wmaraci reklam

Hosting Temel Bilgi

5 Mesajlar 706 Okunma
wmaraci reklam

sprmario sprmario WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 17.03.2019
  • Yaş/Cinsiyet 24 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad M** G**
  • Mesajlar 217
  • Beğeniler 40 / 17
  • Ticaret 0, (%0)
Merhabalar merakımdan dolayı soruyorum hosting satışı yapmak için temel olarak hangi bilgilere sahip olmamız lazım ? sunucu yönetimi vs için
 

 

SMM Panel, Sosyalyuvam, Bayilik Paneli, En Uygun Panel, Takipçi Paneli
reklam

ivanfyodor ivanfyodor WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 17.06.2019
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek webmaster
  • Konum Bursa
  • Ad Soyad H** A**
  • Mesajlar 21
  • Beğeniler 5 / 5
  • Ticaret 0, (%0)
Ben hosting firmasında çalıştım öğrendigim kadarıyla şunlar;

1 - linux,windows bilgin olması gerekiyor yani log'ları incelediginde hatanın ne olduğunu anlayacak kadar.(yani iyi kullanman öğrenmen gerekiyor çok önemli)
2- Kurdugun web server iyi optimize etmen gerek (nginx,litespeed,apache)
3- Kesinlikle yedek almak. yedeksiz olmaz :)
4 - sunucuların load average & ram & hdd monitör etmek gerek / 7/24 izlemen imkansız fakat sms ile mail ile bilgilendiren örnek olarak PRTG adlı sunucu monitör etme uygulaması var ücretli tabi. farklı çözümlerde mevcut..)
5 - ip adreslerin maillerde blackliste düşmemesi monitör etmen gerek.
6 - sunuculara gelen saldırıları en aza indirmen gerek ( exploit vs.)
7 - hostingler süreleri geçince suspend etmen gerek (tabi burda isteğe bağlı süreler uzatılabiliyor)
8 - ip adreslerini takip etmen gerek kullanan müşteri o sunucuyu bıraktıgında ip adresi boşa düşecegi için kontrol altına alman lazım.
9 - vmcenter sanallaştırma programını öğrenmen gerek (sunucu açmak için vs. başlı başına bir konu olur bundan.)
10 - whmcs öğrenmek gerek bir domain&hosting&sunucu satışı için ( benim kullandığım bunun dışında varmı bilmiyorum)
aslında yazılacak çok var fakat bunlar başlıca nedenler olarak görüyorum. tabiki benim kendi öğrendigim tecrübe ettigim diğer arkadaşlar farklı öğrenip olaya bakabilir.
sprmario

kişi bu mesajı beğendi.

yilmaz70 yilmaz70 Güzel olacak Kullanıcı
  • Üyelik 03.02.2017
  • Yaş/Cinsiyet 53 / E
  • Meslek Web Tasarım
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad D** K**
  • Mesajlar 4766
  • Beğeniler 3155 / 3156
  • Ticaret 12, (%100)
Hosting firmaları maalesef ''yazılım kaynaklı'' diyerek desteklerde otomatik cevap verebiliyorlar, çoğu böyle maalesef. Tabii ki iyi destek veren firmalarımız var, haklarını yiyemeyiz. Zaten bu firmalar hemen her hosting konusunda yer alırlar.

Ancak esas izah etmek istediğim; bir hosting firması ''yazılım kaynaklı'' dememeli, işin temeline inerek çözüm önerileri sunabilmelidir.

Bu da bir çok teknik konuyu beraberinde getirir doğal olarak.

Yurt dışında çalıştığım yabancı firmaların hemen hepsi (sunucu hizmeti veren dahil olmak üzere) yazılım kaynaklı vs demeden her türlü çözüm önerisi sundular. Bence olması gereken budur.

Eğer bunu başarabilirseniz daima referans gösterilirsiniz.

Umarım bu yönde kendilerini geliştiren iyi hosting firma adayları olur yakın zamanda.
sprmario

kişi bu mesajı beğendi.

sprmario sprmario WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 17.03.2019
  • Yaş/Cinsiyet 24 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad M** G**
  • Mesajlar 217
  • Beğeniler 40 / 17
  • Ticaret 0, (%0)

ivanfyodor adlı üyeden alıntı

Ben hosting firmasında çalıştım öğrendigim kadarıyla şunlar;

1 - linux,windows bilgin olması gerekiyor yani log'ları incelediginde hatanın ne olduğunu anlayacak kadar.(yani iyi kullanman öğrenmen gerekiyor çok önemli)
2- Kurdugun web server iyi optimize etmen gerek (nginx,litespeed,apache)
3- Kesinlikle yedek almak. yedeksiz olmaz :)
4 - sunucuların load average & ram & hdd monitör etmek gerek / 7/24 izlemen imkansız fakat sms ile mail ile bilgilendiren örnek olarak PRTG adlı sunucu monitör etme uygulaması var ücretli tabi. farklı çözümlerde mevcut..)
5 - ip adreslerin maillerde blackliste düşmemesi monitör etmen gerek.
6 - sunuculara gelen saldırıları en aza indirmen gerek ( exploit vs.)
7 - hostingler süreleri geçince suspend etmen gerek (tabi burda isteğe bağlı süreler uzatılabiliyor)
8 - ip adreslerini takip etmen gerek kullanan müşteri o sunucuyu bıraktıgında ip adresi boşa düşecegi için kontrol altına alman lazım.
9 - vmcenter sanallaştırma programını öğrenmen gerek (sunucu açmak için vs. başlı başına bir konu olur bundan.)
10 - whmcs öğrenmek gerek bir domain&hosting&sunucu satışı için ( benim kullandığım bunun dışında varmı bilmiyorum)
aslında yazılacak çok var fakat bunlar başlıca nedenler olarak görüyorum. tabiki benim kendi öğrendigim tecrübe ettigim diğer arkadaşlar farklı öğrenip olaya bakabilir.



Teşekkürler boş zamanlarımda öğrenmeye calışacağım :angel:
 

 

wmaraci

sprmario sprmario WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 17.03.2019
  • Yaş/Cinsiyet 24 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad M** G**
  • Mesajlar 217
  • Beğeniler 40 / 17
  • Ticaret 0, (%0)

yilmaz70 adlı üyeden alıntı

Hosting firmaları maalesef ''yazılım kaynaklı'' diyerek desteklerde otomatik cevap verebiliyorlar, çoğu böyle maalesef. Tabii ki iyi destek veren firmalarımız var, haklarını yiyemeyiz. Zaten bu firmalar hemen her hosting konusunda yer alırlar.

Ancak esas izah etmek istediğim; bir hosting firması ''yazılım kaynaklı'' dememeli, işin temeline inerek çözüm önerileri sunabilmelidir.

Bu da bir çok teknik konuyu beraberinde getirir doğal olarak.

Yurt dışında çalıştığım yabancı firmaların hemen hepsi (sunucu hizmeti veren dahil olmak üzere) yazılım kaynaklı vs demeden her türlü çözüm önerisi sundular. Bence olması gereken budur.

Eğer bunu başarabilirseniz daima referans gösterilirsiniz.

Umarım bu yönde kendilerini geliştiren iyi hosting firma adayları olur yakın zamanda.


evet bahsettiğiniz kişilerle denk geldim sanırsam o tür firmalar başka yerlerden reseller alıp satan firmalar oluyor genelde
 

 

wmaraci
Konuyu toplam 2 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 2 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al