-
Üyelik
30.12.2016
-
Yaş/Cinsiyet
26 / E
-
Meslek
Jr. Dijital Pazarlama Uzmanı
-
Konum
İstanbul Anadolu
-
Ad Soyad
C** K**
-
Mesajlar
641
-
Beğeniler
768 / 377
-
Ticaret
14, (%100)
Merhaba, hemen konuya giriyorum. Bi’ arkadaşım rakip firmanin altyapısı yok diye bundan 8-9 ay önce mecburen *************’dan internet bağlattı.
Şimdi okulu dondurmasıyla birlikte interneti kapatmak istiyor ancak 24 aylık taahhüt olduğu için 1061 lira civarında cayma bedeli talep ediliyor.
Şimdi “Tüketicinin korunmasına yönelik 6502 sayılı kanun’un 52.maddesinin fıkra 4’ü ” diyor ki :
“Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istedigi zaman feshetme hakkına sahiptir”
Şimdi arkadaş biraz çekingen oldugu için ve bu kanun maddesini bilmediğinden hakkını savunmak için bişey yapmıyor, ben durumu anlattım kendisine ve ardından müşteri temsilcisine bağlanıp cayma bedeli ücretini teyit ettim, daha önce söyledikleri gibi 1061 TL cayma bedeli istiyorlar.
Ben de hemen ilgili kanun maddesini kendilerine söyledim ve neye dayanarak bu cayma bedelini talep ettiklerini sordum. Müşteri temsilcisi “Konu hakkında bilgim yok vs daha detaylı bilgi için bayilerimize giderseniz gerekli açıklama yapılır” dendi. Ben de tamam iyi günler diyip kapattım.
Şimdi 2-3 saate bayiye gidip orada da bu kanun maddesini belirtip cayma bedeli ödemeksizin iptal talep edicez.
Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar düşüncelerini paylaşabilir mi ? Kanun maddesini biz mi yanlış anlıyoruz yoksa bu firmalar tüketicilerin bilinçsizliğinden faydalanıp soygun mu yapıyorlar ?
Edit 1 : Bir alışveriş merkezindeki bayilerine gidip durumu izah ettik, görevli alaylı bir bakış ile “Böyle bişey yok, olsa uygulanırdı ve bu ücret sizden talep edilmezdi. Siz isteseniz de istemeseniz de Türk ******* bu ücreti sizden tahsil eder, siz daha detaylı bilgi almak istiyorsanız genel merkez ile iletişime geçebilirsiniz “ dedi. Ben de : “Aynen kesin tahsil eder” diyip, hakettikleri üslupla yanıt verdikten sonra teşekkür edip mağazadan çıktım.
Ardından tekrar müşteri hizmetleri ile iletişime geçtim ve bayiden aldığımız yanıtı ilettim, ardından tekrar ilgili kanun maddesini anlattım. Müşteri temsilcisi yine aynı şekilde : “Yani benim de şimdi böyle bir şeyin varlığından haberim oldu, konu hakkında bilgim yok. Ancak genel merkezlerimizden birine giderseniz orada size daha iyi yardımcı olurlar” dedi. Ben de teşekkür edip kapattım.
Edit 2 : Pazartesi günü genel merkeze gidip durumu izah edip, ilgili kanun maddesini gösterdikten sonra iptal talep edeceğiz.
Kabul etmezler ise ilçe tüketici hakem heyeti yolu gözüküyor. Oradan da (artık kaç gün içinde karar alınır bilmiyorum) cezai bedel ödemeksizin aboneliğin tek taraflı feshedilmesine yönelik karar çıkacak sanırım.
Umarım bizimle aynı durumu yaşayan veya ileride yaşayacak olan birilerine bu konu rehber ve emsal olur.
Şimdilik pazartesine kadar beklemedeyiz...
-
Üyelik
08.09.2017
-
Yaş/Cinsiyet
26 / E
-
Meslek
tasarım
-
Konum
İstanbul Avrupa
-
Ad Soyad
F** Ş**
-
Mesajlar
141
-
Beğeniler
51 / 58
-
Ticaret
3, (%67)
Bildiğim kadarı ile ilk zamanlarda kapatılan hizmetler de ufak ücret çıkıyor kullandığın kadar öde gibi.
Ama 8,9 ay kullanılan 24 aylık tahattutun 15 ayı daha bulunmaktadır.
15 ay x 69.99 TL internet fiyatı = 1050 lira gibi bir fiyat çıkartırlar..
Kanunlarda böyle birşey mevcut mu bilmiyorum..
Şimdi “6502 sayılı abonelik sözleşmeleriyle ilgili kanun’un 2.maddesi
bu madde doğru ise ve kapattırma şansınız olur ise takip edeceğim , bende kapattırmak istiyorum.
************ hizmetini beğenmedim..AKK yok dediler fakat yüksek meblağlara yok bende hala AKK var yani kota..
++ TAKIPTEYIM...
Not Olarak : Bu kanun tahattüt sözleşmesindemi yazmaktadır bilgi verirseniz sevinirim yoksa tüketici hakkı olarak mı buldunuz kanun maddesini ?
1 kişi bu mesajı beğendi.
brsunell
Üyeliği Durdurulmuş
Banlı Kullanıcı
-
Üyelik
09.08.2018
-
Yaş/Cinsiyet
26 / E
-
Meslek
Öğrenci
-
Konum
Kastamonu
-
Ad Soyad
B** Ü**
-
Mesajlar
30
-
Beğeniler
10 / 3
-
Ticaret
0, (%0)
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun madde 52 fıkra 4'e göre " Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. Süresi bir yıldan az olan belirli süreli abonelik sözleşmesinde satıcı veya sağlayıcı tarafından sözleşme koşullarında değişiklik yapılması hâlinde de tüketici sözleşmeyi feshedebilir. Fesih bildiriminin kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshi için sözleşmenin tesis edilmesini sağlayan yöntemden daha ağır koşullar içeren bir yöntem belirleyemez."
Sonuç olarak sizin arkadaşınızın 24 aylık yani bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesi mevcuttur. Hiçbir gerekçe göstermeden ve cezai şart, cayma bedeli ödemeden feshetme hakkı mevcut. Bu fesih hakkını, yazılı şekilde Türk *******'a ileterek, bunu şubelere sunarak veya onların sunacağı adrese kargo veya elektronik ortamdan yollayarak yapabilirsiniz. Eğer sizden cayma bedeli talep edilirse, bunu il ilçenizdeki Tüketici Hakem Heyeti'ne bildirmeniz yeterli olacaktır kanısındayım.
1 kişi bu mesajı beğendi.
-
Üyelik
18.06.2015
-
Yaş/Cinsiyet
37 / E
-
Meslek
Senior Email Marketing Special
-
Konum
İstanbul Avrupa
-
Ad Soyad
O** K**
-
Mesajlar
2209
-
Beğeniler
100 / 548
-
Ticaret
4, (%100)
şöyle diyeyim size 3 ay önce oldu.
bulunduğum yerde ***** alt yapısı için port yoktu açıcaz açılacak derken 2 ay geçti aradık iptal ettirmek istiyoruz dedik 1 yıldan uzun olduğu için anlaşmamız yüklü bir fatura çıktı.
biraz araştırdığımda 1 yıldan uzun yapılan sözleşmeler geçersiz durumu edevlet üzerinden şikayet ettik 1 hafta içinde sözleşme iptal edildi ve istenilen ücretten eser yoktu
2 kişi bu mesajı beğendi.
-
Üyelik
30.12.2016
-
Yaş/Cinsiyet
26 / E
-
Meslek
Jr. Dijital Pazarlama Uzmanı
-
Konum
İstanbul Anadolu
-
Ad Soyad
C** K**
-
Mesajlar
641
-
Beğeniler
768 / 377
-
Ticaret
14, (%100)
Edit : bayilerin ve müşteri temsilcilerinin dünyadan haberi yok, genel müdürlüğe yönlendirdiler. Pazartesi gideceğiz..