Merhaba, hemen konuya giriyorum. Bi’ arkadaşım rakip firmanin altyapısı yok diye bundan 8-9 ay önce mecburen *************’dan internet bağlattı.

Şimdi okulu dondurmasıyla birlikte interneti kapatmak istiyor ancak 24 aylık taahhüt olduğu için 1061 lira civarında cayma bedeli talep ediliyor.

Şimdi “Tüketicinin korunmasına yönelik 6502 sayılı kanun’un 52.maddesinin fıkra 4’ü ” diyor ki :

“Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istedigi zaman feshetme hakkına sahiptir”

Şimdi arkadaş biraz çekingen oldugu için ve bu kanun maddesini bilmediğinden hakkını savunmak için bişey yapmıyor, ben durumu anlattım kendisine ve ardından müşteri temsilcisine bağlanıp cayma bedeli ücretini teyit ettim, daha önce söyledikleri gibi 1061 TL cayma bedeli istiyorlar.

Ben de hemen ilgili kanun maddesini kendilerine söyledim ve neye dayanarak bu cayma bedelini talep ettiklerini sordum. Müşteri temsilcisi “Konu hakkında bilgim yok vs daha detaylı bilgi için bayilerimize giderseniz gerekli açıklama yapılır” dendi. Ben de tamam iyi günler diyip kapattım.

Şimdi 2-3 saate bayiye gidip orada da bu kanun maddesini belirtip cayma bedeli ödemeksizin iptal talep edicez.

Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar düşüncelerini paylaşabilir mi ? Kanun maddesini biz mi yanlış anlıyoruz yoksa bu firmalar tüketicilerin bilinçsizliğinden faydalanıp soygun mu yapıyorlar ?

Edit 1 : Bir alışveriş merkezindeki bayilerine gidip durumu izah ettik, görevli alaylı bir bakış ile “Böyle bişey yok, olsa uygulanırdı ve bu ücret sizden talep edilmezdi. Siz isteseniz de istemeseniz de Türk ******* bu ücreti sizden tahsil eder, siz daha detaylı bilgi almak istiyorsanız genel merkez ile iletişime geçebilirsiniz “ dedi. Ben de : “Aynen kesin tahsil eder” diyip, hakettikleri üslupla yanıt verdikten sonra teşekkür edip mağazadan çıktım.

Ardından tekrar müşteri hizmetleri ile iletişime geçtim ve bayiden aldığımız yanıtı ilettim, ardından tekrar ilgili kanun maddesini anlattım. Müşteri temsilcisi yine aynı şekilde : “Yani benim de şimdi böyle bir şeyin varlığından haberim oldu, konu hakkında bilgim yok. Ancak genel merkezlerimizden birine giderseniz orada size daha iyi yardımcı olurlar” dedi. Ben de teşekkür edip kapattım.

Edit 2 : Pazartesi günü genel merkeze gidip durumu izah edip, ilgili kanun maddesini gösterdikten sonra iptal talep edeceğiz.

Kabul etmezler ise ilçe tüketici hakem heyeti yolu gözüküyor. Oradan da (artık kaç gün içinde karar alınır bilmiyorum) cezai bedel ödemeksizin aboneliğin tek taraflı feshedilmesine yönelik karar çıkacak sanırım.

Umarım bizimle aynı durumu yaşayan veya ileride yaşayacak olan birilerine bu konu rehber ve emsal olur.

Şimdilik pazartesine kadar beklemedeyiz...