lostyazilim
tr.link

Cayma Bedeli Adı Altında Soygun

21 Mesajlar 3.015 Okunma
lstbozum
tr.link

Heisenberg0133 Heisenberg0133 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 30.12.2016
  • Yaş/Cinsiyet 26 / E
  • Meslek Jr. Dijital Pazarlama Uzmanı
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad C** K**
  • Mesajlar 641
  • Beğeniler 768 / 377
  • Ticaret 14, (%100)
Merhaba, hemen konuya giriyorum. Bi’ arkadaşım rakip firmanin altyapısı yok diye bundan 8-9 ay önce mecburen *************’dan internet bağlattı.

Şimdi okulu dondurmasıyla birlikte interneti kapatmak istiyor ancak 24 aylık taahhüt olduğu için 1061 lira civarında cayma bedeli talep ediliyor.

Şimdi “Tüketicinin korunmasına yönelik 6502 sayılı kanun’un 52.maddesinin fıkra 4’ü ” diyor ki :

“Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istedigi zaman feshetme hakkına sahiptir”

Şimdi arkadaş biraz çekingen oldugu için ve bu kanun maddesini bilmediğinden hakkını savunmak için bişey yapmıyor, ben durumu anlattım kendisine ve ardından müşteri temsilcisine bağlanıp cayma bedeli ücretini teyit ettim, daha önce söyledikleri gibi 1061 TL cayma bedeli istiyorlar.

Ben de hemen ilgili kanun maddesini kendilerine söyledim ve neye dayanarak bu cayma bedelini talep ettiklerini sordum. Müşteri temsilcisi “Konu hakkında bilgim yok vs daha detaylı bilgi için bayilerimize giderseniz gerekli açıklama yapılır” dendi. Ben de tamam iyi günler diyip kapattım.

Şimdi 2-3 saate bayiye gidip orada da bu kanun maddesini belirtip cayma bedeli ödemeksizin iptal talep edicez.

Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar düşüncelerini paylaşabilir mi ? Kanun maddesini biz mi yanlış anlıyoruz yoksa bu firmalar tüketicilerin bilinçsizliğinden faydalanıp soygun mu yapıyorlar ?

Edit 1 : Bir alışveriş merkezindeki bayilerine gidip durumu izah ettik, görevli alaylı bir bakış ile “Böyle bişey yok, olsa uygulanırdı ve bu ücret sizden talep edilmezdi. Siz isteseniz de istemeseniz de Türk ******* bu ücreti sizden tahsil eder, siz daha detaylı bilgi almak istiyorsanız genel merkez ile iletişime geçebilirsiniz “ dedi. Ben de : “Aynen kesin tahsil eder” diyip, hakettikleri üslupla yanıt verdikten sonra teşekkür edip mağazadan çıktım.

Ardından tekrar müşteri hizmetleri ile iletişime geçtim ve bayiden aldığımız yanıtı ilettim, ardından tekrar ilgili kanun maddesini anlattım. Müşteri temsilcisi yine aynı şekilde : “Yani benim de şimdi böyle bir şeyin varlığından haberim oldu, konu hakkında bilgim yok. Ancak genel merkezlerimizden birine giderseniz orada size daha iyi yardımcı olurlar” dedi. Ben de teşekkür edip kapattım.

Edit 2 : Pazartesi günü genel merkeze gidip durumu izah edip, ilgili kanun maddesini gösterdikten sonra iptal talep edeceğiz.

Kabul etmezler ise ilçe tüketici hakem heyeti yolu gözüküyor. Oradan da (artık kaç gün içinde karar alınır bilmiyorum) cezai bedel ödemeksizin aboneliğin tek taraflı feshedilmesine yönelik karar çıkacak sanırım.

Umarım bizimle aynı durumu yaşayan veya ileride yaşayacak olan birilerine bu konu rehber ve emsal olur.

Şimdilik pazartesine kadar beklemedeyiz...
 

 

wmaraci
reklam

frat34 frat34 WM Aracı Kimlik Onayı
  • Üyelik 08.09.2017
  • Yaş/Cinsiyet 26 / E
  • Meslek tasarım
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad F** Ş**
  • Mesajlar 141
  • Beğeniler 51 / 58
  • Ticaret 3, (%67)
Bildiğim kadarı ile ilk zamanlarda kapatılan hizmetler de ufak ücret çıkıyor kullandığın kadar öde gibi.

Ama 8,9 ay kullanılan 24 aylık tahattutun 15 ayı daha bulunmaktadır.

15 ay x 69.99 TL internet fiyatı = 1050 lira gibi bir fiyat çıkartırlar..

Kanunlarda böyle birşey mevcut mu bilmiyorum..
Şimdi “6502 sayılı abonelik sözleşmeleriyle ilgili kanun’un 2.maddesi
bu madde doğru ise ve kapattırma şansınız olur ise takip edeceğim , bende kapattırmak istiyorum.
************ hizmetini beğenmedim..AKK yok dediler fakat yüksek meblağlara yok bende hala AKK var yani kota..

++ TAKIPTEYIM...

Not Olarak : Bu kanun tahattüt sözleşmesindemi yazmaktadır bilgi verirseniz sevinirim yoksa tüketici hakkı olarak mı buldunuz kanun maddesini ?
Heisenberg0133

kişi bu mesajı beğendi.

Heisenberg0133 Heisenberg0133 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 30.12.2016
  • Yaş/Cinsiyet 26 / E
  • Meslek Jr. Dijital Pazarlama Uzmanı
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad C** K**
  • Mesajlar 641
  • Beğeniler 768 / 377
  • Ticaret 14, (%100)
frat34 ilgili kanun maddesi mevcut hocam, inceleyebilirsiniz 👍🏻😊
 

 

brsunell brsunell Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 09.08.2018
  • Yaş/Cinsiyet 26 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum Kastamonu
  • Ad Soyad B** Ü**
  • Mesajlar 30
  • Beğeniler 10 / 3
  • Ticaret 0, (%0)
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun madde 52 fıkra 4'e göre " Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. Süresi bir yıldan az olan belirli süreli abonelik sözleşmesinde satıcı veya sağlayıcı tarafından sözleşme koşullarında değişiklik yapılması hâlinde de tüketici sözleşmeyi feshedebilir. Fesih bildiriminin kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshi için sözleşmenin tesis edilmesini sağlayan yöntemden daha ağır koşullar içeren bir yöntem belirleyemez."

Sonuç olarak sizin arkadaşınızın 24 aylık yani bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesi mevcuttur. Hiçbir gerekçe göstermeden ve cezai şart, cayma bedeli ödemeden feshetme hakkı mevcut. Bu fesih hakkını, yazılı şekilde Türk *******'a ileterek, bunu şubelere sunarak veya onların sunacağı adrese kargo veya elektronik ortamdan yollayarak yapabilirsiniz. Eğer sizden cayma bedeli talep edilirse, bunu il ilçenizdeki Tüketici Hakem Heyeti'ne bildirmeniz yeterli olacaktır kanısındayım.
Heisenberg0133

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
wmaraci

Heisenberg0133 Heisenberg0133 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 30.12.2016
  • Yaş/Cinsiyet 26 / E
  • Meslek Jr. Dijital Pazarlama Uzmanı
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad C** K**
  • Mesajlar 641
  • Beğeniler 768 / 377
  • Ticaret 14, (%100)
brsunell aynen biz de öyle yapacağız hocam. Benim de bu kanun maddesinden televizyon’a kulak vermem ile haberim oldu, haberi yapılıyordu ve oradaki yetkili kişi insanların bu kanundan haberleri olmadığı için firmaların soygun yapmasından şikayetçi idi.

Aradan geçen birkaç hafta sonra bu durum arkadaşımın başına gelince aklıma hemen bu olay geldi ve biraz araştırma sonucu kanun maddesini inceledim.

Konuyu açma sebebim ise; ileride bizimle aynı sorunu yaşayacak veya şu an yaşıyor olan arkadaşları da bilinçlendirmek için.

Ek olarak bütün detayları süreç ilerledikçe konuda belirteceğim.
Escalous

kişi bu mesajı beğendi.

brsunell brsunell Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 09.08.2018
  • Yaş/Cinsiyet 26 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum Kastamonu
  • Ad Soyad B** Ü**
  • Mesajlar 30
  • Beğeniler 10 / 3
  • Ticaret 0, (%0)
Heisenberg0133 Hocam gerçekten hukuku takip etmek çok önemli, benimde haberim yoktu sayenizde öğrenmiş oldum, gerçekten önemli bi madde, boşuna sömürülmeye gerek yok bu maddeyle doğrudan işinizi halledebilirsiniz, sonucu paylaşmanızı bekliyorum.
Heisenberg0133

kişi bu mesajı beğendi.

AhmetCakmak34 AhmetCakmak34 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 10.01.2014
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Bilgisayar mühendisi
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad A** Ç**
  • Mesajlar 2471
  • Beğeniler 934 / 1174
  • Ticaret 41, (%100)
Konuda yazdığın gibi "24 ay taahhüt" olarak anlaşmış arkadaşın. Yani bu nedir, 24 ay boyunca kullanacağımı belirtiyorum demektir. Atıyorum 24 ay taahhütle aylık 60 TL olan paket taahhütsüz 100 TL civarı olur, yani pahalı olur. Nedeni ise hiçbir firma/şirket verdiği hizmette sürekli kullanıcı değişikliğini sevmez ve daha maliyetli olduğu için taahhütle indirim sunarak kullanıcıyı tutmak ister.

Belirttiğiniz madde okuduğum kadarıyla taahhütsüz kullanım için geçerli. Zaten BTK'nın internet abonelikleriyle ilgili olan SSS kısmını okursanız görürsünüz. Sonuçta 24 ay taahüt sözleşmesini zorla eline kalem kağıt verip imzalatmamışlar, kendisi 24 ay daha uygun diye o paketi seçip imzalamış.

Taahhütlü tarife nedir ve neden tercih edilmeli ya da edilmemelidir?
Taahhütlü tarifeler, belirli bir tarifede belirli bir süre için aboneliğinizi devam ettirmeniz halinde bazı ekonomik avantajlar sağlayan tarifelerdir. Bu nedenle taahhütlü tarifeleri seçerken;

Taahhüt dönemi boyunca ilgili hizmet ihtiyacınızı,
Nakil/taşınma ihtimalinizin olup olmadığını, mümkünse nakil yapılacak bölgenin altyapısının bulunup bulunmadığını,
Taahhüt bulunmayan tarifelere göre seçmeyi düşündüğünüz taahhütlü tarifenin avantaj ve dezavantajlarını,
değerlendirerek taahhütlü tarifelerden birini tercih edip etmeyeceğinize karar vermeniz uygun olacaktır.



Taahhütlü tarife aboneliğimi istediğim zaman sonlandırabilir miyim?
Taahhütlü sözleşmenizden caymanız halinde İşletmeciler taahhüde aykırılığın oluştuğu döneme kadar aboneye sağlanan indirim, cihaz veya diğer faydaların bedellerinin tahsil edilmemiş kısmının toplamını cezai şart veya cayma bedeli olarak talep edebilmektedirler.


https://tuketici.btk.gov.tr/internet-hizmetleri
 

 

onurkaplan onurkaplan Bilgi Paylaştıkça Çoğalır Kullanıcı
  • Üyelik 18.06.2015
  • Yaş/Cinsiyet 37 / E
  • Meslek Senior Email Marketing Special
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad O** K**
  • Mesajlar 2209
  • Beğeniler 100 / 548
  • Ticaret 4, (%100)
şöyle diyeyim size 3 ay önce oldu.

bulunduğum yerde ***** alt yapısı için port yoktu açıcaz açılacak derken 2 ay geçti aradık iptal ettirmek istiyoruz dedik 1 yıldan uzun olduğu için anlaşmamız yüklü bir fatura çıktı.

biraz araştırdığımda 1 yıldan uzun yapılan sözleşmeler geçersiz durumu edevlet üzerinden şikayet ettik 1 hafta içinde sözleşme iptal edildi ve istenilen ücretten eser yoktu
sterk Heisenberg0133

kişi bu mesajı beğendi.

Heisenberg0133 Heisenberg0133 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 30.12.2016
  • Yaş/Cinsiyet 26 / E
  • Meslek Jr. Dijital Pazarlama Uzmanı
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad C** K**
  • Mesajlar 641
  • Beğeniler 768 / 377
  • Ticaret 14, (%100)
Edit : bayilerin ve müşteri temsilcilerinin dünyadan haberi yok, genel müdürlüğe yönlendirdiler. Pazartesi gideceğiz..
 

 

Heisenberg0133 Heisenberg0133 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 30.12.2016
  • Yaş/Cinsiyet 26 / E
  • Meslek Jr. Dijital Pazarlama Uzmanı
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad C** K**
  • Mesajlar 641
  • Beğeniler 768 / 377
  • Ticaret 14, (%100)

AhmetCakmak34 adlı üyeden alıntı

Konuda yazdığın gibi "24 ay taahhüt" olarak anlaşmış arkadaşın. Yani bu nedir, 24 ay boyunca kullanacağımı belirtiyorum demektir. Atıyorum 24 ay taahhütle aylık 60 TL olan paket taahhütsüz 100 TL civarı olur, yani pahalı olur. Nedeni ise hiçbir firma/şirket verdiği hizmette sürekli kullanıcı değişikliğini sevmez ve daha maliyetli olduğu için taahhütle indirim sunarak kullanıcıyı tutmak ister.

Belirttiğiniz madde okuduğum kadarıyla taahhütsüz kullanım için geçerli. Zaten BTK'nın internet abonelikleriyle ilgili olan SSS kısmını okursanız görürsünüz. Sonuçta 24 ay taahüt sözleşmesini zorla eline kalem kağıt verip imzalatmamışlar, kendisi 24 ay daha uygun diye o paketi seçip imzalamış.





https://tuketici.btk.gov.tr/internet-hizmetleri


Taahhütsüz kullanım için ve sözleşme süresi 1 yıldan fazla olanlar için geçerli hocam. mevzuat.org.tr den 6502 sayılı kanunun 52.maddesini incelerseniz görürsünüz.
 

 

Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al