon oranı (rakipleri bize çok daha uygun komisyon oranları teklif ediyor)



Listelerden de görebileceğiniz üzere en büyük artısı ve beni iyzico ile çalışmaya bağlayan şey; her anlamda rakiplerine göre kesinlikle daha hızlı ve iyi bir şekilde müşteri desteği sunmaları... Bence bu yeterli iyzico ile çalışmak için.

Ancak rakiplerine göre daha yüksek komisyon oranına sahipler ve uzun süredir çalışmamıza, hesapta ciddi para akışı olmasına rağmen komisyonda pek düşüşe gitmiyorlar.

Bir de pazaryeri için hazır e-ticaret sistemleri kullanmayıp, kendi sistemimizle kendi entegrasyonumuzu yaptığımızda pazaryeri üyeliğini alana dek epey uğraşmıştık. Yine uzun süredir müşterileri olmamıza rağmen... Sanırım chargeback ve hatalı işlemlerle uğraşmaktan, **************lık gibi durumlarla karşılaşmaktan vs. fazlasıyla kaçındıkları için bu konuyu biraz sıkı tutuyorlar.

Tabii iyzico yakın zamanda PayU tarafından satın alındı diye biliyorum. Bu durum ücretlerde/komisyonlarda veya çalışma sistemlerinde ne gibi değişiklikler yaratır bilemiyorum. Zamanla göreceğiz... :)