Merhaba gfo,
Google Tag Manager web sitenizin içerisinde yer alan etkileşimleri takip etmek için kullanılan bir araç. Basitçe hesap oluşturuyorsunuz ve GTM kodlarını sitenize yüklüyorsunuz. Daha sonra kurduğunuz etiketler ile site içi hareketleri izliyorsunuz. İzleyebileceğiniz etkileşimlere bikaç örnek vermek gerekirse; kaç kişi ana sayfada scroll down ederek %70'inden fazlasını görüntüledi, kaç kişi sepete ekle butonuna bastı, kaç kişi üye ol tuşuna bastı. Böylece kullanıcı davranışlarını analiz edip site içerisinde optimizasyonlar yapabilirsiniz. Mesela 1000 kişi sepete ekle butonuna bastı fakat sadece 10 kişi alışverişi tamamladı, bu size aradaki süreçte kullanıcıları rahatsız eden birşey olduğunu söylüyordur. Belkide T.C kimlik no zorunlu ve kimse girmek istemiyor belki sadece kredi kartı ile ödeme var ve insanlar güvenmiyor havale veya kapıda ödeme seçenekleri konmalı. Daha detaylı bilgi için konu hakkında açıklayıcı bir blog yazısını aşaüğıda paylaşıyorum, ilginizi çekerse bakabilirsiniz.
https://www.efealtinelli.com/google-tag-manager-nedir/