İnstagram hesaplarının takipçilerinin çok olmasından ziyade, takipçilerinin etkileşimi önemlidir. Örneğin; 15 K'lık bir sayfada yapılan paylaşımlara 5 K'lık gösterim ve etkileşim geliyor, 5 K'lık farklı bir sayfada yapılan paylaşıma da 4.8 K'lık gösterim ve etkileşim geliyorsa; 5 K'lık sayfada reklam vermek daha akıllıca olur. Bunu etkileyen birçok unsur olabilir. Etkileşim ve gösterim sadece genel bir yorumum, ancak beğeni, yorum, paylaşımlar bunların önemli kriterlerindendir. (Satın alınmış beğeni ve yorumları görmezden geliyorum.)
Şöyle düşünün, bir çay ocağınız var (sayfanız), içeride yaklaşık 50 kişi var ancak bunlardan sadece 15 tanesi çay (gönderiler) içmek istiyor, 35 kişi sadece ocakta oturuyor. 35 kişi kalabalık yapmaktan başka hiçbir anlam ifade etmiyor. Dışarıdan kalabalık görünüyorsunuz ancak sordukları zaman işler kesat demeniz sizi komik gösterebilir. Bu nedenle her zaman etkileşim ve gösterime önem gösterin. Çaylarınızı beğenmeyenler (beğeni), lezzeti hakkında fikirlerini sizinle paylaşmayanlar (yorum) elbette olabilir. Onlara çayınızın lezzeti (gönderiler) hakkında konuşturacak, beğeni ve yorum yaptıracak yine sizlersiniz. Önemli olan; çayı dükkanınızda olan insanların tamamına içtirmeye çabalamak. (İçmek istemiyorlarsa kahve ikram edin veya ürün yelpazenizi geliştirin (yeni ve farklı gönderiler deneyin) :) İyi forumlar.