Ben hosting firmasında çalıştım öğrendigim kadarıyla şunlar;
1 - linux,windows bilgin olması gerekiyor yani log'ları incelediginde hatanın ne olduğunu anlayacak kadar.(yani iyi kullanman öğrenmen gerekiyor çok önemli)
2- Kurdugun web server iyi optimize etmen gerek (nginx,litespeed,apache)
3- Kesinlikle yedek almak. yedeksiz olmaz :)
4 - sunucuların load average & ram & hdd monitör etmek gerek / 7/24 izlemen imkansız fakat sms ile mail ile bilgilendiren örnek olarak PRTG adlı sunucu monitör etme uygulaması var ücretli tabi. farklı çözümlerde mevcut..)
5 - ip adreslerin maillerde blackliste düşmemesi monitör etmen gerek.
6 - sunuculara gelen saldırıları en aza indirmen gerek ( exploit vs.)
7 - hostingler süreleri geçince suspend etmen gerek (tabi burda isteğe bağlı süreler uzatılabiliyor)
8 - ip adreslerini takip etmen gerek kullanan müşteri o sunucuyu bıraktıgında ip adresi boşa düşecegi için kontrol altına alman lazım.
9 - vmcenter sanallaştırma programını öğrenmen gerek (sunucu açmak için vs. başlı başına bir konu olur bundan.)
10 - whmcs öğrenmek gerek bir domain&hosting&sunucu satışı için ( benim kullandığım bunun dışında varmı bilmiyorum)
aslında yazılacak çok var fakat bunlar başlıca nedenler olarak görüyorum. tabiki benim kendi öğrendigim tecrübe ettigim diğer arkadaşlar farklı öğrenip olaya bakabilir.