ivanfyodor adlı üyeden alıntı

Ben hosting firmasında çalıştım öğrendigim kadarıyla şunlar;

1 - linux,windows bilgin olması gerekiyor yani log'ları incelediginde hatanın ne olduğunu anlayacak kadar.(yani iyi kullanman öğrenmen gerekiyor çok önemli)
2- Kurdugun web server iyi optimize etmen gerek (nginx,litespeed,apache)
3- Kesinlikle yedek almak. yedeksiz olmaz :)
4 - sunucuların load average & ram & hdd monitör etmek gerek / 7/24 izlemen imkansız fakat sms ile mail ile bilgilendiren örnek olarak PRTG adlı sunucu monitör etme uygulaması var ücretli tabi. farklı çözümlerde mevcut..)
5 - ip adreslerin maillerde blackliste düşmemesi monitör etmen gerek.
6 - sunuculara gelen saldırıları en aza indirmen gerek ( exploit vs.)
7 - hostingler süreleri geçince suspend etmen gerek (tabi burda isteğe bağlı süreler uzatılabiliyor)
8 - ip adreslerini takip etmen gerek kullanan müşteri o sunucuyu bıraktıgında ip adresi boşa düşecegi için kontrol altına alman lazım.
9 - vmcenter sanallaştırma programını öğrenmen gerek (sunucu açmak için vs. başlı başına bir konu olur bundan.)
10 - whmcs öğrenmek gerek bir domain&hosting&sunucu satışı için ( benim kullandığım bunun dışında varmı bilmiyorum)
aslında yazılacak çok var fakat bunlar başlıca nedenler olarak görüyorum. tabiki benim kendi öğrendigim tecrübe ettigim diğer arkadaşlar farklı öğrenip olaya bakabilir.



Teşekkürler boş zamanlarımda öğrenmeye calışacağım :angel: