Güzel Hosting olarak paylaşımlı hosting hizmeti için şu anda 60'dan fazla sunucu kullanıyoruz. Bunların bir kısmı Netinternet, bir kısmı ise Radore verimerkezinde bulunuyor.

Bu kadar büyük bir yapının düzgün işler halde tutulabilmesi ciddi bir iş. Yani bir sorun olduğunda bunu müşterilerimizden öğrenmememiz gerekiyor. Bu amaçla, tüm sunucuları dakika başı erişim kontrolü ve 3dk'da bir performans kontrolüne tabi tutan kendi geliştirdiğimiz monitor çözümleri kullanıyoruz.

Erişim sorununda zaten anında haberimiz oluyor ama tek izlediğimiz nokta erişim değil. Hatta standart monitör araçları gibi load vs değerlere de bakmıyoruz, bunun sebebi yüksek loadla çok rahat çalışan sunucu olabilirken, düşük loadla çok sorun yaşayan sunucu olabilmesi.

Bizim ölçtüğümüz nokta doğrudan sunucunun yanıt süresi. Yani sunucuda cache vb. olmayan bir wordpress'in sürekli yanıt süresini takip ediyoruz ve bir yavaşlık olduğu anda tüm personelimizin yan ekranına uyarı olarak düşüyor ve biz de bunları inceliyoruz. Hatta bunları kategorili olarak inceliyoruz, yavaşlık var ve ciddi yavaşlık var şeklinde uyarılar alıyoruz, her birini detaylıca kontrol ediyoruz. Bu anlamda, herhangi bir sunucuda genel bir performans sorunu olmasını imkansız hale getiriyoruz.

Paylaşımlı hosting hizmetinde, dünyanın her yerindeki her şirkette anlık yavaşlamalar olacaktır. Bunun aksi mümkün değil, çünkü paylaşımlı sunucuda ne kadar limitlense de birinin saldırı alması vb. durumlar sunucuyu etkileyebiliyor. Bu anlamda müşterilerimiz fark bile etmeden kendi monitör aracımızla bu tip sorunlara en hızlı şekilde müdahele eden şirketlerden bir tanesiyiz.

Son aylarda performans düşüşü olması mümkün değil, aksine RAM limitlerini artırdık ve daha üst nesil sunuculara geçiş yapmaya başladık. Sunucular zaten %80 kapasiteyle çalışıyordu ki artık geneli daha da düşük kapasiteyle çalışıyor. Özellikle performans anlamında eskiye nazaran çok daha fazla iyileştirmeler yapıldı. Yani kötüleşmesi sözkonusu değil çünkü eskisinden bile iyi durumda tüm sunucular. Ancak bu süreçte kötüleşen bir şey var, bu da Wordpress. Her güncellemede daha da fazla kaynak tüketmekte ve daha da yavaşlamakta. Buna çözüm olarak da zaten ücretsiz Litespeed cache sunuyoruz. Sunucu taraflı bir sorunda Litespeed cache aktif olan bir sitenin hızlı açılması da mümkün olmayacak. Yani siteniz yavaşsa ve Litespeed Cache ile hızlanıyorsa o sorun sunucu değil, sitenizle ilgilidir.

Hız sorunları ile ilgili aldığımız şikayetlerin %95'i çok net şekilde bizden kaynaklanmamakta. Birçok durumda biz sorunu bile göremiyoruz, çok hızlı açılan sayfalar için hız şikayetleri aldığımız oluyor. Kullanıcının bağlantısında spesifik bir sorun yoksa, biz bu durumlarda sunucu değişikliği önererek hizmeti farklı verimerkezine taşıyoruz(Netinternet ise Radore'ye, Radore ise Netinternet'e, Avrupa için SBG ise RBX'e gibi). Bunu yaptığımızda da sorun büyük ihtimalle çözülüyor. Çünkü aslında ortada bir sorun yok, malesef ülkemizin internet altyapısı malum, siz birçok siteye hızlı da erişiyor olabilirsiniz, ancak sizin olduğunuz bölge ile verimerkezi arasındaki bağlantılarda, tek bir pop noktasında bile aksama olsa siz sorun yaşayabiliyorsunuz. Verimerkezi değişikliği ile biz bunu çözüyoruz, yani aslında var olan bir sorunu çözmüyoruz. Siz yavaş erişiyor olabilirsiniz ancak biz dahil hemen herkes hızlı erişir durumda oluyor sitenize. Bu sebepten ötürü siz başka şirkete taşıdığınızda da hızlanmış gibi algı yaşıyorsunuz. Ancak biz 2 verimerkeziyle çalıştığımız için buna gerek kalmadan zaten verimerkezi değiştirerek olmayan bir sorunu zaten çözebiliyoruz. Hele bir de Google Pagespeed vb. değerlendirmeleri, bomboş sunucuda tek bir html sayfaya bile sunucu yanıt süresi hatası verebiliyor. Yurtdışından bu kontrolleri yapan sistemlere çok güvenilmemesi lazım. Yani yurtdışı bağlantılarda Voxility firewall gibi pek çok faktör olduğu gibi ülke yurtdışı çıkışları doğrudan etkili, ufacık aksama varken bu skorlar sorun gösterebiliyor ama site son derece hızlı çalışıyor oluyor.

Aslında gerçekten çok basit mantık kurarak düşünülmesi yeterli olacak;

- 7/24 çok sayıda personelimiz işinin başında çalışıyor. Bir sorun olunca yetkili ilgilensin diye bekleme derdi olmuyor, her an bir level3 personel mesaide oluyor. Bir sorun varsa niye çözmeyelim?
- Elimizde çok sayıda donanım var. Gerek ayırdığımız yedek donanımlar, gerek boştaki kiralık sunucular.. Sunucu yetersiz olsa niye kurmayalım?
- Çok ciddi maliyetlerle çok ciddi kapasiteli sunucular kuruyoruz, üstün donanımlar kullanıyoruz. Eski nesil sunucuları terk edip bunlara geçiyoruz. Nasıl daha yavaş çalışıyor olabilir?


Malesef üzülerek söylüyorum ki yavaşlık yaşayan müşterilerimizin çok büyük bir kısmı bizimle alakasız yavaşlık yaşıyor.

Güzel Hosting olarak biz 11 senedir hizmet veriyoruz ve şu anda 50.000'e yakın müşterimiz var, 70.000'e yakın web sitesini barındırıyoruz. Müşteri sayısı da zaten birçok müşterimizin bizden fazla site barındırdığını gösteriyor, yani tesadüfen hizmet alan müşteri sayısı çok az, 11 yıldır tamamen referansla büyüyen bir şirketiz. Kötü bir hizmet veriyor olsak hala nasıl büyümeye devam edebiliriz?

Bu noktada destek ekibimizin yönlendirmelerini izlemeniz gerçekten faydalı olacaktır. Tatmin eden bir sonuç alamıyorsanız farklı birinin bildiriminizle de ilgilenmesini isteyebilirsiniz.

Güzel Hosting olarak bizim amacımız her zaman en iyi hizmeti en uygun ücretlerle sunmak oldu. Bu amacımızdan hiç şaşmadık, her an şeffaf ve ulaşılabilir olduk. Bizden kaynaklı sorun varsa bunu söylemekten çekinmedik ve çözümünü sağlamak için elimizden geleni yaptık.

markareklam adlı üyeden alıntı

güzel hostinge internette denk geldiğim olumlu yorumlar sonucu müşteri oldum. Fakat bana sorarsanız tavsiye etmem yani çok arızalar çıkmaya başladı. Üstelik merkezi kıbrısda olan bir firma yani yüzyüze görüşemiyosunuz mektuplaşıyosunuz. Allahtan cevap veriyolar.


Çıkan arızalar ile ilgili destek bildirimi açabilirsiniz, bizden kaynaklı sorun varsa yardımcı olabiliriz.

Türkiye merkezli bir şirketiz. https://www.guzel.net.tr/contact.php linkinde adresimizi görebilir, çay içmeye de gelebilirsiniz. Ancak zaten ortalama 30dk olan bir destek sistemimiz varken yanıt alamamanız gibi bir durum olmayacaktır, 11 yıldır kim yanıt alamamış acaba?